Gå til innhold

Barn og alkohol.

Dark-Angel 82

Anbefalte innlegg

Det med nicket var bare en sleivekommentar, ettersom du later til å bruke det for å gi dine innlegg tyngde. Stort sett er de de uten peiling som påberoper seg autoritet via nicket. Du, derimot, sier mye fornuftig, så det burde være unødvendig. Forøvrig er det mange av oss som har erfaring fra FAU.

Slik jeg ser det, trenger man ikke å ha noe faglig tyngde i det hele tatt for å være FAU-leder (nå snakker ikke jeg om vedkommende nick i denne tråden). Det er jo ikke annet enn foreldrerepresentanter, og dessverre har jeg endel dårlig erfaring med disse fra vår skolekrets...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dark-Angel 82

35

• Bookworm

11

• Mirabell

10

• Persille1365381127

7

''Jeg ville heller ikke ha kjøpt inn dette som småbarnsdrikke i et selskap, men trådstarter virket veldig bestyrtet over at dette ble servert.''

Du ville altså ikke ha kjøpt det inn som småbarnsdrikke, men synes det er greit at andre har gjort det? Hvor er logikken i det?

''Du ville altså ikke ha kjøpt det inn som småbarnsdrikke, men synes det er greit at andre har gjort det? Hvor er logikken i det?''

Jo, det synes jeg er logisk - at man kan godta at grensen mellom det man gjør og ikke gjør ikke går på nøyaktig samme sted for alle.

Altså,- jeg for eksempel passer på å komme i tide til ting (om jeg kan) - men jeg blir ikke opprørt over at andre kommer for sent. For eksempel. Jeg stiller som regel mye hardere krav til meg selv og mine barn enn til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, trenger man ikke å ha noe faglig tyngde i det hele tatt for å være FAU-leder (nå snakker ikke jeg om vedkommende nick i denne tråden). Det er jo ikke annet enn foreldrerepresentanter, og dessverre har jeg endel dårlig erfaring med disse fra vår skolekrets...

''Det er jo ikke annet enn foreldrerepresentanter, og dessverre har jeg endel dårlig erfaring med disse fra vår skolekrets...''

Samme her, dessverre. Sånn jeg ser det, gir ikke slike titler særlig mye autoritet, sånn helt uten videre.

Ikke dermed sagt at FAU-lederen i denne tråden er uten kunnskap, altså. Det vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ville heller ikke ha kjøpt inn dette som småbarnsdrikke i et selskap, men trådstarter virket veldig bestyrtet over at dette ble servert.''

Du ville altså ikke ha kjøpt det inn som småbarnsdrikke, men synes det er greit at andre har gjort det? Hvor er logikken i det?

''Du ville altså ikke ha kjøpt det inn som småbarnsdrikke, men synes det er greit at andre har gjort det? Hvor er logikken i det?

''

Dette gjelder i mange sammenhenger, at andre gjør ting på en annen måte enn meg eller har andre grenser for sine barn enn vi har. Uten at jeg blir opprørt eller lager scener av denn grunn. Syns du virkelig det er ulogisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da var det en alkoholprosent tilsvarende kefirnelk, med andre ord?

Jeg ser ikke problemet.

Betyr det at man ikke skal kjøre etter kefirmelk? Står det noe om alkoholinnhold på Kefirpakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at man ikke skal kjøre etter kefirmelk? Står det noe om alkoholinnhold på Kefirpakken?

''Betyr det at man ikke skal kjøre etter kefirmelk? Står det noe om alkoholinnhold på Kefirpakken?''

Du må drikke noen hundre liter i løpet av veldig kort tid hvis du skal få noe særlig promille av kefirmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du ville altså ikke ha kjøpt det inn som småbarnsdrikke, men synes det er greit at andre har gjort det? Hvor er logikken i det?''

Jo, det synes jeg er logisk - at man kan godta at grensen mellom det man gjør og ikke gjør ikke går på nøyaktig samme sted for alle.

Altså,- jeg for eksempel passer på å komme i tide til ting (om jeg kan) - men jeg blir ikke opprørt over at andre kommer for sent. For eksempel. Jeg stiller som regel mye hardere krav til meg selv og mine barn enn til andre.

Jo, jeg er også av den oppfatning av at man skal akseptere at andres grenser går andre steder enn det man selv har, men nettopp derfor ville jeg ha vært ytterst forsiktig med å servere alkoholholdige drikker til _andres_ barn, nettopp fordi jeg aksepterer at andres grenser kan være annerledes enn mine... At andre velger å gjøre det til _sine_ barn, har jeg ingen problemer med å akseptere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du ville altså ikke ha kjøpt det inn som småbarnsdrikke, men synes det er greit at andre har gjort det? Hvor er logikken i det?

''

Dette gjelder i mange sammenhenger, at andre gjør ting på en annen måte enn meg eller har andre grenser for sine barn enn vi har. Uten at jeg blir opprørt eller lager scener av denn grunn. Syns du virkelig det er ulogisk??

Jo, men nettopp fordi andre har andre grenser for sine barn, gjør at jeg er ytterst forsiktig med å servere _andres_ barn alkohol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men nettopp fordi andre har andre grenser for sine barn, gjør at jeg er ytterst forsiktig med å servere _andres_ barn alkohol...

''Jo, men nettopp fordi andre har andre grenser for sine barn, gjør at jeg er ytterst forsiktig med å servere _andres_ barn alkohol...

''

Så bra, da! (Men jeg ser fortsatt ikke den logiske svikten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jo, men nettopp fordi andre har andre grenser for sine barn, gjør at jeg er ytterst forsiktig med å servere _andres_ barn alkohol...

''

Så bra, da! (Men jeg ser fortsatt ikke den logiske svikten...)

Ok, jeg vet ikke om det er min eller din feil jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg vet ikke om det er min eller din feil jeg;-)

''Ok, jeg vet ikke om det er min eller din feil jeg;-)

''

Jeg lager f.eks. ikke oppstyr og lange tråder her inne hvis mine barn har fått godteri rett før middag når de er på besøk hos folk. Selv om jeg ikke serverer godteri rett før middag verken til egne unger eller andres. Blir det mer logisk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Jeg er forresten litt tilbakeholden med å kalle 0,7% cider for alkohol, det betyr bare at produktet har gjæret litt. Og at barna antagelig syns Mozell, Solo eller saft-og-vann er bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg ikke er noe å lage oppstuss over. Har ingen problem med å gi ungene et glass med cider som inneholder mindre enn 1% alkohol. Som andre sier, er det like mye alkohol i syrnet melk. Det selges i vanlige butikker, og uten 18 årsgrense fordi det ikke kommer inn under alkoholholdig drikkevarer som er regulert av egne lover.

At du synes cider er noe som bare inneholder alkohol, er din mening, vi har fått cider oppgjennom oppveksten, og forbinder det ikke med alkoholholdig vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Betyr det at man ikke skal kjøre etter kefirmelk? ''

Nei, det betyr at både kefirmelk og den nevnte cideren har så marginalt alkoholinnhold at det ikke er noe problem å innta et glass av det, verken for barn eller voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg skrev 4%, mente så klart 0,4%. men det viser seg at det var 0,7. Likevel, alkohol er alkohol.

Bare til info; Det er ikke alkohol i cideren.

De er pålagt å skrive at den kan inneholde inntil 0,7% alkohol fordi den kan gjære (fruktbasert) og det derfor kan oppstå noe alkoholdannelse. Men denne cideren regnes ikke som alkoholholdig drikke, og kan sånn sett trygt serveres til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signatura

Jeg mener det er greit at barn får tomtebrygg og cider servert av andre en sjelden gang i selskap (én gang i jula og én gang i barndåp f.eks. ). Og dermed mener jeg også at du er hysterisk når det gjelder dette.

Jeg derimot, gir ikke barna mine brus, og forsøker å begrense det hos andre også. Så de er ikke så glade i slikt (tomtebrygg, cider, cola), men syns det er superstas å ha det i glasset. Jeg ble stemplet som hysterisk som nektet ettåringen min cola. Så folk er forskjellig. Bare nekt dem cider du, siden det er et poeng for deg, og bry deg ikke så mye om hva andre mener. (Men alkohol er det ikke!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skjønte at du mener jeg er fullstendig meningsløs og uten troverdighet, og at jeg opptrer som jeg vet alt og andre vet ingenting. Du tråkket så hardt du kunne, en fin måte å forsøke å drite ut andre på.

Når du overdriver på den måten, kan det gi inntrykk av at du føler deg truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FAU-lederen

Når du overdriver på den måten, kan det gi inntrykk av at du føler deg truffet.

Er ikke det der en hersketeknikk? Mener å ha lest det i endel andre tråder i det siste.

Hva mener du at mariaflyfly mente, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Skjønner deg veldig godt. Jeg er lik deg i denne saken. Blir omtrent dårlig når mindreårige får servert alkohol. Og om jeg er i selskap, er dagen ødelagt for min del. For meg er det prinsippet som gjelder, ikke mengden alkohol. Men cider kjøpt som fruktdrikk regner jeg som brus, og det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det der en hersketeknikk? Mener å ha lest det i endel andre tråder i det siste.

Hva mener du at mariaflyfly mente, da?

Nå forsto ikke jeg om det var jeg eller mariaflyfly du mente brukte en hersketeknikk? Jeg forteller bare hvordan dette ser ut fra sidelinja:

mariaflyfly sa at du framsto som en bedreviter, eller at du kunne virke som en bedreviter pga. nicket. Jeg oppfatter det som ganske mye svakere enn "fullstendig meningsløs og uten troverdighet".

Du skrev at hun tråkket så hardt hun kunne og dreit deg ut. Jeg synes ikke det står helt i forhold til det hun faktisk gjorde. Tror faktisk hun kan ta langt hardere i hvis hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...