Gå til innhold

Hjelpe meg å finne ut hva dette er?

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Jentungen på 9 år har nå det siste året hatt stadige perioder med feber. Som oftest ikke høy feber, det "vaker" rundt 38. Slapp, hodepine, magevondt og småkvalm. Siden i februar i fjor har hun vært borte fra skolen 1-5 dager 15 ganger. Hadde en litt lengre episode i sommerferien, da var hun syk 2-3 uker.

Forrige uke var hun på skolen bare på tirsdag. Denne uka var hun på skolen i går, men hadde feber igjen i dag tidlig.

Har vært hos fastlegen flere ganger, CRP er normal, urinprøve er normal og de fant ikke noe på blodprøver.

Fikk omsider time hos barnelegen i forrige uke og han tok en masse prøver av henne, skal tilbake dit neste uke for å få vite om de fant noe på prøvene denne gangen.

Jeg begynner å bli ganske bekymret, ungen går glipp av skolegang, venninner og fritidsaktiviteter - og orker ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, vet ikke hva det kan være, men det er bra dere har kommet til barnelege som undersøker litt grundigere. Får håpe dere får et svar som ikke innebærer noe alvorlig.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke vises noe på prøver, tenker jeg ME jeg da... Men jeg er snar til å tenke slike typer diagnoser på plager det er vanskelig å finne årsaken til. Jeg mener bare at det kan være greit å ha i bakhodet... Symptomene du nevner kan stemme til sykdommen, i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Håper dere får svar på hva det kan være etterhvert. Bra dere har kommet inn til barnelege, da er dere ihvertfall hos en spesialist. Ingenting er verre enn å se på at et barn ikke er i form, og at ingenting kan påvises. Man føler seg gjerne som en hypokonder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker flottbitt som en mulighet.

Da må man visst ta flere prøver over tid, både blodprøver og urinprøver. Helst også i perioder som hun er syk.

Bra at hun er kommet til spesialist.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, vet ikke hva det kan være, men det er bra dere har kommet til barnelege som undersøker litt grundigere. Får håpe dere får et svar som ikke innebærer noe alvorlig.

Hvordan går det med midterste jenta di nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at jeg hadde noe tilsvarende da jeg var ca 10 år (og det er jo over 25 år siden nå...)

Jeg hadde feber til og fra, var kvalm, uvel, svimmel og kastet opp av og til for å være helt pigg innimellom. Jeg husker ikke nøyaktig hvor lenge det varte, men det var ganske lenge...

Hos meg fastslo legene at det var et eller annet virus som hang igjen (jeg husker ikke hva så klart, og jeg vet ikke om foreldrene mine gjør det heller...)

Det gikk over av seg selv, men det tok LANG tid....

Kjente meg veldig igjen i det du skrev, selvom det er så lenge siden...

Håper dere finner ut av det nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med midterste jenta di nå?

Det går bra :)

Vi var på kontroll på St. Olavs forrige uke. MR, ultralyd og blodprøver var alle fine :D:D:D:D:D

Nå blir det ultralyd og blodprøver på lokalsykehuset hver 3. mnd fremover. Så får vi bare krysse fingrene for at det ikke blir noe mer :)

Takk for at du spør, prust :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll på St. Olavs forrige uke. MR, ultralyd og blodprøver var alle fine :D:D:D:D:D

Nå blir det ultralyd og blodprøver på lokalsykehuset hver 3. mnd fremover. Så får vi bare krysse fingrene for at det ikke blir noe mer :)

Det var godt å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo, har tenkt på dere. Dette var godt å lese!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun testet for cøliaki? Ikke at det gir feber, men det kan være en del av det hele, med magesmerter og slapphet/trøtt.

Har ikke testet for cøliaki ennå, men har tenkt tanken. Stemmer ikke helt med feber'n da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg hadde noe tilsvarende da jeg var ca 10 år (og det er jo over 25 år siden nå...)

Jeg hadde feber til og fra, var kvalm, uvel, svimmel og kastet opp av og til for å være helt pigg innimellom. Jeg husker ikke nøyaktig hvor lenge det varte, men det var ganske lenge...

Hos meg fastslo legene at det var et eller annet virus som hang igjen (jeg husker ikke hva så klart, og jeg vet ikke om foreldrene mine gjør det heller...)

Det gikk over av seg selv, men det tok LANG tid....

Kjente meg veldig igjen i det du skrev, selvom det er så lenge siden...

Håper dere finner ut av det nå!!

Det hjalp faktisk litt å lese at du hadde det likedan. Takk for at du skrev :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker flottbitt som en mulighet.

Da må man visst ta flere prøver over tid, både blodprøver og urinprøver. Helst også i perioder som hun er syk.

Bra at hun er kommet til spesialist.

mvh

Mnja, passer ikke helt med flåttbitt heller, er ikke det Lyme? Skal ha det i bakhodet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Håper dere får svar på hva det kan være etterhvert. Bra dere har kommet inn til barnelege, da er dere ihvertfall hos en spesialist. Ingenting er verre enn å se på at et barn ikke er i form, og at ingenting kan påvises. Man føler seg gjerne som en hypokonder etterhvert.

Ja, vi stoler ikke på termometeret engang, har begynt å måle med 2-3 forskjellige. Tror ikke helt det er sant når hun plutselig har 38,3 IGJEN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke vises noe på prøver, tenker jeg ME jeg da... Men jeg er snar til å tenke slike typer diagnoser på plager det er vanskelig å finne årsaken til. Jeg mener bare at det kan være greit å ha i bakhodet... Symptomene du nevner kan stemme til sykdommen, i hvert fall...

Nei, huff, det vil vi IKKE ha. Trodde ikke 9-åringer fikk ME.

(holder for ørene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er veldig ok. Han gir seg ikke så lett heldigvis, så vi får tro vi kommer til bunns i det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...