Gå til innhold

Vaksinemotstandere

Gjest les denne

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig, men det kan hende de ikke har fått tilbud om vaksine i Norge ennå. Jeg vet ikke hvordan det fungerer, om de blir tvunget til det, eller om det er frivillig for dem også.

Det er da ingen som blir tvunget til å ta vaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

13

• Mandolaika

13

• Sør

12

• morsan

12

Mest aktive i denne tråden

Det er da ingen som blir tvunget til å ta vaksiner.

Nei, men om man kommer fra et land hvor det ikke tilbys, men hvor sykdommen finnes, så kunne det hende, men jeg skrev at det visste jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna kan jo være født og oppvokst her, og da må jo det samme gjelde for dem som for alle andre.

Men om det er noen spesialregler som gjelder folk som innvandrer fra spesielle områder, aner jeg ikke. Mener vagt å huske at det stårnoe på vaksinasjonskortet man får ved reisevaksinering at det er visse land som krever at man har vært vaksinert mot gulfeber dersom man kommer fra et område der det finnes gulfeber.

Ja, altså, i Norge er det mange som oppholder seg ulovlig også, hvordan det er med vaksineringen der vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna kan jo være født og oppvokst her, og da må jo det samme gjelde for dem som for alle andre.

Men om det er noen spesialregler som gjelder folk som innvandrer fra spesielle områder, aner jeg ikke. Mener vagt å huske at det stårnoe på vaksinasjonskortet man får ved reisevaksinering at det er visse land som krever at man har vært vaksinert mot gulfeber dersom man kommer fra et område der det finnes gulfeber.

Man skal ha vaksine mot gul feber for å reise f. eks. til Peru.

Sykepleieren var usikker på om jeg var allergisk for vaksinen, så hun ville skrive et "Yellow Fever Vaccination Excemption Certificate" jeg kunne ta med.

Jeg spurte hva jeg skulle med det - slå myggene? ;-)

Jeg fikk vaksinen!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde meslinger som veldig liten. Er jeg da helt beskyttet nå? Eller kan det komme igjen?

Ja, jeg hadde også meslinger som liten. "Alle" hadde jo det da - jeg tror jeg bare ble vaksinert mot kopper, og i ungdomsalderen mot tuberkolose og røde hunder.

Jeg ser av Lillemus sin link at man ikke kan smittes igjen, og det er jo bra, men under her diskuteres det jo om _vaksinen_ bør tas om igjen etter noen år.

I såfall er jo vaksinemotstanderne og deres barn ikke bare en trussel mot svake spedbarn som ikke kan vaskineres, men også mot alle dem som nå vokser opp etter at man begynte med vaksinering mot meslinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, i Norge er det mange som oppholder seg ulovlig også, hvordan det er med vaksineringen der vet jeg ikke.

Frp (og en del andre partier) kjemper i disse dager for å forhindre at ulovlige innvandrere får mer enn akuttbehandling. Vaksinasjon vil de ikke at de skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante.

Vet det ikke var du som gjorde det. :-)

Med unntak av vedkommendes bruk av ordet "disse" foran foreldrene, noe som jo viser tilbake på de konkrete foreldrene til dem som nå har blitt syke, så er det jo betimelig å rette søkelyset mot det at mange velger å være "vaksinemotstandere", da det jo fører til at barn som er for unge til å vaksineres kan bli syke.

I det hele tatt viser jo denne oppblussingen av meslinger at man ikke er kvitt disse sykdommene, og at grunnen til at det stort sett går bra for de uvaksinerte, er at såpass mange faktisk vaksinerer barna sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp (og en del andre partier) kjemper i disse dager for å forhindre at ulovlige innvandrere får mer enn akuttbehandling. Vaksinasjon vil de ikke at de skal få.

"Frp (og en del andre partier) kjemper i disse dager for å forhindre at ulovlige innvandrere får mer enn akuttbehandling. Vaksinasjon vil de ikke at de skal få."

Ja, drar de med seg sykdommene hit, er det jo for sent å vaksinere dem her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante.

Vet det ikke var du som gjorde det. :-)

''Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante.

Vet det ikke var du som gjorde det. :-)''

Nei, for det var det jeg som gjorde, og jeg står for det jeg sa: Det å utsette barn som av helsemessige årsaker ikke KAN vaksineres for smitte gjennom å ikke vaksinere barna sine og surfe på bølgen av at alle andre gjør det, er både usolidarisk, egoistisk og arrogant.

Vi som har friske barn, nærmest plikter i å følge vaksinasjonsprogrammet nettopp av denne årsaken.

Vi blir nok neppe kvitt verken meslinger eller en del andre sykdommer om ikke vi i velstandsland betaler en del av regningen for å få oppvaksinert Afrika og store deler av Asia. Og det skulle jaggu bare mangle om vi ikke tok et kollektivt ansvar og gjorde det, i tillegg til å selvfølgelig vaksinere egne barn her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frp (og en del andre partier) kjemper i disse dager for å forhindre at ulovlige innvandrere får mer enn akuttbehandling. Vaksinasjon vil de ikke at de skal få."

Ja, drar de med seg sykdommene hit, er det jo for sent å vaksinere dem her.

Men det er ikke for sent å vaksinere de som ikke allerede er smittet, hvilket vil si omtrent alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av vedkommendes bruk av ordet "disse" foran foreldrene, noe som jo viser tilbake på de konkrete foreldrene til dem som nå har blitt syke, så er det jo betimelig å rette søkelyset mot det at mange velger å være "vaksinemotstandere", da det jo fører til at barn som er for unge til å vaksineres kan bli syke.

I det hele tatt viser jo denne oppblussingen av meslinger at man ikke er kvitt disse sykdommene, og at grunnen til at det stort sett går bra for de uvaksinerte, er at såpass mange faktisk vaksinerer barna sine

''I det hele tatt viser jo denne oppblussingen av meslinger at man ikke er kvitt disse sykdommene, og at grunnen til at det stort sett går bra for de uvaksinerte, er at såpass mange faktisk vaksinerer barna sine''

Nettopp. Så herlig lettvint å kunne surfe på at "alle andre" vaksinerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante.

Vet det ikke var du som gjorde det. :-)''

Nei, for det var det jeg som gjorde, og jeg står for det jeg sa: Det å utsette barn som av helsemessige årsaker ikke KAN vaksineres for smitte gjennom å ikke vaksinere barna sine og surfe på bølgen av at alle andre gjør det, er både usolidarisk, egoistisk og arrogant.

Vi som har friske barn, nærmest plikter i å følge vaksinasjonsprogrammet nettopp av denne årsaken.

Vi blir nok neppe kvitt verken meslinger eller en del andre sykdommer om ikke vi i velstandsland betaler en del av regningen for å få oppvaksinert Afrika og store deler av Asia. Og det skulle jaggu bare mangle om vi ikke tok et kollektivt ansvar og gjorde det, i tillegg til å selvfølgelig vaksinere egne barn her i Norge.

Enig med deg, men grunnene til at de ikke var vaksinerte kan altså være flere, så det må ikke være usolidarisk, egoistisk og arrogant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, men grunnene til at de ikke var vaksinerte kan altså være flere, så det må ikke være usolidarisk, egoistisk og arrogant.

Les hva morsan skrev:

''Med unntak av vedkommendes bruk av ordet "disse" foran foreldrene, noe som jo viser tilbake på de konkrete foreldrene til dem som nå har blitt syke, så er det jo betimelig å rette søkelyset mot det at mange velger å være "vaksinemotstandere", da det jo fører til at barn som er for unge til å vaksineres kan bli syke.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke for sent å vaksinere de som ikke allerede er smittet, hvilket vil si omtrent alle!

"Men det er ikke for sent å vaksinere de som ikke allerede er smittet, hvilket vil si omtrent alle!"

Det er riktig, men hvor lenge skal de være her, de ulovlige innvandrerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva morsan skrev:

''Med unntak av vedkommendes bruk av ordet "disse" foran foreldrene, noe som jo viser tilbake på de konkrete foreldrene til dem som nå har blitt syke, så er det jo betimelig å rette søkelyset mot det at mange velger å være "vaksinemotstandere", da det jo fører til at barn som er for unge til å vaksineres kan bli syke.''

Nettopp, men det innlegget hadde da ikke morsan skrevet da jeg kommenterte ditt innlegg om usolidarisk, egoistisk og arrogant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det er ikke for sent å vaksinere de som ikke allerede er smittet, hvilket vil si omtrent alle!"

Det er riktig, men hvor lenge skal de være her, de ulovlige innvandrerne?

Uansett tidsperiode er det jo verdt at de blir vaksinert, enten man beskytter folk her eller beskytter andre i hjemlandet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, men det innlegget hadde da ikke morsan skrevet da jeg kommenterte ditt innlegg om usolidarisk, egoistisk og arrogant.

Hva så? Jeg må vel for pokker rette søkelys på hvem jeg vil - i dette tilfelle de såkalte "vaksineopplyste" foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett tidsperiode er det jo verdt at de blir vaksinert, enten man beskytter folk her eller beskytter andre i hjemlandet deres.

''Uansett tidsperiode er det jo verdt at de blir vaksinert, enten man beskytter folk her eller beskytter andre i hjemlandet deres.''

Amen.

Vi som bor her i Norge må være med på å betale regninga for å få oppvaksinert Afrika og store deler av Asia. Det er vår forbannede plikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Jeg må vel for pokker rette søkelys på hvem jeg vil - i dette tilfelle de såkalte "vaksineopplyste" foreldrene.

Ja, men jeg trodde for pokker du rettet søkelyset på de som det sto om i artikkelen.

Jeg kan uansett ikke svare deg ut i fra noe som morsan skriver i ettertid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg trodde for pokker du rettet søkelyset på de som det sto om i artikkelen.

Jeg kan uansett ikke svare deg ut i fra noe som morsan skriver i ettertid....

Neivel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...