Gå til innhold

Hva savner du med jula?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg savner mora og faren min og så skulle jeg ønske at noen bad meg i juleselskap noen dager også, i steden for at jeg skal lage maten på julaften og resten av jula gjør jeg stort sett ingenting. Jeg orker ikke å be til mer enn et selskap i jula og det er julaften.

Jeg savner mora og faren min og så skulle jeg ønske at noen bad meg i juleselskap noen dager også, i steden for at jeg skal lage maten på julaften og resten av jula gjør jeg stort sett ingenting. Jeg orker ikke å be til mer enn et selskap i jula og det er julaften.

Jeg inviterte mine foreldre på julefeiring for første gang for 7 år siden. Jr var 8, og siden vi hadde feiret hjemme hos mannens eller mine foreldre fram til da savnet jeg skikkelig å lage tradisjoner for jr. Jeg ventet imidlertid å få nei, til nød et njaooo, men fikk et rungende JA både fra mor og far. Mamma var såå happy for ikke å være ansvarlig for ribba og styr, og nøt virkelig skikkelig å være hos oss både den og senere romjuler :)

Annonse

Jeg inviterte mine foreldre på julefeiring for første gang for 7 år siden. Jr var 8, og siden vi hadde feiret hjemme hos mannens eller mine foreldre fram til da savnet jeg skikkelig å lage tradisjoner for jr. Jeg ventet imidlertid å få nei, til nød et njaooo, men fikk et rungende JA både fra mor og far. Mamma var såå happy for ikke å være ansvarlig for ribba og styr, og nøt virkelig skikkelig å være hos oss både den og senere romjuler :)

Jeg har hatt jula i mange år med foreldrene mine også hvor jeg sto for maten. Dattera mi kjøper leilighet nå og da sa jeg at det var hennes tur og hun var helt sjokkert. Da gikk hun til svigermor altså for hun gadd ikke å lage noen jul. Men hun er 25 og ingen barn. Må gjerne gå til svigermor men da vil jeg dit også, helt greit for meg.

Den ferien jeg aldri fikk. Jula har de seneste årene utviklet seg til et maraton av julemiddager, og som regel hos meg. Så i år sto jeg å lagde mat til en hel bataljon både julaften, 1 og 2 dag. Ellers i jula datt det inn folk både sent og tidlig, og nyttårsaften var det diger middag igjen. Eneste borte-middagen var 1 nyttårsdag, og mandag var det jobb igjen. Men nå er det bare 1 1/2 uke igjen til vinterferien, og DA skal jeg slappe av (tror jeg.........)

Jeg har hatt jula i mange år med foreldrene mine også hvor jeg sto for maten. Dattera mi kjøper leilighet nå og da sa jeg at det var hennes tur og hun var helt sjokkert. Da gikk hun til svigermor altså for hun gadd ikke å lage noen jul. Men hun er 25 og ingen barn. Må gjerne gå til svigermor men da vil jeg dit også, helt greit for meg.

''Må gjerne gå til svigermor men da vil jeg dit også, helt greit for meg.''

*hehe* Det skal bli noe, den dagen de vil bestemme selv ;-)

Gjest Elextra

''Dattera mi kjøper leilighet nå og da sa jeg at det var hennes tur og hun var helt sjokkert''

Jeg ville også blitt skuffet om mine foreldre ville snu opp ned på alle tradisjoner fordi jeg kjøpte meg leilighet. Kunne du ikke heller be datteren din om hjelp til å forberede middagen samt styret underveis?

Annonse

''Dattera mi kjøper leilighet nå og da sa jeg at det var hennes tur og hun var helt sjokkert''

Jeg ville også blitt skuffet om mine foreldre ville snu opp ned på alle tradisjoner fordi jeg kjøpte meg leilighet. Kunne du ikke heller be datteren din om hjelp til å forberede middagen samt styret underveis?

Hun er stort sett på jobben på dagen julaften og er ferdig halv fire så det blir litt vanskelig. Dessuten har hun de samme antijultankene som meg. Men jeg tror det forandrer seg når hun får barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...