Gå til innhold

Magevond/syke

Gjest sakkosekken

Anbefalte innlegg

Gjest sakkosekken

Hei,

barnet mitt på 6 år fikk natt til torsdag litt feber, men virket fin om morgenen. Var likevel hjemme fra bhg resten av uka. Lørdag morgen følte barnet seg dårlig, og kastet opp en gang. Resten av dagen virket det fint, drakk godt og spiste litt. Søndag og mandag morgen var det løs avføring, men mandag ga jeg biola og vanlig mat da det virket helt fint igjen. Tirsdag våknet det imidlertid med veldig vondt i magen og veldig løs avføring, og det ble kun litt loff, eple og drikke resten av dagen. I morges var det samme drill - vondt i magen og løs mage. Er dette vanlig forløp for omgangssyke? Har tidligere alltid hatt heftige oppkastrunder, men så har det vært over dagen etter. Nå trekker det jo ut i evigheter, sykedagene mine forsvinner rasende fort og jeg begynner å bli stressa over at framgangen er så langsom/at jeg muligens overser noe... Hvor lenge skal man evt. vente før man oppsøker lege og hva kan en lege egentlig gjøre. Allmenntilstanden er jo fin, men barnet kan ikke gå i bhg selvsagt pga. magesmerter og den daglige runden med løs avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Det går magesyke rundt om for tiden, og det kan forløpe seg litt forskjellig fra barn til barn.

Men, er det noen spesiell grunn til at du gir barnet bare loff, biola og eple? Jeg hadde gitt normal kost så sant barnet har matlyst. For meg hadde ikke magen blitt bedre av verken loff eller eple. Tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke typisk omgangssyke, men heller ikke uvanlig med slike perioder med magevondt og diare.

Jeg er litt enig med Onsdag, hvorfor loff og eple?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...