Sør Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hva så? Jeg må vel for pokker rette søkelys på hvem jeg vil - i dette tilfelle de såkalte "vaksineopplyste" foreldrene. Husker du denne? Det er virkelig verd å lese punktene nedenfor: http://termometeraksjon.com/ Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Er ikke meslingevaksinen en del av trippelvaksinen MMR? Jeg mener jeg fikk tilbud om påfyll av den en gang på barneskolen, i tillegg til at jeg altså fikk den da jeg var enda mindre. Jo, det er den. Det var MMR jeg fikk påfyll av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jo, det er den. Det var MMR jeg fikk påfyll av. Jeg fikk i alle fall vaksine mot røde hunder på ungdomsskolen selv om jeg hadde hatt det da jeg var liten. Meslinger og kusma er jeg ikke vaksinert mot, har hatt meslinger, men ikke kusma. Selv om min mor sendte meg på gjentatte besøk til en venninne med kusma fikk jeg det aldri. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Husker du denne? Det er virkelig verd å lese punktene nedenfor: http://termometeraksjon.com/ Med vennlig hilsen Denne er nesten ennå verre: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7043347 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 ''Ja, så da bør man kanskje være litt forsiktig med å stemple folkene for usolidariske, egoistiske og arrogante. Vet det ikke var du som gjorde det. :-)'' Nei, for det var det jeg som gjorde, og jeg står for det jeg sa: Det å utsette barn som av helsemessige årsaker ikke KAN vaksineres for smitte gjennom å ikke vaksinere barna sine og surfe på bølgen av at alle andre gjør det, er både usolidarisk, egoistisk og arrogant. Vi som har friske barn, nærmest plikter i å følge vaksinasjonsprogrammet nettopp av denne årsaken. Vi blir nok neppe kvitt verken meslinger eller en del andre sykdommer om ikke vi i velstandsland betaler en del av regningen for å få oppvaksinert Afrika og store deler av Asia. Og det skulle jaggu bare mangle om vi ikke tok et kollektivt ansvar og gjorde det, i tillegg til å selvfølgelig vaksinere egne barn her i Norge. ''Nei, for det var det jeg som gjorde,'' Ikke som førstemann, da, som brukte "disse". Men jeg faktisk la ikke merke til at vedkommende brukte "disse", og dermed ble det jo en direkte anklage mot akkuratt foreldrene til de syke barna. Men som det påpekes av andre her så er det fullt mulig at de syke barna ble smittet fordi _andre_ har unnlatt å vaksinere sine barn. Jeg tolket imidlertid både filiokus og ditt "enig" til henne som mer generelle innlegg om hva man mener om unnlatelse av å vaksinere ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 ''Nei, for det var det jeg som gjorde,'' Ikke som førstemann, da, som brukte "disse". Men jeg faktisk la ikke merke til at vedkommende brukte "disse", og dermed ble det jo en direkte anklage mot akkuratt foreldrene til de syke barna. Men som det påpekes av andre her så er det fullt mulig at de syke barna ble smittet fordi _andre_ har unnlatt å vaksinere sine barn. Jeg tolket imidlertid både filiokus og ditt "enig" til henne som mer generelle innlegg om hva man mener om unnlatelse av å vaksinere ungene. Tak for det. Det var slik innlegget mitt var ment også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Husker du denne? Det er virkelig verd å lese punktene nedenfor: http://termometeraksjon.com/ Med vennlig hilsen he he... den kan da umulig være seriøst ment? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Denne er nesten ennå verre: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7043347 Iler for å minne deg på at Termometermotstanderne er en fleip! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 ''Uansett tidsperiode er det jo verdt at de blir vaksinert, enten man beskytter folk her eller beskytter andre i hjemlandet deres.'' Amen. Vi som bor her i Norge må være med på å betale regninga for å få oppvaksinert Afrika og store deler av Asia. Det er vår forbannede plikt! Støttes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Denne er nesten ennå verre: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7043347 Sjarmerende uttalelse ''- Jeg er helt sikker på at det er positivt for et barn som er friskt. Det kan tenkes at enkelte vil dø, men dette gjelder barn som er svekket på forhånd, sier hun til NRK'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Iler for å minne deg på at Termometermotstanderne er en fleip! ;-) Med vennlig hilsen Man kan sannelig ikke være sikker etter å ha Gro Lystads utspill friskt i minne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 he he... den kan da umulig være seriøst ment? Nei, det er selvsagt harsellering med de som var mot H1N1-vaksine. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 ''Uansett tidsperiode er det jo verdt at de blir vaksinert, enten man beskytter folk her eller beskytter andre i hjemlandet deres.'' Amen. Vi som bor her i Norge må være med på å betale regninga for å få oppvaksinert Afrika og store deler av Asia. Det er vår forbannede plikt! Tiltredes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Denne er nesten ennå verre: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7043347 Syke menneske!! (ikke deg, men hun dama...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Sjarmerende uttalelse ''- Jeg er helt sikker på at det er positivt for et barn som er friskt. Det kan tenkes at enkelte vil dø, men dette gjelder barn som er svekket på forhånd, sier hun til NRK'' Jepp. Helt, helt utrolig. Sosialdarwinisme på sitt verste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Syke menneske!! (ikke deg, men hun dama...) Ja, det er nesten ikke mulig å tro det er sant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Ja, det er nesten ikke mulig å tro det er sant. Hun har da holdt på slik i årevis. Jeg husker henne fra for flere år tilbake. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Ja, jeg hadde også meslinger som liten. "Alle" hadde jo det da - jeg tror jeg bare ble vaksinert mot kopper, og i ungdomsalderen mot tuberkolose og røde hunder. Jeg ser av Lillemus sin link at man ikke kan smittes igjen, og det er jo bra, men under her diskuteres det jo om _vaksinen_ bør tas om igjen etter noen år. I såfall er jo vaksinemotstanderne og deres barn ikke bare en trussel mot svake spedbarn som ikke kan vaskineres, men også mot alle dem som nå vokser opp etter at man begynte med vaksinering mot meslinger. Jeg er født i 1970 og ble vaksinert mot meslinger. Søstra mi ble født tre år etter og fikk ikke vaksinen. Når hun var rundt 5-6år gammel ble hun kjempesyk av meslinger.. Husker fortsatt at jeg lå i senga sammen med henne og leste for henne - uten å bli smitta 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg er født i 1970 og ble vaksinert mot meslinger. Søstra mi ble født tre år etter og fikk ikke vaksinen. Når hun var rundt 5-6år gammel ble hun kjempesyk av meslinger.. Husker fortsatt at jeg lå i senga sammen med henne og leste for henne - uten å bli smitta Jeg er født i 1971 og fikk meslinger. Fikk da trolig ikke vaksine. Så vidt jeg vet hadde jeg både vannkopper, kusma, røde hunder og meslinger som barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg er født i 1971 og fikk meslinger. Fikk da trolig ikke vaksine. Så vidt jeg vet hadde jeg både vannkopper, kusma, røde hunder og meslinger som barn. Jeg hadde også kusma, vannkopper og meslinger som barn, og jeg er født i '76. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.