Luska Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Må få ut litt gruff. Jenta mi må nå bruke str 134 i klær, noe som betyr at vi må over i ny avdeling i klesbutikkene. Slutt på de søte kanin-kattunge-hundevalp-genserne. ;o) Men i avdelingen med barneklær str 134 - 170 er det jo bare stygge klær!! Jeg finner ikke noe jeg liker, og det gjør ikke dattera mi heller. Hun finner mye hun liker i avdelingene vi handla i før, og er snurt fordi klærne der er for små. Det som er tilfelle nå, er av hun går rundt i sine gamle altfor korte bukser og kjoler og snuppete gensere i str. 128. Har ikke kjøpt et plagg til henne på leenge. Dette gjelder hvertfall H&M, Lindex og Cubus. Name It har faktisk noe brukende, men har ikke funnet noe midt i blinken der heller. Det som er å velge i nå, er jo enten klær som får barna til å se ut som små horer, eller klær med rar fasong og merkelige mønstre. Uff, det går seg vel til - en venner se vel til det, både mor og datter! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Kjent fenomen... Jeg bestiller mye klær til Datra her: http://www.gymboree.com/index.jsp?ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395917465&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374303003787&bmUID=1297069486851 Prøver å handle mest på salg, da Hun er vanskelig å finne fine klær til pga sin litt lubne fasong, så det går mye i tightser og tunikaer både sommer og vinter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Samme problem her. Jentungen har akkurat vokst inn i store-jenter-avdelingen og finner ingenting hun liker lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dessverre Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Sånn har det dessverre vært i mange år. For å finne pene klær til litt større barn, så kan man ikke handle hos billigkjedene. De dyrere butikkene har mye penere klær, men er som sagt mye dyrere. Så jeg prøver å handle mest mulig når det er salg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Er så enig. Jernteklær er forferdelig vanskelig å kjøpe, mesteparten ser helt forferdelig ut. Vet at WOW har noe brukendes. Dattera her i huset er gått over til Gina Tricot, JC og BikBok. H&M, Cubus og Lindex har vi gitt opp for lenge siden. Tror dattera di med 134 skal kunne passe XS. Min datter bruker 152 og bruker S. Men vi er stort sett med henne når hun handler for å se etter at hun ikke handler noe som blir altfor voksent i fht alderen. Hun er 13. Men klær er et evig spørsmål. Og jeg har allerede nå begynt å lete etter 17. mai kjole som ser ok ut og ikke gjør at jentungen ser ut som om hun er lett på tråden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Kjent fenomen... Jeg bestiller mye klær til Datra her: http://www.gymboree.com/index.jsp?ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395917465&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374303003787&bmUID=1297069486851 Prøver å handle mest på salg, da Hun er vanskelig å finne fine klær til pga sin litt lubne fasong, så det går mye i tightser og tunikaer både sommer og vinter. Var mye fint i linken din, takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Samme problem her. Jentungen har akkurat vokst inn i store-jenter-avdelingen og finner ingenting hun liker lenger. Nei - det er irriterende. Du og jeg er fra samme by, og her er det ikke akkurat mange butikker å velge i heller, utenom billigkjedene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Sånn har det dessverre vært i mange år. For å finne pene klær til litt større barn, så kan man ikke handle hos billigkjedene. De dyrere butikkene har mye penere klær, men er som sagt mye dyrere. Så jeg prøver å handle mest mulig når det er salg. Ja, en får passe på når det er salg. Bare så synd at jeg stort sett er blakk når det er salg (rett etter jul osv....) Sukk.... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Er så enig. Jernteklær er forferdelig vanskelig å kjøpe, mesteparten ser helt forferdelig ut. Vet at WOW har noe brukendes. Dattera her i huset er gått over til Gina Tricot, JC og BikBok. H&M, Cubus og Lindex har vi gitt opp for lenge siden. Tror dattera di med 134 skal kunne passe XS. Min datter bruker 152 og bruker S. Men vi er stort sett med henne når hun handler for å se etter at hun ikke handler noe som blir altfor voksent i fht alderen. Hun er 13. Men klær er et evig spørsmål. Og jeg har allerede nå begynt å lete etter 17. mai kjole som ser ok ut og ikke gjør at jentungen ser ut som om hun er lett på tråden. Ja, kanskje hun kan bruke xs i "ungdomsbutikkene". Vi har BikBok her i byen, kanskje jeg skal kikke der. Har aldri vært innom i den. Eller så får jeg dra en tur utenbys og kikke. Takk for tips ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Velkjent problem. Vær glad hun ikke er gutt - du har sikkert sett det lille hjørnet i avd. for store barn, med svarte, grå og militærgrønne plagg med stygt trykk? På http://linuslotta.com kan du finne rimelige Name It-plagg - og kanskje noe annet også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Får bare glede meg over at jeg bare har gutter, som bryr seg mimimalt om hvordan klærne ser ut, så lenge de er komfortable og praktiske :-). Og så bør jeg kanskje slutte å irritere meg over at 70% av utvalget i butikkene kun er for jenter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Velkjent problem. Vær glad hun ikke er gutt - du har sikkert sett det lille hjørnet i avd. for store barn, med svarte, grå og militærgrønne plagg med stygt trykk? På http://linuslotta.com kan du finne rimelige Name It-plagg - og kanskje noe annet også. Ja, gutteforeldre jeg kjenner har klaget på utvalget siden de brukte babystr. Lite utvalg, og det som finnes har enten hodeskaller, flammer eller dinosurer. Linus og Lotta har jeg handlet litt på tidligere, kanskje jeg får kikke litt der igjen, takk for tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Får bare glede meg over at jeg bare har gutter, som bryr seg mimimalt om hvordan klærne ser ut, så lenge de er komfortable og praktiske :-). Og så bør jeg kanskje slutte å irritere meg over at 70% av utvalget i butikkene kun er for jenter... ''Og så bør jeg kanskje slutte å irritere meg over at 70% av utvalget i butikkene kun er for jenter... '' Sukk, det hjelper jo ikke når 95 % av de 70 er så stygge/uformelig/"horete" at hverken dattera eller jeg liker det. Når det gjelder de resterende 5% liker vi henholdsvis halvparten hver, men ikke det samme. Trodde det skulle bli enklere å handle klær til frøkna ettersom hun vokste , men det blir bare verre og verre. Frøkna fikk gavekort på H&M til jul på til sammen 700 kr. Hun har til nå brukt 300 på singletter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hvis du har råd til å handle fra utlandet, så synes jeg Boden fører fine klær til jenter (og gutter): http://www.boden.co.uk/ Fine farger, behagelig fasong og litt barnlig design også på ungdomsklærne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Kappahl har kjempe mye kult. Jeg har t.om kjøpt meg noen plagg til meg selv der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Nei - det er irriterende. Du og jeg er fra samme by, og her er det ikke akkurat mange butikker å velge i heller, utenom billigkjedene... Det er (var?) en butikk i Skolegata med noe svindyre greier... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 I tillegg til Gymboree og Boden som har blitt nevnt har Next også mye fine barneklær: http://www.nextdirect.com/no/en Jeg kjøper ekstremt sjelden barneklær i Norge.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg er helt enig. Stedatteren min er 10, og jeg synes mye av klærne hun passer i er helt grusomme... Det er nesten så jeg sier "heldigvis" til at hun liker litt mer "joggebuksestil" også, for WOW ser ikke grusomt ut, er ikke veldig dyrt og hun liker det godt! Ellers blir det fort veldig kjedelig og anonymt... Ensfargede gensere (f.eks. Cubus) og enkle bukser... Ikke gøy i lengden det heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg er helt enig med deg! Om du kan komme deg til en Zara-butikk, så synes jeg de har mye til disse "mellom-jentene" som er søtt, men ikke for søtt, tøfft, men ikke for tøfft osv. Ellers synes jeg H&M absolutt kan ha noe som er likandes - innimellom alt det andre Det gjelder å ha god tid og kikke godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei, Liker hun WOW klær? Jentene mine elsker dem. Ellers, prøv Zara, evnt Next i England, hvis du skulle være på de kanter. Der er det mye bra. Claire har forresten også mye fint til jenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.