Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var inne på en nettside og sjekket hvor mange kalorier det er i maki med scampi og avokado. Jeg spiste 8 biter til lunsj og det tilsvarte 2600 kalorier?? Huff.. Fikk sjokk jeg. Trodde det var "litt" sunt i hvertfall :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette stemmer vel ikke?

Det sto antall ruller, men det betyr kanskje ikke hvor mange biter? eller?

Gjest frillen
Skrevet

8 biter med dette kan ikke inneholde så mye kalorier.

Skrevet

Det kan umulig stemme?

Det sto antall ruller, men det betyr kanskje ikke antall biter? kanskje jeg misforsto :)

Skrevet

8 biter med dette kan ikke inneholde så mye kalorier.

Nei det hørtes veldig rart ut..

Gjest frillen
Skrevet

Nei det hørtes veldig rart ut..

Ja og jeg forstår at du ble sjokka hehe

Skrevet

Det er ikke kJ du har lest om da? Tror det er ca kcal x 4, altså rundt 650 kcal i så fall på makiene dine?

Skrevet

Det er ikke kJ du har lest om da? Tror det er ca kcal x 4, altså rundt 650 kcal i så fall på makiene dine?

det var kalorier.. men kan stemme med ca 650 per...

candyqueen_83
Skrevet

Andre steder på nettet ser jeg det står ca 40 kcal pr rull/bit, men det avhenger jo litt av hvor stor den er, og om det er frityrstekt osv da. 2600 kcal i 8 biter tror jeg neppe det er.

Gjest Elextra
Skrevet

Tipper du har telt antall kalorier pr. 100 gram og ganget dette med 8, hvilket selvfølgelig blir feil :-).

kjerringskinn
Skrevet

En maki rull deles ofte i 6-8 biter, så det tallet du har sett gjelder nok for hele måltidet.

Skrevet

Andre steder på nettet ser jeg det står ca 40 kcal pr rull/bit, men det avhenger jo litt av hvor stor den er, og om det er frityrstekt osv da. 2600 kcal i 8 biter tror jeg neppe det er.

Det står at det er 157kalorier pr 100 gr og pr rull 209 gr..

Skrevet

En maki rull deles ofte i 6-8 biter, så det tallet du har sett gjelder nok for hele måltidet.

Ok, det tror kanskje jeg også :) Da ble det bare 650 kalorier :)

Gjest Elextra
Skrevet

Det står at det er 157kalorier pr 100 gr og pr rull 209 gr..

''Det står at det er 157kalorier pr 100 gr ''

Du snakker om 2600 kalorier, men jeg tviler sterkt på at du spiste drøye halvannen kilo maki/sushi.

Skrevet

''Det står at det er 157kalorier pr 100 gr ''

Du snakker om 2600 kalorier, men jeg tviler sterkt på at du spiste drøye halvannen kilo maki/sushi.

Det der leste jeg jo nå da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...