Gå til innhold

Hvor mye veier en vaffelplate?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Ser i at vafler inneholder 200-260 kcal pr 100 gram. Men hvor mye veier egentlig en vaffelplate?

*kremt*

Jeg startet dagen så bra, men så var det vafler på et møte i dag, og det var jo smellgodt... Trodde faktisk ikke det var så mange kalorier i dem... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det veier ca 120 gr, med et kaloriinnhold rundt 250kcal. Hvis du bare spiste én så er det jo ingen stor krise :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det veier ca 120 gr, med et kaloriinnhold rundt 250kcal. Hvis du bare spiste én så er det jo ingen stor krise :-)

Spiste to plater, med rømme og syltetøy.

Neida, ingen krise, men i alle fall krystallklart at jeg skal ut på rask gåtur igjen i kveld :-)

Tror du ikke det er mer enn 150 gram? Jeg synes det er litt vanskelig å vite vekta på sånne ting. Er flinkere med kilo enn med gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Spiste to plater, med rømme og syltetøy.

Neida, ingen krise, men i alle fall krystallklart at jeg skal ut på rask gåtur igjen i kveld :-)

Tror du ikke det er mer enn 150 gram? Jeg synes det er litt vanskelig å vite vekta på sånne ting. Er flinkere med kilo enn med gram.

Vaffelplater er jo høyst ulike, og det er bare du som har et visst begrep om vaffelplatene du dyttet i deg var av den tynne, tykke, tunge, luftlige og/eller lette sorten :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Spiste to plater, med rømme og syltetøy.

Neida, ingen krise, men i alle fall krystallklart at jeg skal ut på rask gåtur igjen i kveld :-)

Tror du ikke det er mer enn 150 gram? Jeg synes det er litt vanskelig å vite vekta på sånne ting. Er flinkere med kilo enn med gram.

Forøvrig kan nevnes at jeg har vært småsyk i dag og har stort sett ligget på ryggen og surfet og lest mens jeg har drukket te og gumlet Bamsemums(!) (rester jeg fant i en skuff). Om det er noen trøst! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiste to plater, med rømme og syltetøy.

Neida, ingen krise, men i alle fall krystallklart at jeg skal ut på rask gåtur igjen i kveld :-)

Tror du ikke det er mer enn 150 gram? Jeg synes det er litt vanskelig å vite vekta på sånne ting. Er flinkere med kilo enn med gram.

To plater med rømme og syltetøy vil jeg tippe ligger et sted mellom 500-600 kcal, men vaffelplater varierer jo i vekt.

En times joggetur ikveld og de kaloriene er borte, evnt en time rask gåing og du har forbrent ca halvparten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

To plater med rømme og syltetøy vil jeg tippe ligger et sted mellom 500-600 kcal, men vaffelplater varierer jo i vekt.

En times joggetur ikveld og de kaloriene er borte, evnt en time rask gåing og du har forbrent ca halvparten :-)

Siden de var så godt vil jeg heller tippe 850 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer så lenge man lever ;) Hva trodde du vafler var laget av sånn egentlig?

Eh... egg, melk, sukker og smør...

Har aldri drevet og telt kalorier, så jeg har ikke noe bevisst forhold til kalorier i det hele tatt. vafler er jo noe jeg spiser unntaksvis, så jeg er jo egentlig ikke så nøye på det (når det skjer så sjelden), men bare litt kjipt at det stod på bordet akkurat nå når jeg hadde blitt bevisst igjen på mat og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frillen

Eh... egg, melk, sukker og smør...

Har aldri drevet og telt kalorier, så jeg har ikke noe bevisst forhold til kalorier i det hele tatt. vafler er jo noe jeg spiser unntaksvis, så jeg er jo egentlig ikke så nøye på det (når det skjer så sjelden), men bare litt kjipt at det stod på bordet akkurat nå når jeg hadde blitt bevisst igjen på mat og trening.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2995942.ece

Her har du oppskrift på verdens beste vaffel. Servér mann og barn og ta ei plate selv også. Vi må kunne kose oss av og til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo umulig å si hvor mange kalorier en vaffel inneholder uten å vite hva den er laget av... Den kan jo være laget på så mange ulike væsker - rømme, fløte, skummet melk, lettmelk, helmelk eller andre typer melk (rismelk, havremelk...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig å si hvor mange kalorier en vaffel inneholder uten å vite hva den er laget av... Den kan jo være laget på så mange ulike væsker - rømme, fløte, skummet melk, lettmelk, helmelk eller andre typer melk (rismelk, havremelk...).

Sant nok. De var veldig gode, så jeg regner med at det var rømme i dem.

Dessverre ble det ingen kveldstur på meg. men nå skal jeg sette på musikk og ta en skikkelig økt med rockering og styrketrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...