Gå til innhold

uventet godhet eller normal folkeskikk?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

''Er ikke dette normal folkeskikk å åpne døra når en ser at noen sliter med å komme inn enten det er snakk om rullestol hvit stokk,etc?''

Jo.

Jeg har gått endel med krykker og har i det store og hele fått hjelp om jeg trenger det der jeg ferdes, og takker for det.

Noen mangler jo folkeskikk, men generelt må jeg si at jeg har fått mye hjelp ved behov. Kan fortelle om episoder hvor jeg ikke har, men de er i mindretall enn hvor jeg har fått hjelp.

Noen mennesker er overstrømmende, kanskje damen var slik? Jeg har venner som omtrent virker som de tilber meg bare jeg serverer dem en kaffekopp, de bare er slik. :o)

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1297843264' post='4530425]

''Er ikke dette normal folkeskikk å åpne døra når en ser at noen sliter med å komme inn enten det er snakk om rullestol hvit stokk,etc?''

Jo.

Jeg har gått endel med krykker og har i det store og hele fått hjelp om jeg trenger det der jeg ferdes, og takker for det.

Noen mangler jo folkeskikk, men generelt må jeg si at jeg har fått mye hjelp ved behov. Kan fortelle om episoder hvor jeg ikke har, men de er i mindretall enn hvor jeg har fått hjelp.

Noen mennesker er overstrømmende, kanskje damen var slik? Jeg har venner som omtrent virker som de tilber meg bare jeg serverer dem en kaffekopp, de bare er slik. :o)

''Jeg har venner som omtrent virker som de tilber meg bare jeg serverer dem en kaffekopp, de bare er slik. :o)''

*he he* Ja, jeg har en kunde som jeg yter tjenester til gjennom jobben som er slik - hver gang jeg leverer det hun ber meg om, og som selskapet hun jobber i betaler for, er det ikke måte på hvor store takksigelser som blir meg til del. Nesten litt komisk.

Gjest Shira :o)

''Jeg har venner som omtrent virker som de tilber meg bare jeg serverer dem en kaffekopp, de bare er slik. :o)''

*he he* Ja, jeg har en kunde som jeg yter tjenester til gjennom jobben som er slik - hver gang jeg leverer det hun ber meg om, og som selskapet hun jobber i betaler for, er det ikke måte på hvor store takksigelser som blir meg til del. Nesten litt komisk.

He he. Lurer på om de blir slitne av å være så overstrømmende?

Jeg tar til meg alle takksigelser jeg kan få jeg, spesielt nå med en surmulende guttungen i hus!

''og har veldig ofte vondt i ryggen.''

Nå skal man ha _fryktelig_ vondt i ryggen for ikke å orke å holde en dør for noen.

Men hvis du tenker på løfting og slikt, så _er_ det jo faktisk slik at mange har ryggplager. Og det synes jo ikke akkurat utenpå dem/oss når vi går. Jeg synes ikke det er noe hyggelig at folk tror at jeg ikke gidder, så jeg hjelper likevel, typisk med barnevogner.

Det er nok snakk om et trinn som regel inn til butikkene, akkurat slik som spenol snakket om. Og jeg vet at mange har vondt i ryggen, men ikke alle nordmenn vel og ingen utlendinger. Jeg spør ikke nordmenn lenger for som regel så kommer en utlending løpende etter en liten stund.

Annonse

Det er nok snakk om et trinn som regel inn til butikkene, akkurat slik som spenol snakket om. Og jeg vet at mange har vondt i ryggen, men ikke alle nordmenn vel og ingen utlendinger. Jeg spør ikke nordmenn lenger for som regel så kommer en utlending løpende etter en liten stund.

Akkurat det med hjelpsomme utlendinger er vi flere som kan skrive under på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...