Holmes Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Homeopati - tull fra ende til annen! http://blog.tjomlid.com/?p=3605 0 Siter
Gjest Merlen Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Virket på meg i alle fall. Og JA, jeg var skeptisk på forhånd. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Det er 5 klipp a 10 minutter. Veldig bra! 0 Siter
Holmes Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Skrevet 7. februar 2011 Virket på meg i alle fall. Og JA, jeg var skeptisk på forhånd. ''Virket på meg i alle fall. Og JA, jeg var skeptisk på forhånd. '' Jeg er redd det er placebo, men så lenge du har en virkning så skal du være fornøyd! 0 Siter
Gjest Merlen Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 ''Virket på meg i alle fall. Og JA, jeg var skeptisk på forhånd. '' Jeg er redd det er placebo, men så lenge du har en virkning så skal du være fornøyd! Samme for meg, bare det virker. Hadde prøvd div annen skolemedisin i halvannet år. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Det er 5 klipp a 10 minutter. Veldig bra! Har nå sett første. Interessant! 0 Siter
Sør Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Virket på meg i alle fall. Og JA, jeg var skeptisk på forhånd. Hadde du vært skeptisk ville du jo ikke forsøkt! Med vennlig hilsen 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 ''Virket på meg i alle fall. Og JA, jeg var skeptisk på forhånd. '' Jeg er redd det er placebo, men så lenge du har en virkning så skal du være fornøyd! Hvordan forklarer man at det skal være placeboeffekt når dyr og spedbarn blir friske etter homeopatisk behandling? 0 Siter
Sør Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Hvordan forklarer man at det skal være placeboeffekt når dyr og spedbarn blir friske etter homeopatisk behandling? Enkelt og greit fordi folkene rundt dem forventer at de skal bli friske, og tolker dem friske. Dette påvirker dem. Med vennlig hilsen 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Enkelt og greit fordi folkene rundt dem forventer at de skal bli friske, og tolker dem friske. Dette påvirker dem. Med vennlig hilsen Javel. Så urinprøver tatt på legekontor før homeopatisk behandling som viste stor oppvekst av bakterier, og urinprøve tatt etter homeopatisk behandling som viser ingen oppvekst er ? 0 Siter
morsan Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Enkelt og greit fordi folkene rundt dem forventer at de skal bli friske, og tolker dem friske. Dette påvirker dem. Med vennlig hilsen ''Dette påvirker dem.'' Og det samme kan man si hvis man f eks har kolikkbarn og veldig stor tro på gamle menns tele-helbredende evner: Far ringer, endrer deretter oppførsel overfor barnet uten at han selv tenker noe over det, og anser barnets reaksjon som et bevis for mirakelet. 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Hadde du vært skeptisk ville du jo ikke forsøkt! Med vennlig hilsen Jo. Jeg var skeptisk. Og desperat. Homeopat ble forsøkt på oppfordring av en bekjent, jeg hade ingen som helst tro på det, men var som nevnt desperat. 0 Siter
Sør Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Jo. Jeg var skeptisk. Og desperat. Homeopat ble forsøkt på oppfordring av en bekjent, jeg hade ingen som helst tro på det, men var som nevnt desperat. Hvorfor forsøkte du ikke å spise 2 kg sitroner hver tirsdag? Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Javel. Så urinprøver tatt på legekontor før homeopatisk behandling som viste stor oppvekst av bakterier, og urinprøve tatt etter homeopatisk behandling som viser ingen oppvekst er ? Det er at folk blir friske av infeksjoner helt uten medisiner. Akkurat som før man fikk både homeopati og skolemedisin. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 ''Dette påvirker dem.'' Og det samme kan man si hvis man f eks har kolikkbarn og veldig stor tro på gamle menns tele-helbredende evner: Far ringer, endrer deretter oppførsel overfor barnet uten at han selv tenker noe over det, og anser barnets reaksjon som et bevis for mirakelet. Nettopp. Far roer seg, og det påvirker barnet. Teleselskapene burde jo egentlig ta ekstra betalt for slike spesialtellerskritt! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Svarttrost Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Hvorfor forsøkte du ikke å spise 2 kg sitroner hver tirsdag? Med vennlig hilsen Jeg forsøkte selvsagt sitrontrikset Sør. Prøvde også 5 kg bananer hver onsdag kl 15 (ble temmelig lei av bananer), to bokser surstrømming hver torsdag (Sveriges svar på råtten hai), og muggent brød hver søndag kveld 0 Siter
Sør Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Jeg forsøkte selvsagt sitrontrikset Sør. Prøvde også 5 kg bananer hver onsdag kl 15 (ble temmelig lei av bananer), to bokser surstrømming hver torsdag (Sveriges svar på råtten hai), og muggent brød hver søndag kveld Nettopp! :-) Og det at du valgte homeopat i stedet for sitroner viser jo nettopp at du trodde på det (hvis ikke ville du jo ikke forsøkt). Man forsøker ikke ting man ikke tror på, på et eller annet nivå. Med vennlig hilsen 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Det er at folk blir friske av infeksjoner helt uten medisiner. Akkurat som før man fikk både homeopati og skolemedisin. Med vennlig hilsen Og når urinprøvene viser det samme etter en antibiotikakur så...? 0 Siter
Sør Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Og når urinprøvene viser det samme etter en antibiotikakur så...? Så har man gjort utallige dobbelblind tester før antibiotikakuren overhodet kom på markedet, slik at man kan si med sikkerhet at det er f. eks. 86% sjanse at den og den antibiotikaen virker på akkurat de bakteriene. Det er nemlig den store forskjellen - man har solid dokumentasjon, og ikke bare "men min bestemor ble frisk av det"-historier. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest chikka Skrevet 7. februar 2011 Skrevet 7. februar 2011 Nettopp! :-) Og det at du valgte homeopat i stedet for sitroner viser jo nettopp at du trodde på det (hvis ikke ville du jo ikke forsøkt). Man forsøker ikke ting man ikke tror på, på et eller annet nivå. Med vennlig hilsen Jeg forsøkte healing fordi min mor har tro på det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.