Gå til innhold

Silvio Berlusconi-noen meninger om han?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Som italienere flest. Et folk får ofte den leder de fortjener, og dette er et eksempel på det.

Det var da generalisering på høyeste nivå!

Jeg tror italienere ønsker seg en annen kandidat, men har de noen gode i bakhånd?

For min del, ville alle vært bedre enn drittsekken Berlusconi;)

Gjest Nord og ned.

Det var da generalisering på høyeste nivå!

Jeg tror italienere ønsker seg en annen kandidat, men har de noen gode i bakhånd?

For min del, ville alle vært bedre enn drittsekken Berlusconi;)

Italia er et uregjerelig kaosland, som tradisjonelt har skiftet regjering like ofte som truser.

Bare å se på søppelkaoeset i Napoli så skjønner man at det er snakk om et land i en særstilling, mer eller mindre utenfor sentrale ordensmyndigheters kontroll.

Å henge seg på en politisk korrekt hatbølge mot denne kåte gamlingen er det siste jeg gidder kaste bort en eneste kalori på.

hidi, the scorpion

Italia er et uregjerelig kaosland, som tradisjonelt har skiftet regjering like ofte som truser.

Bare å se på søppelkaoeset i Napoli så skjønner man at det er snakk om et land i en særstilling, mer eller mindre utenfor sentrale ordensmyndigheters kontroll.

Å henge seg på en politisk korrekt hatbølge mot denne kåte gamlingen er det siste jeg gidder kaste bort en eneste kalori på.

''Å henge seg på en politisk korrekt hatbølge mot denne kåte gamlingen er det siste jeg gidder kaste bort en eneste kalori på.''

Men da ser du jo hvor dårlig styring det er i landet!

Jeg starter ingen hatbølge mot gamlingen, men jeg ønsker en bedre statsminister for det italienske folket;)

Liker italienere, selv om jeg ikke kjenner mange;)

Annonse

Gjest Nord og ned.

''Å henge seg på en politisk korrekt hatbølge mot denne kåte gamlingen er det siste jeg gidder kaste bort en eneste kalori på.''

Men da ser du jo hvor dårlig styring det er i landet!

Jeg starter ingen hatbølge mot gamlingen, men jeg ønsker en bedre statsminister for det italienske folket;)

Liker italienere, selv om jeg ikke kjenner mange;)

Itaklias dysfunksjonalitet kom ikke med Berlusconi og forsvinner heller ikke med ham.

Berlusconi er muligens et symptom, men ingen årsak.

hidi, the scorpion

Enig med deg, et høyst underlig fenomen!

Kvistad gir jo noen forklaringer i denne artikkelen, men jeg har likevel problemer med å forstå mekanismene her...

Jeg har aldri forstått det!

Vært ene skandale etter den andre, hvem kan ønske en slik statsoverhode?

hidi, the scorpion

Itaklias dysfunksjonalitet kom ikke med Berlusconi og forsvinner heller ikke med ham.

Berlusconi er muligens et symptom, men ingen årsak.

''Berlusconi er muligens et symptom, men ingen årsak.''

Ikke så sikker på det!

hidi, the scorpion

Italia er et kaosland. Sør-Italia fungerer ikke som et ordensstyrt demokrati, det er litt bedre i nord.

Mafiaen styrer det meste.

''Mafiaen styrer det meste.''

Tror du? Jeg vet så lite om italiensk politikk, men jeg _vet_ at Berlusconi er en elendig politiker!

Det er så bra med DOL, man lærer alltid noe nytt;)

Jeg har lest mye om kunstens historie, religion og filosofi. (Mye som i mye for en ubegavet husmor). Og det denne schlamil av en dåsemikkel greier å få til er bare småtteri sett i lys av divers Paver og kardinaler oppigjennom århundrene..

Italia har en mangehundreårig historie for heller lemfeldig opptreden med kvinner, vin og sang. Du vet, der religionen er sterkest er følelsene det og! ;0P

Underlig for oss som har levd med lutheransk pietisme i 500 år +

Hei,

Berlusconi er en av årsakene til at man bør betale sin NRK-lisens med glede.

Det som skjedde er at RAI (italienske NRK) ble privatisert, og han kjøpte mesteparten av det.

Med andre ord, han kan herje slik han gjør fordi han styrer mesteparten av media i Italia.

Italia har ikke lengre noe "NRK", som er demokratisk og ikke styres av statsministeren.

Med vennlig hilsen

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg har lest mye om kunstens historie, religion og filosofi. (Mye som i mye for en ubegavet husmor). Og det denne schlamil av en dåsemikkel greier å få til er bare småtteri sett i lys av divers Paver og kardinaler oppigjennom århundrene..

Italia har en mangehundreårig historie for heller lemfeldig opptreden med kvinner, vin og sang. Du vet, der religionen er sterkest er følelsene det og! ;0P

Underlig for oss som har levd med lutheransk pietisme i 500 år +

Jeg har studert filosofi, men tydeligvis eldre filosofi;)

Skjønner faktisk hva du mener om italiensk livsstil, men vi lever i 2011! Noe må de jo ha lært på veien:)

hidi, the scorpion

Hei,

Berlusconi er en av årsakene til at man bør betale sin NRK-lisens med glede.

Det som skjedde er at RAI (italienske NRK) ble privatisert, og han kjøpte mesteparten av det.

Med andre ord, han kan herje slik han gjør fordi han styrer mesteparten av media i Italia.

Italia har ikke lengre noe "NRK", som er demokratisk og ikke styres av statsministeren.

Med vennlig hilsen

''Med andre ord, han kan herje slik han gjør fordi han styrer mesteparten av media i Italia.''

Men nå må det jammen være slutt på hans styre:(

Mannen er jo steike gal!

Tror tom italienerne skjønner det nå;)

Jeg synes han er kul. Faktisk en av veldig få kule statsledere. Jeg har en viss sympati med gamle statsledere som går i designerdresser, eier fotballklubber og har seg med unge jenter. Det er noe frigjørende over det.

Gadaffi også kul, men det er på en mer grotesk måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...