Gå til innhold

I morgen må jeg bruke 0 penger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er da ikke noe problem hvis man bare har bensin på tanken og mat i kjøleskapet. Jeg kan ikke huske at jeg har brukt noen penger i dag.

Skrevet

Jeg greier mange dage uten å benytte kort eller kontant, men da "surfer" jeg jo på pengebruk som er foretatt i forkant eller der regningen venter rundt neste sving: Mat osv som allerede er hjemme i skapet, månedskortet som allerede har kjøpt, strøm- og vannregning som kommer osv.

Skrevet

Selvsagt klarer man en dag uten å bruke penger, men man "bruker" jo penger likevel til hus (selv om man ikke betaler per dag), forbruk av strøm, og alt annet som man bruker daglig, men faktureres for månedlig eller årlig.

Skrevet

Folk som ikke har erfaring med mer enn en dag uten penger har gått glipp av noe vesentlig.

Skrevet

Ikke noe problem det så lenge jeg har mat i huset. :o)

Skrevet

Er det noe problem da? Det gjør jeg ofte... Mat har man jo som regel stående..

En vanlig arbeidsdag bruker jeg kun penger på et brød. Om jeg ikke vil bruke penger, så baker jeg rundstykker (ingrediensene har jeg fra før).

Skrevet

Ja, har ikke betalt noe i dag, verken kontant eller med kort, men har jo forbrukt ting likevel:

*mat hjemme (som var i kjøleskapet, jeg handlet bl.a. i går)

*strøm (betalte strømregning for et par uker siden)

*klær (fra skapet)

*diesel (vi fylte i helga)

*mat i kantina på jobben (har betalt inn på et kort, som vi trekker fra)

*frisør (skal betale på nettbanken når jeg får lønning til helga)

*en klunk vin (nesten tom 3-liters boks)

Skrevet

Ja, det skjer da stadig vekk, men jeg har alltid mye mat i tilfelle jeg blir innstengt over flere uker. Røyk også... ;o)

Skrevet

Rett som det er. Har jeg ingredienser til middagen hjemme og ikke gjør noe spesielt etter jobb er det jo intet å bruke penger på? :)

Skrevet

Ja, opptil flere dager på rad. Men da har jeg så klart hatt mat i skapene fra før av. :)

Gjest Modern77
Skrevet

Ja, det er jo bare å holde seg hjemme det :-)

Og hvis du vil spare strøm så slår du av alt av lys og holder deg under dyna.

Skrevet

Ja, det skjer stadig vekk. Spesielt på søndager.

Men jeg kjøper ingenting i kantina på jobben (det jeg skal ha å drikke er gratis) og har kort til transporten, så det hender ofte på andre dager også. Handler ofte litt på hjemveien, men ikke hver dag.

Gjest Elextra
Skrevet

Flere dager hver eneste uke bruker jeg ingen penger (utover det som stadig påløper uten at jeg ser det..). Forutsetter jo da at jeg har mat hjemme og at jeg slipper å kjøpe t-banebilletter eller bensin :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...