Gå til innhold

Bare stygge barneklær!!

Luska

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner igjen det med upraktiske, trange og "horete" klær.

Hos oss blir det en del joggebukse og collegegenser.

Jeg har funnet noen collegegensere uten de evinnelige hettene som på død og liv skal være på for tiden.

H&M sitt utvalg varierer noe fra butikk til butikk, så av og til finner jeg noe der.

På sportsbutikk finner jeg noe, men det er jo dyrt.

Ellos har og litt annet enn smale, upraktiske klær. Ikke så mye, men noe. I år og i fjor har jeg bestilt noen bukser der med stor suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Uniformen" til jenta mi er jeans og hettegenser, men hun har også generelt problemer med å finne klær hun liker i butikkene. Særlig når det skal være noe annet enn "uniformen", dvs. til jul og bursdag o.l. Sønnen bruker samme "uniformen" forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentemammaen

Mine døtre går stort sett i tights eller olabukser og hettegensere, uansett alder, så jeg har aldri møtt på det problemet der. Sånne ting har de i hauger og lass på H&M osv også.

I det hele tatt kjenner jeg meg ikke igjen i beskrivelsen "horete" klær på kjedebutikkene. De finnes naturligvis, men stort sett synes jeg klærne er anstendige som bare det. Men mønsterutvalget skifter brått så fort man kommer over i 134 - størrelse. Mine barn har ikke havnet der før de har vært 9-10 år uansett, og da har de vært klare for å kvitte seg med "hello kitty" osv uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Har funnet mye fint på Kapp Ahl jeg. Kanskje ikke akkurat nå..

Men kanskje dere ville ha kalt de klærne "horete"? Jeg syns det er ganske spesielt å bruke det ordet på små jenter som har lyst til å pynte seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Har funnet mye fint på Kapp Ahl jeg. Kanskje ikke akkurat nå..

Men kanskje dere ville ha kalt de klærne "horete"? Jeg syns det er ganske spesielt å bruke det ordet på små jenter som har lyst til å pynte seg....

Det er klærne hun kaller horete, ikke jentene. Og er det virkelig jentene som vil pynte seg i klær som får dem til å se ut som Lolitaer? Hadde det blitt lagd søte, anstendige klær, så er jeg sikker på at jentene ville foretrukket dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Det er klærne hun kaller horete, ikke jentene. Og er det virkelig jentene som vil pynte seg i klær som får dem til å se ut som Lolitaer? Hadde det blitt lagd søte, anstendige klær, så er jeg sikker på at jentene ville foretrukket dem.

Ja det er ikke akkurat jeg som tvinger dem til å kjøpe klær... de får stort sett velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Svarttrost

Mine døtre går stort sett i tights eller olabukser og hettegensere, uansett alder, så jeg har aldri møtt på det problemet der. Sånne ting har de i hauger og lass på H&M osv også.

I det hele tatt kjenner jeg meg ikke igjen i beskrivelsen "horete" klær på kjedebutikkene. De finnes naturligvis, men stort sett synes jeg klærne er anstendige som bare det. Men mønsterutvalget skifter brått så fort man kommer over i 134 - størrelse. Mine barn har ikke havnet der før de har vært 9-10 år uansett, og da har de vært klare for å kvitte seg med "hello kitty" osv uansett.

Vel, jeg synes korte singleter med påskriften "Sex bomb" er hårreisende for en 9-10 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentemammaen

Vel, jeg synes korte singleter med påskriften "Sex bomb" er hårreisende for en 9-10 åring.

Har aldri kommet over noe sånt på kjedebutikkene, og ville aldri funnet på å kjøpe det, naturligvis. Det finnes sikkert slike plagg, men det er da virkelig ikke majoriteten.

I høst var det mye olaskjorter, olakjoler, olaskjørt, joggedresser, jakker i mange farver osv osv osv. De horete klærne er det langt mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentemammaen

Hva mener du egentlig med søte, anstendige klær?

Blomster og blonder? For å sette på spissen? Masse farger?

Det finnes feks ikke problem å få tak i t-skjorter med dyremotiv i str 134 +, feks. Anstendig nok, synes jeg.

Jeg har ingen problemer med å finne klær til mine jenter, og ingen ville finne på å kalle de horete kledd. Aldeles ikke. Men kult, og voksnere enn vi gikk kledd, det er nok riktig. Men det er langt fra kult og velsevoksent til "horete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. 10-åringen her (str. 140-146) og jeg var på shopping i forrige uke og fant ikke mye fint, verken på H&M, Cubus eller KappAhl. Endte med en grå, lang genser fra H&M da, den likte hun godt, men ellers var det lite som var noe vi kunne tenke oss ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig med søte, anstendige klær?

Blomster og blonder? For å sette på spissen? Masse farger?

Det finnes feks ikke problem å få tak i t-skjorter med dyremotiv i str 134 +, feks. Anstendig nok, synes jeg.

Jeg har ingen problemer med å finne klær til mine jenter, og ingen ville finne på å kalle de horete kledd. Aldeles ikke. Men kult, og voksnere enn vi gikk kledd, det er nok riktig. Men det er langt fra kult og velsevoksent til "horete".

''Hva mener du egentlig med søte, anstendige klær?''

I alle fall ikke sånne som den genseren jeg fant på KappAhl for noe år siden, en søt liten jentegenser i str. 128 med blomstermotiv og påskriften:"Pick me if you can"... Jeg tolket den i alle fall i en svært pedofil retning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva mener du egentlig med søte, anstendige klær?''

I alle fall ikke sånne som den genseren jeg fant på KappAhl for noe år siden, en søt liten jentegenser i str. 128 med blomstermotiv og påskriften:"Pick me if you can"... Jeg tolket den i alle fall i en svært pedofil retning...

Det skulle for søren ikke vært lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle for søren ikke vært lov!

Jeg mener å huske at jeg skrev en illsint mail til KappAhl etterpå, men jeg fikk aldri svar på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentemammaen

"Uniformen" til jenta mi er jeans og hettegenser, men hun har også generelt problemer med å finne klær hun liker i butikkene. Særlig når det skal være noe annet enn "uniformen", dvs. til jul og bursdag o.l. Sønnen bruker samme "uniformen" forresten :-)

Hehe, samme uniformen går det i her... Til hele hurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benetton eller frittstående butikker.

Er helt enig i at MYE (det meste) i kjedebutikkene du refererer til ser billig/ horete/ tøytete ut.

Blir med ett dyrere å kjøpe klær som ser orntlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er (var?) en butikk i Skolegata med noe svindyre greier...

Ja, den tror jeg er nedlagt. Der var det uansett ikke aktuelt for meg å handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kappahl

Jeg har nettopp kjøpt verdens søteste hvite bluse på kappahl til min største jente. Vi finner mange klær i den avdelingen der som hun liker. Holder oss vekk fra de mest frikete klærne da, men det finnes f.eks kitty cat der i mønster forann på t-skjorte, så noe vil du finne som sikkert faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...