Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor mener du at folk skal henvende seg da? Barnevernet, forbyggende politi eller vanlig politi? Ingen av disse instansene gjør noen ting hvis man ringer, presenterer seg og forteller hva man tror.

Vi var fire stykker som ringte ang et barn vi var 100% sikker på ble misbrukt, vi ringte ikke på sammen dag altså, og mannen var i dette tilfelle dømt to ganger for misbrukt av to andre barn. Og vi presenterte oss med fullt navn. Men barnevernet satt på gjerdet og ventet på sikre bevis, politiet kunne ikke gjøre noe for ingen av oss hadde sett noe bortsett fra den ene men han var under 18 og misbrukt av samme mannen og han var broren til jenta så han var ikke troverdig. Og mora ville ikke høre noe om det.

Først ville jeg sendt bekymringsmeldingen skriftlig. Gjerne med flere underskrivere. Hvis ikke de gjorde noe, ville jeg meldt fra høyere opp i systemet. Dvs til BufEtat (er det ikke det det heter) og sagt fra at de ikke gjør noe.

Fortsetter under...

Men hvor Sør, hvor. Det er jo ganske viktig å vite hvor man melde fra. Jeg har prøvd fastlegen, barnehagen, politet, forbyggende politi og barnevernet og det er tydelig ikke riktige plassen.

Snakket med Stine Sofies Stiftelse, for eksempel?

Ev. legge ved et avisutklipp av Alvdal-saken.

Med vennlig hilsen

Først ville jeg sendt bekymringsmeldingen skriftlig. Gjerne med flere underskrivere. Hvis ikke de gjorde noe, ville jeg meldt fra høyere opp i systemet. Dvs til BufEtat (er det ikke det det heter) og sagt fra at de ikke gjør noe.

Ja, det kan jeg gjøre hvis jeg oppdager noe flere ganger, noe jeg virkelig håper at jeg ikke gjør. Lettere å oppdage når man har unger for unger snakker sammen og de som skjønner at det er feil, forteller det hjemme.

Hvor sikker bør/må man være for å melde fra?

Det skulle veldig mye til før jeg meldte fra. Tenk om det var feil? Kanskje hadde de fått problemer med barnevern og politi? Kanskje mistet barna? Kun fordi jeg tok feil. Da hadde det ikke vært enkelt å bli boende der.

I tillegg kan personer som gjør slike ting være ustabile/farlige. Hvem vet hvilke hevnaksjoner de ville utført.

Jeg er helt enig i at vi bør bli flinkere til å melde fra, jeg er bare usikker på hvordan det skal fungere i praksis.

Gjest gjør dere

Hvor sikker bør/må man være for å melde fra?

Det skulle veldig mye til før jeg meldte fra. Tenk om det var feil? Kanskje hadde de fått problemer med barnevern og politi? Kanskje mistet barna? Kun fordi jeg tok feil. Da hadde det ikke vært enkelt å bli boende der.

I tillegg kan personer som gjør slike ting være ustabile/farlige. Hvem vet hvilke hevnaksjoner de ville utført.

Jeg er helt enig i at vi bør bli flinkere til å melde fra, jeg er bare usikker på hvordan det skal fungere i praksis.

alle helsepersoner plikter å melde!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...