Gå til innhold

Adam og Eva har navle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tenkte nok ikke den godeste Dürer på nei.... ;-)

Skrevet

At de har navle på et maleri som er malt tusenvis av år senere, kan man jo ikke ta seriøst (selv om jeg nok i utgangspunktet er skeptisk til hele Adam og Eva-greia;-))

Det blir noe av det samme når man begynner å tolke Nattverden som bevis for at disippelen ved siden av Jesus er Maria Magdalena fordi det helt klart seg ut som en kvinne - vel, det er jo ikke noe fotografi fra Nattverden, men et maleri, som igjen er malt mange hundre år etter at Nattverden (kanskje) fant sted...:-) Det beviser jo ingenting...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er mer imponert over at Adam ble 930 år enn at han har navle.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Dropp det. Det går ikke an å diskutere religion med religiøse.

Skrevet

At de har navle på et maleri som er malt tusenvis av år senere, kan man jo ikke ta seriøst (selv om jeg nok i utgangspunktet er skeptisk til hele Adam og Eva-greia;-))

Det blir noe av det samme når man begynner å tolke Nattverden som bevis for at disippelen ved siden av Jesus er Maria Magdalena fordi det helt klart seg ut som en kvinne - vel, det er jo ikke noe fotografi fra Nattverden, men et maleri, som igjen er malt mange hundre år etter at Nattverden (kanskje) fant sted...:-) Det beviser jo ingenting...

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det var en spøk...? Bananflue mente vel ikke at dette er et fotografi eller hva?

:)

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det var en spøk...? Bananflue mente vel ikke at dette er et fotografi eller hva?

''Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det var en spøk...? Bananflue mente vel ikke at dette er et fotografi eller hva?''

Selvfølgelig var dette ikke ment på alvor... =)

Skrevet

Jeg er mer imponert over at Adam ble 930 år enn at han har navle.

Men det er fordi jorda brukte mye kortere tid rundt sola for ørten år siden så et år var mye kortere. Jorda forsvinner lenger og lenger fra sola.

Skrevet

''Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det var en spøk...? Bananflue mente vel ikke at dette er et fotografi eller hva?''

Kunne ikke tenke meg annet nei :D

Gjest Elextra
Skrevet

Men det er fordi jorda brukte mye kortere tid rundt sola for ørten år siden så et år var mye kortere. Jorda forsvinner lenger og lenger fra sola.

Aha :).

Det finnes et kreativt svar på det meste.

Skrevet

Hehe, nei jeg tenkte heller ikke at bananflue mente det alvorlig - det var bare en videreføring av tankegangen, da det faktisk finnes mennesker som bruker spesielt Nattverden som bevis for at Bibelhistorien er feil:-)

Skrevet

Som jeg skrev til Kayia så mente jeg heller ikke at du skrev innlegget i fullt alvor:-) Det var bare en videreføring av tankegangen, siden det faktisk er mennesker som bruker Nattverden som bevis for diverse feil i bibelhistorien...

Gjest ekte kristen
Skrevet

Dropp det. Det går ikke an å diskutere religion med religiøse.

Det går heller ikke an å diskutere religion med ikke-religiøse!

Skrevet

Adam var vel heller det første mennesket som trodde på En gud, ikke det første menneske i verden

Skrevet

Hehe, nei jeg tenkte heller ikke at bananflue mente det alvorlig - det var bare en videreføring av tankegangen, da det faktisk finnes mennesker som bruker spesielt Nattverden som bevis for at Bibelhistorien er feil:-)

See :)

Skrevet

Det er månen som beveger seg omtrent 4 cm fra jorden hvert år.

Ett år var lengre før enn nå, ikke kortere.

Skrevet

Det er månen som beveger seg omtrent 4 cm fra jorden hvert år.

Ett år var lengre før enn nå, ikke kortere.

Nei, sto ikke det i den artikkelen jeg leste. Der brukte de nettopp Abraham sin lange levealder som eksempel og Sara sine svangerskap.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg tenker at man skal ikke tro på noe som utgangspunkt for en diskusjon...

Skrevet

Det er svært ofte fordi de ikke religiøse kjenner Bibelen osv. bedre enn de religiøse, og derfor vinner frem i diskusjonene.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...