Gå til innhold

Er det en diagnose?

Anbefalte innlegg

Når en person som er voksen konsekvent juger indirekte, nekter for at ting er slik eller sånn, kverulerer og vrir på alt du sier, hele tida vrir skylda over på deg. Når det kommer til barn blir sint og legger all skyld på dem, for eksempel har sagt selv at h*n skal ringe, ikke gjør det og ved spørsmål om hvorfor hisser seg opp og vrir det over til at det var DU som sa DU skulle ringe. Bruker sinne for å få barna til å tie.

Ovenfor voksne er det latterliggjøring, fliring, himler med øya, kommer med ting som "du har selektiv hukommelse" osv. Men kun ovenfor "svake" voksne.

Autoriteter "tas" med baksnakking og idioterklæring bak ryggen på dem.

Har ALLTID en grunn til at h*n ikke har gjort slik reglene sier eller fulgt opp ansvar etc.

Dette er en person i min nærhet. Noen som vet hva man kaller slikt, bortsett fra det rent innlysende da... *dum di dum*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360714-er-det-en-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fagperson

Det finnes mange ulike slags personlighetsforstyrrelser hos voksne. Dette er trekk som er vanskelige å gjøre noe med, og oftest har personen lite innsikt i det selv.

De eksemplene du nevner kan være utslag både av en borderline personlighetsforstyrrelse, narsisistisk p.f. og sosiopatisk p.f. Blant annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360714-er-det-en-diagnose/#findComment-3118629
Del på andre sider

Det finnes mange ulike slags personlighetsforstyrrelser hos voksne. Dette er trekk som er vanskelige å gjøre noe med, og oftest har personen lite innsikt i det selv.

De eksemplene du nevner kan være utslag både av en borderline personlighetsforstyrrelse, narsisistisk p.f. og sosiopatisk p.f. Blant annet.

Jeg tror ikke det er så "farlig" i den forstand...som jeg ser for meg psykopater er. Personen er lett å skremme vekk når man først skjønner hva som skjer. H*n opptrer passivt/aggresivt og bjeffer som en liten kjøter men tør ikke bite.. Mye oppdemt dårlig selvbilde/selvtillit et sted der kanskje.

Finnes det psykopatdiagnoser som ikke er "farlige", da for andre mennesker rundt skapningen? Ser for meg slike som veldig smarte nemlig, men kan hende jeg tar feil? *på jordet*

Denne personen er ikke smart. (Ikke mer enn gjennomsnittlig Frp`er iaffal) *ond*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360714-er-det-en-diagnose/#findComment-3118637
Del på andre sider

Gjest fargperson

Jeg tror ikke det er så "farlig" i den forstand...som jeg ser for meg psykopater er. Personen er lett å skremme vekk når man først skjønner hva som skjer. H*n opptrer passivt/aggresivt og bjeffer som en liten kjøter men tør ikke bite.. Mye oppdemt dårlig selvbilde/selvtillit et sted der kanskje.

Finnes det psykopatdiagnoser som ikke er "farlige", da for andre mennesker rundt skapningen? Ser for meg slike som veldig smarte nemlig, men kan hende jeg tar feil? *på jordet*

Denne personen er ikke smart. (Ikke mer enn gjennomsnittlig Frp`er iaffal) *ond*

Det er slett ikke sikkert at det handler om en psykopatdiagnose i det hele tatt. Psykopat/sosiopat-diagnose er altfor mye misbrukt i våre dager.

Det er vanskelig for meg å vite hva slags diagnose denne personen kan ha, i og med at da må man snakke med personen og ha mye mer informasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360714-er-det-en-diagnose/#findComment-3118682
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...