Gå til innhold

Barn og alkohol.

Dark-Angel 82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dark-Angel 82

35

• Bookworm

11

• Mirabell

10

• Persille1365381127

7

''4%?? Cideren på Europris inneholder bare 0,7%.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=875461

Men barrn bør jo få helt alkoholfritt.

''

0.7% er jo ikke ille. Ser at noen trekker frem Tomtebrygg her, noen avholdsfolk jeg kjenner har alltid det til jul. De sier som deg, Prust, at det er nesten ikke alkohol i det. Helt til vi målte det til 6,4%. Etter det snakker de aldri om prosenten :):)

Målte dere det til 6,4%? Oi!

Jeg sa ikke at det omtrent ikke var alkohol i, men at jeg tippet det til å være mellom 2 og 4 % - men dette aner jeg jo ikke. Foreldrene mine er ikke avholds, men søstera til pappa og mannen er det, og de har alltid hatt tomtebrygg til jul... Husker imidlertid at jeg og kusina mi hadde kjøpt ei flaske med cider med 0,7% alkohol i til nyttårsaften - da ble det rabalder i det huset!

Hvordan måler en forresten alkoholinnholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Jeg er helt enig med deg. Jeg ville latt dem smake i tenårene en gang kanskje, kommer an på. Aldri i den alderen der.

Takk for svar! Godt å se andre er enige...

Da er jeg ikke helt på villspor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Godt å se andre er enige...

Da er jeg ikke helt på villspor. ;)

Kan hende jeg også er hysterisk da, men det får jeg så bare være. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev 4%, mente så klart 0,4%. men det viser seg at det var 0,7. Likevel, alkohol er alkohol.

Hvis det var bare 0,7% i den, så hadde jeg nok latt mine få, selv om de var så små som dine.

Tror det er mer alkohol enn det i surmelk og evt litt gammel hjemmelaget saft ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dark-Angel 82

At barn får 2-3 glass med 0,7 % synes jeg ikke gjør noe. Det er praksis nesten ikke noe alkohol, selv for en lett barnekropp. Jeg hadde vær minst like betenkelig til cola.

Cola er forbudt her i huset. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

0.7% er jo ikke ille. Ser at noen trekker frem Tomtebrygg her, noen avholdsfolk jeg kjenner har alltid det til jul. De sier som deg, Prust, at det er nesten ikke alkohol i det. Helt til vi målte det til 6,4%. Etter det snakker de aldri om prosenten :):)

He..he...Vi fikk alltid servert tomtebrygg som barn i juleselskaper i familien. Og det endte opp med en haug med knisete og lattermilde barn. Vi skjønte ikke hva som gjorde det, men vi hadde det fryktelig moro:-) Tror ikke vi tok så mye skade av det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte dere det til 6,4%? Oi!

Jeg sa ikke at det omtrent ikke var alkohol i, men at jeg tippet det til å være mellom 2 og 4 % - men dette aner jeg jo ikke. Foreldrene mine er ikke avholds, men søstera til pappa og mannen er det, og de har alltid hatt tomtebrygg til jul... Husker imidlertid at jeg og kusina mi hadde kjøpt ei flaske med cider med 0,7% alkohol i til nyttårsaften - da ble det rabalder i det huset!

Hvordan måler en forresten alkoholinnholdet?

''Hvordan måler en forresten alkoholinnholdet?

''

En i familien som hadde et alkometer som han bruker når han setter vin. Hvor nøyaktig det er, har jeg ikke peiling på...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Hvis det var bare 0,7% i den, så hadde jeg nok latt mine få, selv om de var så små som dine.

Tror det er mer alkohol enn det i surmelk og evt litt gammel hjemmelaget saft ;-)

Så du hadde det ja.. Hmm.. Jeg føler ikke det er riktig jeg..

Usj, den saften hørtes ikke noe god ut, hehehe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av besteforeldrene serverte min eldste cider da han var 4 fordi han trodde den var alkoholfri. Han ble bestyrtet selv da det gikk opp for han. Vi serverer ikke cider med alkohol til ungene, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dark-Angel 82

''

Oi, det var ikke lite heller! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvordan måler en forresten alkoholinnholdet?

''

En i familien som hadde et alkometer som han bruker når han setter vin. Hvor nøyaktig det er, har jeg ikke peiling på...:)

Et alkometer er altså en duppedings du dypper nedi drikken og leser av alkoholkonsentrasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

En av besteforeldrene serverte min eldste cider da han var 4 fordi han trodde den var alkoholfri. Han ble bestyrtet selv da det gikk opp for han. Vi serverer ikke cider med alkohol til ungene, nei.

Uff, hehe! Men enda godt han ikke gjorde det med vilje!

Jeg husker jeg drakk av min fars kaffekopp, var ikke bare kaffe i den gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He..he...Vi fikk alltid servert tomtebrygg som barn i juleselskaper i familien. Og det endte opp med en haug med knisete og lattermilde barn. Vi skjønte ikke hva som gjorde det, men vi hadde det fryktelig moro:-) Tror ikke vi tok så mye skade av det:-)

''He..he...Vi fikk alltid servert tomtebrygg som barn i juleselskaper i familien. Og det endte opp med en haug med knisete og lattermilde barn. Vi skjønte ikke hva som gjorde det, men vi hadde det fryktelig moro:-) Tror ikke vi tok så mye skade av det:-)''

Jeg kan aldri huske at noen ble verken ekstra fnisete eller brisen på andre måter av tomtebrygget. Men vi drakk vel aldri mer enn to glass tenker jeg.

Åååå - nå fikk jeg utrolig lyst på tomtebrygg. Tror jeg må sende melding til mamma og høre om hun har ei flaske igjen fra jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde det ja.. Hmm.. Jeg føler ikke det er riktig jeg..

Usj, den saften hørtes ikke noe god ut, hehehe! ;)

Nei, enig i at gjæret saft ikke er godt.... Men svigermor er ikke så hypernøye med litt mugg og gjæring i safta... hvis vi rynker på nesa da, vlir hun litt fornærmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...