Gå til innhold

Barseltreff...

Gjest barselmamma?

Anbefalte innlegg

Gjest barselmamma?

Har vært på et par barseltreff med barselgruppa, men er i tvil om jeg ønsker å fortsette.

Litt pga tid, jeg syns tiden flyr fra meg og har en del andre jeg vil være sosial med,

dessuten følte jeg kanskje ikke helt av vi "klikket"....

Vi var litt splittet og,

første treffet var vi fire, skulle egentlig være seks...

neste treff var det kun jeg og en annen som dukket opp, så kom tredjemann vel forsinket, hun hadde glemt av hele treffet...

SÅ skulle vi finne ut om vi skulle treffes mer og utveksle tlf nr,

helsesøster ringte de som ikke var møtt opp, men vi fikk kun nr til en av de, hun som hadde møtt opp sist gang hadde tydelig takket nei, så dette var en vi ikke hadde møtt ennå.... pluss vi som var møtt opp...

så spurte de om jeg ville passe på å kalle inn til neste møte da...

Men nå har det vært så mye stress og mas at jeg ikke har hatt tid,

men begynner nå å tenke på om jeg bør sende en sms og spørre om de fortsatt er intr i å møtes på barseltreff...

men samtidig føler jeg at vi alle var litt sånn ... likegyldig.

Koselig med barseltreff sånn sett, men følte gruppa virka så splittet,

vet ikke om hun vi ikke har møtt ennå er grei heller,

og hun ene var veldig mye yngre enn oss andre, en annen ting er at de alle bor et stykke unna, hadde vært mer intr om de hadde bodd litt nærmere.

Måtte bare få ut disse tankene for jeg sliter litt med dårlig samvittighet overfor de andre at jeg ikke har kalt inn til treff ennå, samtidig føler jeg jo at barseltreff er jo så koselig, så jeg må jo ha barselgruppe vel?

Jeg hadde ikke barselgruppe sist heller, men er likevel mye mer sosial nå enn sist...

Så hva tror dere? Skal jeg sende en mld til alle i gruppa (selv om vi bare er fire) og høre om vi skal møtes, og heller se an tonen da om vi skal fortsette? Eller skal jeg bare glemme gruppa... Tenker egentlig mest på de andre jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang jeg hadde baby, satte jeg pris på de treffene vi hadde på helsestasjonen sammen. Andre og tredje gangen syntes jeg det ble mye pjatting.

Vi hadde ikke sånne treff hjemme hos hverandre. For meg passet det bra (jeg hadde baby-sang der jeg var sosial sammen med andre).

Dersom du ikke har lyst, synes jeg du kan trekke deg ut. babytiden er såpass verdifull at du skal bruke den på det du får overskudd av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du kan jo selvfølgelig gjøre akkurat som du har lyst til. Det er ikke alle en klaffer like godt sammen med, men mange har jo glede av å treffe andre som er i akkurat samme fase. I spedbarnsfasen, særlig første gang, er en jo unormalt opptatt av spedbarnshelse, amming, utstyr og annet som resten av verden ikke er så interessert i å høre om :).

Selv hadde jeg all verdens fordommer mot barselgrupper, men var veldig heldig med min. Vi hadde stor glede av hverandre første tiden, traff hverandre både på helsestasjonen (de førte gangene), hjemme hos hverandre og diverse steder ute. Ja, faktisk treffes vi fortsatt i dag, ti år etterpå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Du kan jo selvfølgelig gjøre akkurat som du har lyst til. Det er ikke alle en klaffer like godt sammen med, men mange har jo glede av å treffe andre som er i akkurat samme fase. I spedbarnsfasen, særlig første gang, er en jo unormalt opptatt av spedbarnshelse, amming, utstyr og annet som resten av verden ikke er så interessert i å høre om :).

Selv hadde jeg all verdens fordommer mot barselgrupper, men var veldig heldig med min. Vi hadde stor glede av hverandre første tiden, traff hverandre både på helsestasjonen (de førte gangene), hjemme hos hverandre og diverse steder ute. Ja, faktisk treffes vi fortsatt i dag, ti år etterpå! :D

Men nå har jeg en del andre rundt meg med barn på samme alder og føler liksom jeg får stilt behovet mitt der, vurderer også å begynne på mor- og barn trening, møter jo mødre der... litt for å få trimmen :-) har noen jeg pleier å trille med...

og de arrangerer babytreff her jeg bor der det kommer mange mødre og barn, så der kommer en alltids i prat med noen... Kanskje litt derfor jeg ikke helt føler behovet for barselsgruppen. Hadde jeg følt vi "klikket" litt bedre og bodde nærmere hadde jeg kanskje vært litt mer interessert. Nå har jeg ikke hørt noe fra de andre heller, så de har vel glemt av hele greia.

Føler det blir sånn stress hvis jeg skal ha barselgruppe i tillegg og,

liker å ha dager der jeg ikke har planer, få gjort ting i huset liksom.. eller avtale å møte en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men nå har jeg en del andre rundt meg med barn på samme alder og føler liksom jeg får stilt behovet mitt der, vurderer også å begynne på mor- og barn trening, møter jo mødre der... litt for å få trimmen :-) har noen jeg pleier å trille med...

og de arrangerer babytreff her jeg bor der det kommer mange mødre og barn, så der kommer en alltids i prat med noen... Kanskje litt derfor jeg ikke helt føler behovet for barselsgruppen. Hadde jeg følt vi "klikket" litt bedre og bodde nærmere hadde jeg kanskje vært litt mer interessert. Nå har jeg ikke hørt noe fra de andre heller, så de har vel glemt av hele greia.

Føler det blir sånn stress hvis jeg skal ha barselgruppe i tillegg og,

liker å ha dager der jeg ikke har planer, få gjort ting i huset liksom.. eller avtale å møte en venninne.

Du har da ingen plikt til å delta, det er høyst frivillig, og har du ikke lyst og anledning takker du selvfølgelig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis avtalen er at du skal ta initativ til neste møte, synes jeg du kan sende en melding for å lodde stemningen. Du trenger ikke å oppgi dato osv., bare høre hva de har lyst til. Hvis alle var såpass lite interessert som du antyder, er det jo sannsynlig at det ikke blir noe stort utav det.

Det er frivillig å delta på denslags, du kan jo alltids kontakte noen av dem til våren og foreslå en trilletur hvis du trenger selskap til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg følte ikke noe kjemi med de i barselgruppa mi, så har ikke møtt dem utenom to gruppemøter hos helsesøster.. kommer heller ikke til kontakte noen av dem. Skulle gjerne kjent flere med små barn der jeg bor, men er ikke noe must heller.

jeg hadde ikke giddi å engasjert meg når det er som du skriver. Bare si du ikke har tid da vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er du som skal kalle inn til neste treff, syns jeg du har litt mer ansvar enn ellers. Jeg syns i alle fall du bør sende ut en sms, som laban skriver. Evt kan du jo skrive at det dessverre ikke passer så godt for deg å arrangere treff, og at det er fint om en av de andre vil overta slik at de kan treffes uten deg. Da har du på en måte holdt ballen i spill, selv om du ikke ønsker å delta selv. I fremtiden takker du bare pent nei dersom du blir invitert og ikke ønsker å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selv hadde jeg all verdens fordommer mot barselgrupper, men var veldig heldig med min. ''

Jeg ble også gledelig overrasket over hvor hyggelig det kan være med barselgruppe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kjemi, ulik alder, ulike livssituasjoner (noen har 1 barn, mens andre har 3), tid etc er så forskjellig at det skal mye til for at barselgrupper fungerer veldig bra. Tross det, vi har (hele familien) mye kontakt med barselgruppa til min førstefødte, senest nå i helga. Der traff kjemien blant 4 familier utrolig bra :-)

Forsøk på barselgrupper med nr 2 og 3 falt fullstendig i fisk, jeg var på noen barseltreff, men synes ikke kjemi, alder og livssituasjon gjorde at jeg følte behov for "flere" barselgrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...