Gå til innhold

ang Asperger lenger ned ..

Gjest lurendreier

Anbefalte innlegg

Gjest lurendreier

Har snakket med skolen og spurt om de har lagt merke til noe. De sier at de gjerne vil ha et møte fordi de ser at hun er "annerledes" og sliter med en del ting. De sier også at de har hatt elever med Asperger før og at mye av hennes væremåte har en del fellestrekk med disse elevene. Hun har byttet skole fordi hun slet sosialt og går nå i en "spesialklasse" med få elever. Ifølge lærerne har de merket at andre elever gir seg litt over for hennes adferd.

Vi har også tidligere (helt siden barneskolen) fått tilbakemeldinger på at hun er annerledes og umoden for alderen. Jeg har tatt dette opp med faren som sier at dette er lite å rote i fordi hun har cp og fordi hun sannsynligvis har blitt sånn pga. lite sosial omgang med andre. Selv lurer jeg på hva som kom først, "høna eller egget".

Synes du dette er viktig å få utredet? I så fall, hvor skal jeg henvende meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Madelenemie

Hei!

Jeg har selv asperger og leste det du skrev om din datter og jeg kjente meg igjen i alt og vil si det er sannsynlig at din datter har asperger.

Hun har krav på hjelp og diagnose, mye av hennes selvfølelse kan bli bedre og da også det sosiale, hvis man mere vet at det har et navn og vet hva ting skyldes.

At man har en annen funksjonshemning i tillegg forandrer jo ingenting, hun trenger å selv å få svar, samt dere.

BUP utreder, men de er veldig flinke på Statens senter for barna og ungdomspsykiatri, du kan be om henvisning dit.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...