Gå til innhold

Oppkast i dag - jobb i morgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest summertime

Det heter seg at en skal være borte fra jobb/skole i 48 timer etter å ha kastet opp, om en har omgangssyke.

Njei, det heter seg vel det på barnehage, og kanskje skole. Jeg har aldri hørt at det heter det når det gjelder jobb. Sjefen min foretrekker at jeg kommer på jobb selv om jeg har spydd om morgenen, for å si det sånn, og han er nok ikke den eneste.

Gjest Modern77

Hva slags jobb har du`?

Sykehus og lignende har 48 timers karantene på samme måte som skole/barnehager. De som jobber med at bør vel også holde seg hjemme...

Det sies at det tar 48 timer etter siste utbrudd av diare eller oppkast at man ikke lenger er smittefarlig. Jeg ville i alle fall ventet et døgn og første dag på jobb unngått for mye nærkontakt med folk og vært nøye med håndvask og spriting av hender.

Verst for dine kolleger det om de vil ta sjansen på å bli smittet, for du er faktisk smitteffarlig i hele 48 timer etter siste utbrudd. Kanskje gå med munnbind på jobb da?

også er det det å bruke felles toalett med den smittefaren det medfører.

Gjest Elextra

Njei, det heter seg vel det på barnehage, og kanskje skole. Jeg har aldri hørt at det heter det når det gjelder jobb. Sjefen min foretrekker at jeg kommer på jobb selv om jeg har spydd om morgenen, for å si det sånn, og han er nok ikke den eneste.

'Skjønner hva du mener, og for egen del har nok heller ikke jeg fulgt 48-timersregelen.

''Sjefen min foretrekker at jeg kommer på jobb selv om jeg har spydd om morgenen, for å si det sånn, og han er nok ikke den eneste''

Ville han si det samme om du smittet alle kollegene dine? ;) Det er jo på grunn av smittefaren en har "karanteneregel" etter oppkast.

Gjest summertime

'Skjønner hva du mener, og for egen del har nok heller ikke jeg fulgt 48-timersregelen.

''Sjefen min foretrekker at jeg kommer på jobb selv om jeg har spydd om morgenen, for å si det sånn, og han er nok ikke den eneste''

Ville han si det samme om du smittet alle kollegene dine? ;) Det er jo på grunn av smittefaren en har "karanteneregel" etter oppkast.

''Ville han si det samme om du smittet alle kollegene dine? ;) Det er jo på grunn av smittefaren en har "karanteneregel" etter oppkast.''

Ja, om det skjedde en gang tror jeg faktisk han ville det, for han ville tatt sjansen på at det ikke skjedde neste gang. Han er en skikkelig sjansetaker (og en skikkelig dritt, men det er jo en annen sak)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...