Gå til innhold

Märtha og engler

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Jeg kan ikke skjønne hvorfor man må bry seg så mye om dette. La Märtha få holde på med det hun vil. Jeg kunne ikke tenke meg å gå engleskolen, men blåser da i om hun har den eller ikke.

Er det ikke viktigere ting i verden å engasjere seg i?

''Er det ikke viktigere ting i verden å engasjere seg i?''

Hvem har sagt det ikke er det? Selvfølgelig er det masse som engasjerer meg og andre mer, men det må da være lov å kommentere både store og små ting!

Og jeg må innrømme at jeg synes det er litt galt hvor mye oppmerksomhet, kred og inntekter hun får til denne engleskolen på grunn av prinsessetittelen sin. Og noe av det verste er at hun skjønner det overhodet ikke selv - hun tror det er temaet som engasjerer og som er grunnen til at skolen kommer på førstesidene.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

21

• morsan

7

• Holmes

5

• EnolaGay

4

Mest aktive i denne tråden

Rik liten jente som ikke har noe å gjøre og som ingen har bruk for. Vant til å få viljen sin. Hadde hun ikke hett prinsesse så hadde ingen brydd seg om hverken henne eller englene hennes.

Dette er jeg uenig i. Det er svært mange som jobber alternativt og ikke kan pryde seg med prins eller prinsessetittel og allikevel blir viet stor oppmerksomhet.

''

Er det ikke viktigere ting i verden å engasjere seg i?''

Det er det selvsagt, men det gjelder da omtrent 100% av trådene på DOL.

Dog, dette englevåset er faktisk viktigere enn man skulle tro, for det representerer en slags fornektelse av rasjonalitet og intelligens.

Det er samme tankegang som at man skal forsøke "urter mot kreft" og "poteter og løk" mot HIV/AIDS - altså, man fornekter hele prinsippet med krav til dokumentasjon og kildekritikk.

Med vennlig hilsen

Sånn kan det også sies:

Dette er jeg uenig i. Det er svært mange som jobber alternativt og ikke kan pryde seg med prins eller prinsessetittel og allikevel blir viet stor oppmerksomhet.

''Dette er jeg uenig i. Det er svært mange som jobber alternativt og ikke kan pryde seg med prins eller prinsessetittel og allikevel blir viet stor oppmerksomhet.''

Det blir NOKAS-ranerne også.

Med vennlig hilsen

Gjest frillen

''Dette er jeg uenig i. Det er svært mange som jobber alternativt og ikke kan pryde seg med prins eller prinsessetittel og allikevel blir viet stor oppmerksomhet.''

Det blir NOKAS-ranerne også.

Med vennlig hilsen

Og hva hadde dette med denne saken å gjøre?

Annonse

Og hva hadde dette med denne saken å gjøre?

At "viet stor oppmerksomhet" ikke behøver være fordi de har gjort noe positivt.

Ingen av disse sjarlatanene kan verken dokumentere eller underbygge det de holder på med. Det er pur bedrageri av uskyldige og godtroende mennesker.

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke skjønne hvorfor man må bry seg så mye om dette. La Märtha få holde på med det hun vil. Jeg kunne ikke tenke meg å gå engleskolen, men blåser da i om hun har den eller ikke.

Er det ikke viktigere ting i verden å engasjere seg i?

''Er det ikke viktigere ting i verden å engasjere seg i?''

Finn 10 tråder fra 2011 der man IKKE kan stille dette spørsmålet!

Jeg syns dere er litt harde mot henne...

hvem vet, det finnes mer mellom himmel og jord enn du kan ane.

''det finnes mer mellom himmel og jord enn du kan ane.''

Ja, og nå for tiden er det visstnok veldig mye svevestøv! Om litt blir det mye pollen, og hele tiden er det en god del eksos.

''det finnes mer mellom himmel og jord enn du kan ane.''

Ja, og nå for tiden er det visstnok veldig mye svevestøv! Om litt blir det mye pollen, og hele tiden er det en god del eksos.

Nettopp!

Man burde egentlig ha satt disse englene til å rydde opp!

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest frillen

At "viet stor oppmerksomhet" ikke behøver være fordi de har gjort noe positivt.

Ingen av disse sjarlatanene kan verken dokumentere eller underbygge det de holder på med. Det er pur bedrageri av uskyldige og godtroende mennesker.

Med vennlig hilsen

Kan ikke lese at vedkommende på noen som helst måte fremmet noe positivt med det de gjør i sitt innlegg?

Kan ikke lese at vedkommende på noen som helst måte fremmet noe positivt med det de gjør i sitt innlegg?

''Kan ikke lese at vedkommende på noen som helst måte fremmet noe positivt med det de gjør i sitt innlegg?''

Nå er det "golo" som påstår at mange (uten tittel) "blir viet stor oppmerksomhet", og derfor påpeker jeg at det ikke betyr noe som helst, i hvert fall ikke nødvendigvis noe positivt.

Med vennlig hilsen

Jeg tror noen rett og slett har slike følelser og kjenner behov for å fortelle andre om opplevelsene sine. De trenger neppe å være gale av den grunn;)

Igrunnen er jeg overraska over hvor mye denne engleskolen engasjerer, både de ikke-troende og de troende... Jeg synes igrunnen hele greia er ganske uinteressant (selv om jeg ikke avviser at det finnes ting "der ute" vi ikke vet noe om ;-))

Gjest frillen

''Kan ikke lese at vedkommende på noen som helst måte fremmet noe positivt med det de gjør i sitt innlegg?''

Nå er det "golo" som påstår at mange (uten tittel) "blir viet stor oppmerksomhet", og derfor påpeker jeg at det ikke betyr noe som helst, i hvert fall ikke nødvendigvis noe positivt.

Med vennlig hilsen

Jeg antar "golo" påpekte dette for å si at det er ikke rikdom og prinsessetittel som gjør at mennesker får oppmerksomhet for alternative idéer og tanker. Andre alternative klarer fint å få oppmerksomhet uten hverken rikdom eller prinsessetittel. Mao kunne Märtha vært en hvem-som-helst og allikevel tjent gode penger på englegreiene sine.

Jeg tror noen rett og slett har slike følelser og kjenner behov for å fortelle andre om opplevelsene sine. De trenger neppe å være gale av den grunn;)

Igrunnen er jeg overraska over hvor mye denne engleskolen engasjerer, både de ikke-troende og de troende... Jeg synes igrunnen hele greia er ganske uinteressant (selv om jeg ikke avviser at det finnes ting "der ute" vi ikke vet noe om ;-))

''Jeg tror noen rett og slett har slike følelser og kjenner behov for å fortelle andre om opplevelsene sine. De trenger neppe å være gale av den grunn;)''

Nei, ikke "gale" som psykotiske (selv om de kan være det), men særdeles ukritiske. Hva ville du synes om folk som seriøst trodde på julenissen, og at all denne praten om at det var "far" bare var konspirasjonsteorier?

''Igrunnen er jeg overraska over hvor mye denne engleskolen engasjerer, både de ikke-troende og de troende... Jeg synes igrunnen hele greia er ganske uinteressant ''

Det engasjoerer fordi det er en slags hån mot intellektet til folk. Det engasjerer også på grunn av implikasjonene.

''(selv om jeg ikke avviser at det finnes ting "der ute" vi ikke vet noe om ;-))''

Jobben til alle de som forsker er jo nettopp å oppdage mer av det vi ikke vet, enten det er snakk om virus eller galakser. Hadde det vært noen som helst seriøs grunn til å tro at "engler" var blant det ukjente ville selvsagt forskere forsket på det.

Med vennlig hilsen

Jeg antar "golo" påpekte dette for å si at det er ikke rikdom og prinsessetittel som gjør at mennesker får oppmerksomhet for alternative idéer og tanker. Andre alternative klarer fint å få oppmerksomhet uten hverken rikdom eller prinsessetittel. Mao kunne Märtha vært en hvem-som-helst og allikevel tjent gode penger på englegreiene sine.

Ja, og uten at det betyr at "det er noe i" "det alternative", eller at de gjør noe positivt. De er bedragere.

Derfor det lignende eksempelet med NOKAS-ranerne.

Med vennlig hilsen

Gjest Ikke i da nei ;-)

Jeg kan ikke uttale meg om Martha Louise, men jeg kjenner godt ei som går på engleskolen. Hun er ikke diagnosert, men jeg tror hun er psykisk psyk og det hadde jeg mistanker om også flere år før hun startet på engleskolen. Hun har aldri gått til psykolog og blitt diagnosert så vidt jeg vet.

Grunnen til at jeg tror det, er at jeg har sett og blitt fortalt om alle problemene i årenes løp, som jeg lett ser at hun lager selv. Det går på reaksjonsmønstre og handlinger som igjen går ut over jobber, forhold til venner og familie.

Jeg ser Sør snakker om manglende inteligens. Hun er nok over gjennomsnottlig inteligent hun jeg kjenner, men inteligens kan være så mangt. Hun mangler realisme. Har en eller annen svikt der og har manglende impulskontroll og egostyrke.

Hun har alltid vært en søkende sjel. Jeg tror det er hennes forsøk på og ordne opp i livet sitt på. Også engleskolen. Jeg kan ikke se at det har hjulpet, bare skapt flere problemer. Er irritert på den engleskolen jeg. De skor seg på ulykkelige mennesker som har nok av problemer i fra før av. Hun jeg kjenner har fortalt meg at det er spesielle mennesker som går engleskolen og mennesker med diverse problemer. En innrømmelse jeg aldri trodde ville komme fra henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...