Gå til innhold

Kl. er 22.25 og niåringen er ferdig med leksene

Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Vet ikke hvem som er mest sliten, han eller jeg.

Han har utsatt skriveleksen tidligere, og jeg sa allerede innledningsvis (da han var uinspirert og fant på alskens utflukter) at vi ikke skulle ikke gi oss før han var ferdig.

Puh! Vet ikke hvem som er mest sliten, han eller jeg. "Heldigvis" er han b-menneske, ellers hadde det vel vært vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann, her har niåringen sovet i tre timer allerede. Hadde det vært oss så stod vi heller opp litt før seks og gjorde leksa på morgenkvisten. Det hadde nok passet både poden og meg best. Ingenting av lekser som funker etter klokka sju her i huset nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det overgår selv vår 13-åring .-) Han bedyret at han ikke hadde flere lekser igjen, før han plutselig "husket" noe mer ca kl 2120, da vennene hans dro hjem...;-)

Får håpe du sover godt til natta, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Oisann, her har niåringen sovet i tre timer allerede. Hadde det vært oss så stod vi heller opp litt før seks og gjorde leksa på morgenkvisten. Det hadde nok passet både poden og meg best. Ingenting av lekser som funker etter klokka sju her i huset nei...

Niåringen her pleier å legge seg ca. 8.45, men hadde helt fint klart å være oppe til 22.30 hver dag - problemet er morgenene. Blir ofte lekser fra 19-20, men sjelden senere.

Denne uken har det vært mye aktiviteter, og ting har vært utsatt for mye. I dag somlet han først hjem fra skolen, og rakk ikke lekser før middag. Så var det skitrening (som kanskje burde vært droppet), så han kom i gang med leksene sent... Var veldig fristende å droppe skriveleksen (som alltid tar veldig tid for ham), men var fornøyd med at han gjennomførste - tross alt :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også slitt med å motivere vår 9-åring til å gjøre lekser. Jeg ble enig med læreren at hn måtte ta ansvar selv, for at leksene skulle være gjort før kvelds, hvis ikke må hn forklare for lærenen hvorfor hn ikke har gjort leksene. Heldigvis synes hn det er skikkelig flaut å ikke ha gjort leksene, så nå er hn blitt flink til å få det gjort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...