Gå til innhold

Barn og alkohol.

Dark-Angel 82

Anbefalte innlegg

''He..he...Vi fikk alltid servert tomtebrygg som barn i juleselskaper i familien. Og det endte opp med en haug med knisete og lattermilde barn. Vi skjønte ikke hva som gjorde det, men vi hadde det fryktelig moro:-) Tror ikke vi tok så mye skade av det:-)''

Jeg kan aldri huske at noen ble verken ekstra fnisete eller brisen på andre måter av tomtebrygget. Men vi drakk vel aldri mer enn to glass tenker jeg.

Åååå - nå fikk jeg utrolig lyst på tomtebrygg. Tror jeg må sende melding til mamma og høre om hun har ei flaske igjen fra jula!

He..he..vi ble flirete:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dark-Angel 82

35

• Bookworm

11

• Mirabell

10

• Persille1365381127

7

Dark-Angel 82

Nei, enig i at gjæret saft ikke er godt.... Men svigermor er ikke så hypernøye med litt mugg og gjæring i safta... hvis vi rynker på nesa da, vlir hun litt fornærmet...

Oi.. Hehehe, hørtes ut som en utfordring å drikke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev 4%, mente så klart 0,4%. men det viser seg at det var 0,7. Likevel, alkohol er alkohol.

Så da var det en alkoholprosent tilsvarende kefirnelk, med andre ord?

Jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma lagde alltid tomtebrygg når vi var små, og vi barn elsket det. Kjøper ikke cider til egne barn, men ville ikke fått panikk om de hadde blitt servert det med 0,7 alkohol innh.

Det er mye som er farlig, men alt med måte.

Ville aldri ha kjøpt det selv, ã servert det til andre sine unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Så da var det en alkoholprosent tilsvarende kefirnelk, med andre ord?

Jeg ser ikke problemet.

Takk for svar. Jeg er uenig, og syns ikke det er ok å servere ungene alkoholholdig drikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Mamma lagde alltid tomtebrygg når vi var små, og vi barn elsket det. Kjøper ikke cider til egne barn, men ville ikke fått panikk om de hadde blitt servert det med 0,7 alkohol innh.

Det er mye som er farlig, men alt med måte.

Ville aldri ha kjøpt det selv, ã servert det til andre sine unger.

Takk for svar! Jeg ville verken kjøpt det til egne eller andres unger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev 4%, mente så klart 0,4%. men det viser seg at det var 0,7. Likevel, alkohol er alkohol.

4 % er omtrent som pils, og det er selvsagt ikke OK til barn. Men 0,7 % er vel omtrent som nybakte boller eller yoghurt, så det ser jeg ikke problemet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og alkohol er en prinsippsak for meg, så om det er 4% eller 0,7% er likegyldig. Barn skal ikke serveres alkoholholdig drikke:-)

''Barn skal ikke serveres alkoholholdig drikke:-)

''

Du vet at veldig fersk gjærbakst inneholder litt alkohol? Men der er ikke drikke, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er uenig, og syns ikke det er ok å servere ungene alkoholholdig drikke. :)

Så da serverer du ikke syrnet melk heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Andre rundt bordet mente alkoholen utgjorde så lite at det var da intet problem. Selv mener jeg det er prinsipp sak, jeg serverer ikke små barn (les:4 og 7år) alkohol.''

Jeg støtter deg 100%, barn og allkohol hører ikke sammen! Ser noen nevner kefir her, men det er annerledes å servere barn alkohol "med overlegg" enn den eventuelle promillen som måtte oppstå av "vanlig" mat / drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Barn skal ikke serveres alkoholholdig drikke:-)

''

Du vet at veldig fersk gjærbakst inneholder litt alkohol? Men der er ikke drikke, da ;-)

Altså, det blir å dra det litt langt... Jeg mener at alkoholholdige drikker man med overlegg serverer barn, kan man fint la være. Ikke fordi jeg tror at barn tar noe særlig skade av det, men det er litt for å lære dem om alkoholvaner. At det muligens er noe alkohol i gjærbakst eller kefis som noen andre nevner, blir en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke poenget. Hvis man serverer cider, så har man mange andre alternativer når det kommer til drikke... Da serverer man egentlig rett og slett barna alkohol... Syrnet melk eller gjærbakst er noe annet. Dette dreier seg ikke om at man mener at barna tar skade av det lille alkoholinnholdet, men at man ønsker å lære barna at man ikke skal drikke alkohol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Barn og alkohol er en prinsippsak for meg, så om det er 4% eller 0,7% er likegyldig. Barn skal ikke serveres alkoholholdig drikke:-)

Takk for svar. Jeg er helt enig med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

''Andre rundt bordet mente alkoholen utgjorde så lite at det var da intet problem. Selv mener jeg det er prinsipp sak, jeg serverer ikke små barn (les:4 og 7år) alkohol.''

Jeg støtter deg 100%, barn og allkohol hører ikke sammen! Ser noen nevner kefir her, men det er annerledes å servere barn alkohol "med overlegg" enn den eventuelle promillen som måtte oppstå av "vanlig" mat / drikke.

Takk for svar. Jeg er helt enig, det er forskjell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Jeg syns det er forskjell på melk og cider.

Men nei, jeg serverer ikke syrnet melk heller, men jeg visste ikke det var alkohol i det, hehe, er bare ingen her som liker det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

4 % er omtrent som pils, og det er selvsagt ikke OK til barn. Men 0,7 % er vel omtrent som nybakte boller eller yoghurt, så det ser jeg ikke problemet med...

Forskjellen er jo at det er cider, en nytelses drikk med alkohol.

:)

Takkf or svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...