Gå til innhold

Ikke så lurt, varaordfører!

Anbefalte innlegg

http://www.kjendis.no/2011/02/16/kjendis/stella_mwangi/melodi_grand_prix/15453271/

Lurt å bruke hodet litt av og til?

''Varaordfører Rita Ormbostad (H) i Aure i Møre og Romsdal skrev nedsettende kommentarer om Stella Mwangi på sin Facebook-side etter at 24-åringen fra Kenya og Eidsvoll danket ut alle konkurrentene i den norske finalen i Melodi Grand Prix på lørdag.

«Gi mæ sama, isbjørna å moskusa! Æ syns d e d vi ska sæll, å itj at vi har åpne asylmottak!!!!», var blant noe av det hun skrev etter den overveldende seieren, ifølge Tidens Krav''

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360715-ikke-s%C3%A5-lurt-varaordf%C3%B8rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

32

• Sør

31

• mariaflyfly

4

• Holmes

3

Mest aktive i denne tråden

Bare språkbruken hennes burde være nok til å bli diskvalifisert fra offentlighet! ;-)

Dessverre er det alt for mange som har slike holdninger, som de fleste av oss håper og tror ble lagt igjen i midten av forrige århundre.

Med vennlig hilsen

''Bare språkbruken hennes burde være nok til å bli diskvalifisert fra offentlighet! ;-)

''

Helt enig. Det kreves tydeligvis ikke særlig til språkbruk for å bli varaordfører. Flaut!

Gjest Shira :o)

Når hun forsvarer seg slik så er det vel ikke så mye håp om at hodet kan brukes:

''- Jeg kan skjønne at noe av det jeg skrev oppfattes som rasistisk. Det var rett og slett en spøk, ikke noe vondt ment med det. Folk er idioter, uansett farge for meg, altså, sier hun til avisa.''

Annonse

''Bare språkbruken hennes burde være nok til å bli diskvalifisert fra offentlighet! ;-)

''

Helt enig. Det kreves tydeligvis ikke særlig til språkbruk for å bli varaordfører. Flaut!

Medieviter Erling Sivertsen spår henne en relativt kort karriere som varaordfører.

''- Er politikar, så er du politikar. Då kan du ikkje seie slike ting i ein Facebook-samanheng. Ho har ikkje tenkt på at folk følgjer med når ho sit i sofaen og kommenterer. Om ho ikkje lærer seg det kan ho få ein kort karriere som varaordførar, trur Sivertsen.

''

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7510029

Trist.

Jeg ble egentlig mest forbauset over at folk tenker sånn.

''Trist.

Jeg ble egentlig mest forbauset over at folk tenker sånn.''

Nei,- sånt forbauser meg dessverre ikke. (Og det er trist)

Men det forundrer meg at en varaordfører kan være så teit.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1297882700' post='4530920]

Når hun forsvarer seg slik så er det vel ikke så mye håp om at hodet kan brukes:

''- Jeg kan skjønne at noe av det jeg skrev oppfattes som rasistisk. Det var rett og slett en spøk, ikke noe vondt ment med det. Folk er idioter, uansett farge for meg, altså, sier hun til avisa.''

Nei, dette hjalp ikke mye på inntrykket ;) *rister på hodet*

''Når hun forsvarer seg slik så er det vel ikke så mye håp om at hodet kan brukes''

Nei. Her var det ikke så mye å hente. :(

Annonse

Enig, dette blir verre og verre...

Bare språkbruken hennes burde være nok til å bli diskvalifisert fra offentlighet! ;-)

Dessverre er det alt for mange som har slike holdninger, som de fleste av oss håper og tror ble lagt igjen i midten av forrige århundre.

Med vennlig hilsen

Ser smilefjeset ditt, men dialektbruken er da ikke det viktigste her.

Men at en offentlig person bør uttrykke seg mindre klønete, er jeg enig med deg i.

Ja, men det skriver bl.a. du veldig lite om. :-) Det er som regel FrP det går i.

Ja, for det er der grumset sitter i partiledelsen, langt mer enn i noe annet parti.

Hvis du legger sammen hva Siv Jensen, Per Sandberg og Jan Arild Ellingsen sier om innvandrere/utlendinger, så skjønner du tegningen.

Med vennlig hilsen

Ser smilefjeset ditt, men dialektbruken er da ikke det viktigste her.

Men at en offentlig person bør uttrykke seg mindre klønete, er jeg enig med deg i.

Nei, dialektbruken er ikke det viktigste, men den alene er alvorlig nok. :grøsser:

Med vennlig hilsen

Ja, for det er der grumset sitter i partiledelsen, langt mer enn i noe annet parti.

Hvis du legger sammen hva Siv Jensen, Per Sandberg og Jan Arild Ellingsen sier om innvandrere/utlendinger, så skjønner du tegningen.

Med vennlig hilsen

Det er din mening og din tolkning av grums.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...