Gå til innhold

Ulv skutt i Rendalen

Anbefalte innlegg

''Nei, det er lettere å organisere storstilt jakt for å drepe disse dyrene!''

''Det behøver ikke å koste all verden heller. Bøndene har også et ansvar for å passe på dyrene sine!''

Nettopp, er det ikke det de gjør da?

Det kan ikke kalles å passe på dyrene sine når de slipper de til skogs, rett i "matfatet" til ulven, og det med tilsyn en gang i uka!

Nå praktiseres det sikkert forskjellig, men uansett så passer de ikke godt nok på dem.

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Rith

36

• Sør

19

• Holmes

6

• Dark-Angel 82

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest SMIRnøff

Det kan ikke kalles å passe på dyrene sine når de slipper de til skogs, rett i "matfatet" til ulven, og det med tilsyn en gang i uka!

Nå praktiseres det sikkert forskjellig, men uansett så passer de ikke godt nok på dem.

Vel hvis sauene skulle gå hjemme på gården ville det kosta mye mer (penger), for da måtte bøndene kjøpe kraftfôr, dessuten har sauene det mye bedre om de får gå frie i skogen... så det er faktisk dyrevelferd å slippe sauene løs.

Vel hvis sauene skulle gå hjemme på gården ville det kosta mye mer (penger), for da måtte bøndene kjøpe kraftfôr, dessuten har sauene det mye bedre om de får gå frie i skogen... så det er faktisk dyrevelferd å slippe sauene løs.

Det er ikke dyrevelferd å slippe de rett ut i skogen til rovdyrene! Å forvente at de skal få gå fritt der, er i tillegg dumdristig!

De kunne i det minste gjøre litt for å passe bedre på dem ute i skogene.

Gjest SMIRnøff

Det er ikke dyrevelferd å slippe de rett ut i skogen til rovdyrene! Å forvente at de skal få gå fritt der, er i tillegg dumdristig!

De kunne i det minste gjøre litt for å passe bedre på dem ute i skogene.

Skal de gjete dem da, og skremme vekk rovdyra?

Annonse

http://nysgjerrigper.no/Artikler/sannheten-om-ulven

Jeg hadde heller ikke følt meg 100 % trygg på et rovdyr, det skal man ikke gjøre. Jeg stoler ikke på hunder engang ovenfor mine barn, men jeg mener at vi må leve deretter. Innrette oss etter dem.

'' Det er mer grunn til å frykte biler, hester, kuer, elger og bier enn ulven.''

Tror kanskje det er noe i dette. Personlig frykter jeg mennesker mere enn dyr.

Dark-Angel 82

Ja :(. Finnes det "gale-hus" for elger? Eller kan jeg legge ut litt psykiske medisiner til den?

Den er ikke redd, oppfører seg som om den kjenner oss og er veldig nærgående. Lurer på om den kanskje kan snakke også :)

Om den bare er halvtam er det jo en ting, men om den virker truende ville jeg kontaktet viltnemnda...

Usj,, ja, de er skumle, vi har hatt mye elg her også, heldigvis bare "normale", hehe. :)

Annonse

Er det ikke "litt" lettere å krympe bestanden av ulv?

Hvorfor skal man drepe et dyr som tilhører naturen vår og har vært her i mange mange år, fordi vi mennesker ikke klarer å tilpasse oss den?

Før ble sauene gjetet, hvorfor kan man ikke gjøre det nå?

'' Det er mer grunn til å frykte biler, hester, kuer, elger og bier enn ulven.''

Tror kanskje det er noe i dette. Personlig frykter jeg mennesker mere enn dyr.

Kunne ikke vært mer enig. Mennesket er det mest grusomme dyret av alle!

Det er større grunn for å være redd et annet menneske enn en ulv.

Gjest SMIRnøff

Hvorfor skal man drepe et dyr som tilhører naturen vår og har vært her i mange mange år, fordi vi mennesker ikke klarer å tilpasse oss den?

Før ble sauene gjetet, hvorfor kan man ikke gjøre det nå?

Mennesket har i aller høyeste grad tilpasset oss naturen. Ikke bare er vi på toppen av næringskjeden, vi har også klart å manipulere naturen til vår fordel. Å holde ulvebestanden på et visst nivå er et eksempel på dette.

Vi kan ikke gjete sauen i Norge. Det nytter ikke med det samfunnet vi har her. Bøndene har ikke råd til å ansette gjetere. Det er nok ikke så enkelt som du vil ha det til.

Mennesket har i aller høyeste grad tilpasset oss naturen. Ikke bare er vi på toppen av næringskjeden, vi har også klart å manipulere naturen til vår fordel. Å holde ulvebestanden på et visst nivå er et eksempel på dette.

Vi kan ikke gjete sauen i Norge. Det nytter ikke med det samfunnet vi har her. Bøndene har ikke råd til å ansette gjetere. Det er nok ikke så enkelt som du vil ha det til.

Når jeg snakker om å tilpasse oss naturen, så mener jeg at vi skal la naturen være i fred! Den tilpasser seg selv, bestandelene regulerer seg selv uten vår inngripen.

Hvorfor er ikke det mulig å gjete sauen? Det finnes mennesker som kunne tenkt seg å leve av å gå i skogen. Det finnes mange som mottar sosialytelser som kunne bidratt med å tjene for de ytelsene de mottar, istedet for å ikke gjøre noe. Hva med å innføre sauegjeting i tilfeller der noen må gjøre samfunnsstraff for lovoverdredelser?

Dette er eksempler, men det er mulig.

Gjest SMIRnøff

Når jeg snakker om å tilpasse oss naturen, så mener jeg at vi skal la naturen være i fred! Den tilpasser seg selv, bestandelene regulerer seg selv uten vår inngripen.

Hvorfor er ikke det mulig å gjete sauen? Det finnes mennesker som kunne tenkt seg å leve av å gå i skogen. Det finnes mange som mottar sosialytelser som kunne bidratt med å tjene for de ytelsene de mottar, istedet for å ikke gjøre noe. Hva med å innføre sauegjeting i tilfeller der noen må gjøre samfunnsstraff for lovoverdredelser?

Dette er eksempler, men det er mulig.

Hvor skal mennesket være da, om naturen skal være i fred...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...