Dorthe Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 ''men de hadde lov til å stikke av tidligere, de forsvant gjerne under kaffen etter å spist kake.'' Vi har også gjort det samme i det siste når vi er hos farmor og farfar, da det er lett for han å dra hjem eller til en venn pga avstanden. Hos andre familiemedlemmer går ikke det. Mine var to og både foreldrene mine og tanta mi bodde i nesten gangavstand og begge var kjent i området så de kunne bare dra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg har vært ganske streng når det gjalt familieselskaper. Ungene måtte bli med så lenge de bodde hjemme, men de hadde lov til å stikke av tidligere, de forsvant gjerne under kaffen etter å spist kake. Nå var begge de to eldste veldig glad i god mat så det var ikke så vanskelig å få dem med. Så ble som regel minstemann og jeg igjen. Men nå er det ikke flere å besøke så minstemann slipper familieselskaper, men de han er på sammen med faren tror jeg han liker, han har i vært fall ikke klaget ''Jeg har vært ganske streng når det gjalt familieselskaper. Ungene måtte bli med så lenge de bodde hjemme, men de hadde lov til å stikke av tidligere, de forsvant gjerne under kaffen etter å spist kake'' Der har jeg kjørt samme praksis som deg, og nå er de eldste så voksne at de setter stor pris på disse sammenkomstene. Den yngre garde er uproblematisk enn så lenge... ''Nå var begge de to eldste veldig glad i god mat så det var ikke så vanskelig å få dem med.'' LOL, *nikker gjenkjennende*! Tror det er hovedårsaken til at mine eldste aldri har protestert også; de elsker god mat generelt og "ny" mat spesielt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 I dette tilfellet støtter jeg tenåringen. De har ikke vondt av å delta på ting de ikke har lyst til, men her er det vel ikke nødvendig å presse han. Om verskapet skulle reagere negativt, trenger dere ikke si at han ikke gidder, men at han har andre planer. At planene evt går ut på chatting / et TV-program / vennetreff spiller liten rolle - og trenger heller ikke å konkretiseres... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 ''Jeg har vært ganske streng når det gjalt familieselskaper. Ungene måtte bli med så lenge de bodde hjemme, men de hadde lov til å stikke av tidligere, de forsvant gjerne under kaffen etter å spist kake'' Der har jeg kjørt samme praksis som deg, og nå er de eldste så voksne at de setter stor pris på disse sammenkomstene. Den yngre garde er uproblematisk enn så lenge... ''Nå var begge de to eldste veldig glad i god mat så det var ikke så vanskelig å få dem med.'' LOL, *nikker gjenkjennende*! Tror det er hovedårsaken til at mine eldste aldri har protestert også; de elsker god mat generelt og "ny" mat spesielt :-) Det er jo ikke sånn at tenåringer bare skal gjøre det de vil, de må jo lære at livet er endel forpliktelser og alt er ikke like moro bestandig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det er jo ikke sånn at tenåringer bare skal gjøre det de vil, de må jo lære at livet er endel forpliktelser og alt er ikke like moro bestandig. Men du skriver om familiemiddager. Morsan snakket om middag hos deres venner :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Men du skriver om familiemiddager. Morsan snakket om middag hos deres venner :-) Jeg synes igrunnen det samme gjelder da, det er jo ikke så ofte likevel. Og ingen unger skal bli tvunget til å sitte i et voksenselskap hele kvelden da hvis de heller vil noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 I dette tilfellet støtter jeg tenåringen. De har ikke vondt av å delta på ting de ikke har lyst til, men her er det vel ikke nødvendig å presse han. Om verskapet skulle reagere negativt, trenger dere ikke si at han ikke gidder, men at han har andre planer. At planene evt går ut på chatting / et TV-program / vennetreff spiller liten rolle - og trenger heller ikke å konkretiseres... ''At planene evt går ut på chatting / et TV-program / vennetreff spiller liten rolle - og trenger heller ikke å konkretiseres...'' Nettopp! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg hadde kanskje forsøk å kjøpe ungdommen med forutsetning at betalingen også forutsatte blid og imøtekommende oppførsel. Familiejubel er obligatorisk. Men dette tror jeg ikke jeg hadde orket en krig på med mindre det er svært nære venner og han hadde et godt forhold til barna i familien før. Ikke aldeles dumt å øve seg på å gjenoppta vennskap som har ligget i dvale. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Om det hadde vært meg som inviterte så kunne jeg også presisert at det var med barn. Det betyr ikke at jeg forventer at barna kan være med, men at huset er åpent for disse også. Så jeg hadde latt "barnet" få slippe om det ikke vil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.