Gå til innhold

Voksne mennesker som hater fisk

Anbefalte innlegg

Gjest sjømat

Jeg kjenner noen mennesker som hater alt som har med fisk og sjømat å gjøre, de føler seg helt uvel bare de er et sted hvor det blir servert noe av det i en eller annen form.

Hva ligger bak dette tror dere? Noe psykologisk fra barndommen, eller andre mattraumer?

Interessant å vite...

Jeg er ikke glad i fisk med ben. Husket fiskemiddagene hjemme da jeg spiste, og måtte dra ut bena.. men fiskespinner, fiskeboller, sushi spiser jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360820-voksne-mennesker-som-hater-fisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjømat

Vanskelig å vite hva som ligger bak dette. Siden du kjenner dem, kan du kanskje spørre? Kjenner du mange som har det på denne måten?

nei, jeg kjenner dem ikke _så_ godt til å drive den slags forskning , dessuten vet jeg ikke om de er representative.

Hadde vært interesant om det var noen fiskehatere her som kunne komme med innspill;)

Annonse

Gjest sjømat

Vanskelig å vite hva som ligger bak dette. Siden du kjenner dem, kan du kanskje spørre? Kjenner du mange som har det på denne måten?

Vi hadde en tysk utvekslingstudent hos oss noen uker. Hun gjorde det klart allerede i første brevet at hun ikke spiste noe som hadde noe med fisk å gjøre..

Har en veninne som heller ikke spiser sjømat og plukker ut alt av tallerkenen. Hun klarer heller ikke kylling, noe jeg ikke finner helt logisk. Men hun er kontrollfreak og nevrotisk så kanskje det har noe med det å gjøre? Om en er besatt av kontroll så svelger man vel heller alt uten å vite nøyaktig hva det er ..

Dark-Angel 82

Jeg spiser lite fisk. Fiskepinner-og grateng er ikke helt min ting,

fiskeboller er som å stikke tungen ut i regnvær..

Laksefile, det liker jeg, så det blir mye det her i huset.

Om sommeren fisker vi mye, da griller ungene & mann fisken på bål, og spiser. Det orker jeg ikke...

Jeg makter ikke beina heller... Og husker godt da jeg var liten og måtte plukke de ut. *grøss*

Husker også flott dekket middagsbord, og den grusomme fisken som lå å glante på oss... Fysj..

Jeg liker ikke fisk. Og jeg spiser heller ikke fisk, med noen få unntak. Jeg spiser fiskekaker, men ikke annet, ikke annen sjømat heller. Jeg tror det har noe å gjøre med traumatiske barndomsopplevelser ved middagsbordet når det en sjelden gang sto fisk på menyen (og det var alltid kokt torsk). Jeg likte absolutt ikke fisk, men måtte sitte ved bordet til fisken var spist. Jeg satt der og fisken ble kaldere og kaldere, og større og større i mine øyne. Det kunne gå et par timer før fisken var spist, innimellom brekninger og tårer. Jeg har ikke spist torsk etter at jeg flyttet hjemmefra, og kommer ALDRI til å spise det. Annen stekt fisk kan jeg spise hvis jeg blir servert borte, men da tygger jeg med fortennene og svelger med store problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...