Gå til innhold

Vaksinemotstandere

Gjest les denne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

13

• Mandolaika

13

• Sør

12

• morsan

12

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjenner jeg blir litt irritert over hvor unødvendige slike utbrudd er. Og hvor usolidariske disse foreldrene er, som utsetter barn som ikke _kan_ vaksineres for smitte, gjennom å ikke vaksinere egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest den artikkelen, men hvem er så tankeløse at de tar med unger med meslinger på legevakta også. Det var i hvert fall to av ungene som var smittet der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt irritert over hvor unødvendige slike utbrudd er. Og hvor usolidariske disse foreldrene er, som utsetter barn som ikke _kan_ vaksineres for smitte, gjennom å ikke vaksinere egne barn.

Nettopp. Det er både usolidarisk, egoistisk og arrogant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

(Leter ettter 'liker'-knappen... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sykdommen ble først oppdaget da fem barn i et innvandrermiljø i Oslo ble smittet i slutten av januar."

Kommer sannsynligvis fra land hvor det ikke tilbys vaksine mot meslinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Sykdommen ble først oppdaget da fem barn i et innvandrermiljø i Oslo ble smittet i slutten av januar."

Men det spiller vel fint liten rolle hvor dem i dette "innvandrermiljøet" kommer fra så lenge de bor her i Norge, og det tilbys vaksiner _her_?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen person, en lege, var også smittet. Det får meg til å undres hvor lenge man er beskyttet av vaksinen?

Eller var legen også uvaksinert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det spiller vel fint liten rolle hvor dem i dette "innvandrermiljøet" kommer fra så lenge de bor her i Norge, og det tilbys vaksiner _her_?

Selvfølgelig, men det kan hende de ikke har fått tilbud om vaksine i Norge ennå. Jeg vet ikke hvordan det fungerer, om de blir tvunget til det, eller om det er frivillig for dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen person, en lege, var også smittet. Det får meg til å undres hvor lenge man er beskyttet av vaksinen?

Jeg mener å ha lest at virkningen av vaksina avtar etter noen år. Jeg måtte ihvertfall få påfyll av den etter krav fra det universitetet jeg begynte på i USA som 20 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at virkningen av vaksina avtar etter noen år. Jeg måtte ihvertfall få påfyll av den etter krav fra det universitetet jeg begynte på i USA som 20 åring.

Er ikke meslingevaksinen en del av trippelvaksinen MMR? Jeg mener jeg fikk tilbud om påfyll av den en gang på barneskolen, i tillegg til at jeg altså fikk den da jeg var enda mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst ett av barna var så lite at det ikke hadde blitt vaksinert ennå. Tror man gir vaksinen ved 18 mnd alder, og at barnet var 15 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst ett av barna var så lite at det ikke hadde blitt vaksinert ennå. Tror man gir vaksinen ved 18 mnd alder, og at barnet var 15 mnd.

Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante.

Vet det ikke var du som gjorde det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde meslinger som veldig liten. Er jeg da helt beskyttet nå? Eller kan det komme igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante.

Vet det ikke var du som gjorde det. :-)

''Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante.

''

Ja, i denne saken syns jeg det virker som uheldig omstendigheter og ikke foreldre som er skeptiske til vaksineprogrammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke meslingevaksinen en del av trippelvaksinen MMR? Jeg mener jeg fikk tilbud om påfyll av den en gang på barneskolen, i tillegg til at jeg altså fikk den da jeg var enda mindre.

Og guttene får i militæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante.

''

Ja, i denne saken syns jeg det virker som uheldig omstendigheter og ikke foreldre som er skeptiske til vaksineprogrammet.

Ja, og som regel så gjør ikke folk sånn for å være jævlige mot andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men det kan hende de ikke har fått tilbud om vaksine i Norge ennå. Jeg vet ikke hvordan det fungerer, om de blir tvunget til det, eller om det er frivillig for dem også.

Barna kan jo være født og oppvokst her, og da må jo det samme gjelde for dem som for alle andre.

Men om det er noen spesialregler som gjelder folk som innvandrer fra spesielle områder, aner jeg ikke. Mener vagt å huske at det stårnoe på vaksinasjonskortet man får ved reisevaksinering at det er visse land som krever at man har vært vaksinert mot gulfeber dersom man kommer fra et område der det finnes gulfeber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...