Gå til innhold

Barn og alkohol.

Dark-Angel 82

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

''Når det er kullsyre i flasken kan alkoholen komme før åpning, og da er de pålagt å merke flasken''

Det har jeg ikke tenkt over før! Hva med Mozell? Og Solo? Er det ikke nok frukt?

Det er noe med tilsetningene visstnok. Har ikke helt koll på hva som er årsaken, jeg fikk det forklart en gang jeg reagerte på at det var alkohol i flasken. Tipper det er fordi det er kunstige tilsetningsstoffer av en annen grad i brusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dark-Angel 82

35

• Bookworm

11

• Mirabell

10

• Persille1365381127

7

Dark-Angel 82

Man er ikke hysterisk fordi man ikke serverer barna cola. Man er hysterisk dersom det er krise at de får cola én gang når de er borte. Det er forskjellen.

Nå har du jo allerede fått påpekt flere ganger at dette ikke var alkohol, men OM det hadde vært det - så hadde jeg skjønt reaksjonen din.

Om Billa får servert cola, cider, kaffe eller annet hun normalt sett ikke drikker hjemme ved en eller annen anledning, så hadde jeg ikke laget noe nummer av det. Det er ikke krise om de får i seg litt en sjelden gang.

Hysterisk blir man først når det er kjempekrise at noe skjer en sjelden gang (og da gjerne ved en feil), det blir et nummer ut av det og pekefingerpekingen starter. Det er hysteri, å ha et normalt sunt kosthold er det ikke.

Jeg føler ikke jeg har laget noe stort nummer utav det. Jeg drakk enkelt og greit opp drikken ders, og serverte brus i stedet.

Sa i fra til verten (som serverte dem) at de skulle ha brus, og ikke cider.

Ingen drama. Jeg var bare nyskjerrig på hva andre her inne mente om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Men ingen cider er alkoholfri :)

Om du leser på flaskene vil du se at det er merket med

Om de ikke er merket med det er de heller ikke laget på ren frukt, da er de basert på kunstige tilsetninger.

Alle fruktdrikker kan gjære, så de skal alkoholmerkes i tilfelle de gjør det. Cider er det kullsyre og frukt i - en god kombinasjon for gjæring. Om du måler en flaske med alkometer (for flytende væske), så vil du antagelig få det opp som uten alkohol.

Ja, jeg ser folk skriver det. Men har selv hatt eplecider som det ikke står noenting på. Og da regner jeg den som alkoholfri. :)

Jeg skal legge merke til det neste gang jeg kjøper fruktdrikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så det så så det så

Men ingen cider er alkoholfri :)

Om du leser på flaskene vil du se at det er merket med

Om de ikke er merket med det er de heller ikke laget på ren frukt, da er de basert på kunstige tilsetninger.

Alle fruktdrikker kan gjære, så de skal alkoholmerkes i tilfelle de gjør det. Cider er det kullsyre og frukt i - en god kombinasjon for gjæring. Om du måler en flaske med alkometer (for flytende væske), så vil du antagelig få det opp som uten alkohol.

Det er da bare tull at alle Cidere er med alkohol. På Europris så selger de både med og uten alkohol i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det er da bare tull at alle Cidere er med alkohol. På Europris så selger de både med og uten alkohol i allefall.

Og 0,7% regnes som uten alkohol. Selv alkohollovgivningen stadfester dette, og skjenkekontrollørene blir opplært i det samme (holder på å lese til den prøven nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og 0,7% regnes som uten alkohol. Selv alkohollovgivningen stadfester dette, og skjenkekontrollørene blir opplært i det samme (holder på å lese til den prøven nå...)

Og jeg vet du har rett;)

Lykke til, Persille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...