Gå til innhold

Jente på 12 med sensitiv hud - hvilken krem?

Anbefalte innlegg

Gjest huden svir

Har en datter med veldig sensitiv hud i ansiktet.

Og hun er veldig tørr innimellom...

Kjøpte en fuktighetskrem på butikken som heter Nivea Young, og tenkte den var bra... men hun sier den svir og brenner på huden...

Noen som har en bra fuktighetskrem og anbefale? Vi brukte mye A-creme da hun var yngre, men den lukter jo helt pyton! Finnes det noen andre som er luktfri, men bra? Skjønner jo at det ikke kan være parfume i den!

Og en ting til, kom gjerne med en anbefaling til håndkrem for sprukne og tørre hender - uten pasrfume, alle de jeg har prøvd SVIIIIR! Og den kan ikke være for fet, må trekke relativt fort inn...

Fortsetter under...

Mine unger får begge veldig tørr hud om vinteren. Har brukt Aderma tidligere, men Datra klager over at den ikke lukter noe godt, og Guttungen synes den er for fet. Har gått over til Sebamed nå, den samme som jeg brukte på dem da de var babyer, og den trekker fint inn i huden og virker litt lettere. Ingen av dem har irritert hud om dagen når vi har vært flinke til å smøre. Begge bruker denne som håndkrem, den funker fint mot tørr og sprukken hud.

Til 12-åringen tror jeg at jeg ville forhørt meg på apoteket. Jeg bruker fuktighetskrem fra Dermalogica sjøl, og ville latt henne prøve denne.

Jeg ville hørt på apoteket ang ansiktskrem, tipper det kan finnes et alternativ fra A-Derma.

Ang tørre hender - du må smøre på noe som får virke over natten. Jeg synes det hjelper å avslutte kveldens siste håndvask med babyolje. Lar den virke litt før jeg smører på en fet krem, for tiden A-Derma Exomega. Ellers er Hemp håndkrem fra Body Shop også supergod - men den trekker sent inn, så er også mest til bruk om kvelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...