Gå til innhold

Hvor mye tjener en som assistent?

Anbefalte innlegg

Gjest vurderer å bytte jobb

Selv er jeg høyskoleutdannet (sykepleier) og tjener ca. 185 kr. timen i brutto. Jobber på sykehjem. Jeg kunne kanskje tenkt meg en ny jobb men da vil jeg bli barnehageassistent. Jeg er veldig glad i barn og skal jeg jobbe med barn som sykepleier så vil jeg få lang reisevei og mye utgifter med reising. Hvor mye vil jeg tjene som barnehagassistent?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360675-hvor-mye-tjener-en-som-assistent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bob Saget

Kommer jo litt an på ansenitet fra nåværende jobb, og om barnehagen er villig til å godskrive din utdannelse som sykepleier.

Du finner de ulike lønnstigene på side 42 og 43 her:

http://www.pbl.no/upload/Dokumenter/Arbeidsgiver/L%C3%B8nns-%20og%20arbeidsvilk%C3%A5r/tariffavtale%202010%20lavoppl%C3%B8selig.pdf

Gjest assistent

Kommer jo litt an på ansenitet fra nåværende jobb, og om barnehagen er villig til å godskrive din utdannelse som sykepleier.

Du finner de ulike lønnstigene på side 42 og 43 her:

http://www.pbl.no/upload/Dokumenter/Arbeidsgiver/L%C3%B8nns-%20og%20arbeidsvilk%C3%A5r/tariffavtale%202010%20lavoppl%C3%B8selig.pdf

Du får ikke godskrevet noen utdannelse om det ikke er innenfor faget. Man får etter hvor mange år man har vært i arbeid, da vil årene som sykepleier telle.

Gjest Bob Saget

Du får ikke godskrevet noen utdannelse om det ikke er innenfor faget. Man får etter hvor mange år man har vært i arbeid, da vil årene som sykepleier telle.

Nei, det må vel i så fall være dersom det skulle være noen barn med sykdommer eller hanicap som gjør utdanneslen relavant.

Gjest assistent

Nei, det må vel i så fall være dersom det skulle være noen barn med sykdommer eller hanicap som gjør utdanneslen relavant.

Kjenner tilfeller av førskolelærer barneskolelærer og formingslærer i assistentstilling som har fått vanlig assistentlønn.

Annonse

Gjest Bob Saget

Kjenner tilfeller av førskolelærer barneskolelærer og formingslærer i assistentstilling som har fått vanlig assistentlønn.

Ja, de fleste gir ikke ved dørene, men det er større forhandlingsrom hos mange private barnehager enn offentlige, som er mye mer bundet av likhetsprinsipper og regelverk.

sprelline1365380900

120-140 i timen.

Søker du jobb som assistent i barnehage får du ansiennitet for all praksis du har. Butikkjobb, hjemme med barn, jobb på bensinstajson o.l. Men søker du jobb som ped.leder får du kun for det som er relevant til jobben. eks: SFO, lærer, assistent i barnehage.

Slik som mangelen på ped.ledere er nå, så har du også mulighet for å jobbe som konstituert ped.leder. Vet om flere sykepleiere som gjør det :)

Lykke til! Å jobbe i barnehage er veldig kjekt!!!!

Fra pedagog på det 12.året :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...