Gå til innhold

HJELP! SNORKING OM NATTA!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Snorking %¤#§?&%

Jeg får snart fnatt av all snorkinga til mannen om natta!

Jeg er totalt utslitt om morgenen. Hva i huleste skal jeg gjøre, når mannen min ikke vil gjøre noe?

Han blir bare sint når jeg sier at dette er et stort problem for meg, og sikkert for han også %¤#§?&%

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360914-hjelp-snorking-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tipper han er overvektig også?

Er ikke så lett for han å slutte å snorke sånn over natt heller da....men server sunne måltider, kjøp ikke inn snop og potetgull, inviter han med på tur og få han ned i vekt, så slutter han sannsynligvis å snorke.

Gjest annlovinda

Er ikke så lett for han å slutte å snorke sånn over natt heller da....men server sunne måltider, kjøp ikke inn snop og potetgull, inviter han med på tur og få han ned i vekt, så slutter han sannsynligvis å snorke.

Noen snorker uansett da.

Samboeren min er ikke overvektig, i tillegg trener han en god del. Sykler sommer/høst/vår og går på ski på vinteren.

I tillegg spiser vi sunt til hverdags, med litt ekstra kos på lørdagen.

Han snorker hver natt hele året - dessverre. Eneste som hjelper for meg er å sove med ørepropper, og i perioder når han er forkjølet ligger vi på hvert vårt rom.

Noen snorker uansett da.

Samboeren min er ikke overvektig, i tillegg trener han en god del. Sykler sommer/høst/vår og går på ski på vinteren.

I tillegg spiser vi sunt til hverdags, med litt ekstra kos på lørdagen.

Han snorker hver natt hele året - dessverre. Eneste som hjelper for meg er å sove med ørepropper, og i perioder når han er forkjølet ligger vi på hvert vårt rom.

Sant ;)

Men overvektige snorker i større grad enn normalvektige..

Og om mannen ikke er overvektig, hva forventer trådstarter han skal gjøre????

Gjest annlovinda

Sant ;)

Men overvektige snorker i større grad enn normalvektige..

Og om mannen ikke er overvektig, hva forventer trådstarter han skal gjøre????

Kan jo være ting å gjøre om man snorker og ikke er overvektig også - men i følge det som står skrevet kan jo det være noe av problemet, ser den.

Samboeren min har prøvd operasjon, men han snorker dessverre ikke mindre etter den heller :(

Og han har vel prøvd omtrent alt av snorkemidler det går an å få tak i - uten at det har hjulpet heller - dessverre.

Annonse

Gjest Krev noe nå, søvn er veldig viktig.

Han bør oppsøke lege og få utredning for snorkingen. Det kan også følge med apne f.eks. som kan være farlig for ham.

Det er heller ikke riktig at den andre personen skal behøve å proppe ører og stå på hodet for å få litt søvn om nettene, om noe kan gjøres. Og i alle tilfeller så kan ting sjekkes ut.

Separat sovrom inntil han søker lege for utredning og evnt. behandling, det er alt fra smått som spray til operasjon som kan gjennomføres.

Jeg orket helt enkelt ikke mer, for jeg fikk noen forferdelige dager på jobb med så mye dårlig søvn. Jeg krevde separat sovrom, og himmel så godt det var :)

Gjest Elextra

Kjenner til mange menn med alvorlig snorkeproblem, og spesielt en i vennekretsen. I motsetning til din mann har han lenge erkjent at dette var et stort problem i samlivet og at han sånn sett var skyld i at de i flere år har sovet på separate rom. Men nå har han operert seg og de er gjenforent :).

Tips her?

Kan jo være ting å gjøre om man snorker og ikke er overvektig også - men i følge det som står skrevet kan jo det være noe av problemet, ser den.

Samboeren min har prøvd operasjon, men han snorker dessverre ikke mindre etter den heller :(

Og han har vel prøvd omtrent alt av snorkemidler det går an å få tak i - uten at det har hjulpet heller - dessverre.

Uff da, høres slitsomt ut for dere begge.

Kjedelig når det ikke er noe som hjelper. Noen har nok bare anlegg for snorking, uansett hvordan de er.

Men ang.overvektige som snorker og har søvnapne synes jeg fastlegene må bli flinkere til å kalle en spade for en spade....

Synes i grunn fastlegen burde gjøre det i forhold til mange sykdommer som kommer som følge av overvekt, i stedet for å pøse på med medisiner eller henvisninger...

Hjelper det ikke å fylle ørene med sov-i-ro eller tilsvarende vokspropper heller? Det funker for meg og her dras det tømmerstokker så det ljomer! Ulempen er at jeg ikke hører vekkerklokken, men det har jeg løst ved å bruke mobilen som alarm. Den både vibrerer, "plinger" og lyser når alarmen går.

Gjest annlovinda

Uff da, høres slitsomt ut for dere begge.

Kjedelig når det ikke er noe som hjelper. Noen har nok bare anlegg for snorking, uansett hvordan de er.

Men ang.overvektige som snorker og har søvnapne synes jeg fastlegene må bli flinkere til å kalle en spade for en spade....

Synes i grunn fastlegen burde gjøre det i forhold til mange sykdommer som kommer som følge av overvekt, i stedet for å pøse på med medisiner eller henvisninger...

Ja - det er jeg enig i - snorking er jo ikke bra for helsa den heller. Ikke for den som bor med snorkeren heller ;)

For oss så fungerer det i grunn greit nå - vi har et soverom ekstra som min mann trekker til i perioder han er forkjølet, eller om han har drukket alkohol, for da er det værre. Til vanlig så holder det med at jeg bruker ørepropper. Men merker at jeg har blitt mer var for lyder etter jeg startet med propper da - og det er jo litt dumt, men jeg sover iallefall godt med propper da :)

Gjest Elextra

Hjelper det ikke å fylle ørene med sov-i-ro eller tilsvarende vokspropper heller? Det funker for meg og her dras det tømmerstokker så det ljomer! Ulempen er at jeg ikke hører vekkerklokken, men det har jeg løst ved å bruke mobilen som alarm. Den både vibrerer, "plinger" og lyser når alarmen går.

Jeg hater å sove med ørepropper, så hos oss hadde eneste alternativet vært separate rom :/,.

Forlang at han sover på sofaen i stuen (eller annet soverom) inntil han er villig til å oppsøke lege og gjøre noe med problemet.

Eventuelt kan du ta opp snorkingen om natten og spille for ham neste dag, så han hører det selv.

En billig og bra løsning som ofte hjelper, er å kjøpe såkalt snorkeplaster/snorkestrips som settes over nesen om natten. Det åpner opp. Jeg bruker det selv, ikke pga snorking med i de periodene jeg har tett nese/forkjølelse. Men det hjelper altså mot snorking for veldig mange.

Annonse

Har prøvd sov-iro, men ikke fått det til å funke. Kanskje har ikke behovet vært prekært nok - og takk for det, ;)

Jeg får dem ikke heller til å funke! Jeg får en sånn vakuumfølelse i øret, og så begynner det å suse og banke. Jeg bor også sammen med en snorker. Det er fristende å stappe dem ned i gapet hans istedet...

Gjest Elextra

Jeg får dem ikke heller til å funke! Jeg får en sånn vakuumfølelse i øret, og så begynner det å suse og banke. Jeg bor også sammen med en snorker. Det er fristende å stappe dem ned i gapet hans istedet...

Lol, ville ikke forsøkt akkurat det...

Hadde jeg bodd sammen med en konsekvent snorker vile jeg gått inn for utredning og evt operasjon for hans vedkommende. Er redd det ville vært alfa og omega for at vårt samliv skulle fungere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...