Gjest GA Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 -og han fant ingenting på blodprøvene han tok for to uker siden. (ref tidligere innlegg) Like fullt har ungen feber nå på tredje uka, er slapp og utafor. Hun har hatt sånne feberepisoder i ett år nå. Da er det barneavdelingen på sykehuset neste... Jeg er lettet over alt det IKKE er , men kanskje enda litt mer bekymret for hva det kan være nå kjenne jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Det er ikke helt det samme, men min eldste har hatt høy feber i kortere perioder med jevne mellomrom siden 2-årsalderen. Han fikk en sjelden diagnose (som jeg ikke en gang husker navnet på) som er helt ufarlig, men som altså gir disse sykdomsepisodene hver 4-6 uke. Han kan behandles med kortison, men vi har valgt det bort og godtar heller at det er slik. Dette er noe de fleste vokser av seg i 5-7årsalderen. Men uansett; krysser fingrene for en god utredning og et resultat som er ufarlig (og helst har en enkel behandling!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Det er ikke helt det samme, men min eldste har hatt høy feber i kortere perioder med jevne mellomrom siden 2-årsalderen. Han fikk en sjelden diagnose (som jeg ikke en gang husker navnet på) som er helt ufarlig, men som altså gir disse sykdomsepisodene hver 4-6 uke. Han kan behandles med kortison, men vi har valgt det bort og godtar heller at det er slik. Dette er noe de fleste vokser av seg i 5-7årsalderen. Men uansett; krysser fingrene for en god utredning og et resultat som er ufarlig (og helst har en enkel behandling!) Ja, jeg fant noe som het "periodisk feber" som passet ganske bra, rent bortsett fra at jenta er 9 år og har ganske lav feber (max 38,5), denne diagnosen setter de visst bare på barn under 5 år... Kan jo hende det finnes flere sånne sykdommer. -hun har vært på skolen 3 dager de siste tre ukene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Håper dere snart finner ut av det, og at det viser seg å være noe ufarlig som enten kan kureres lett eller som går over av seg selv. Klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Uvissheten er kjip Jeg håper dere snart får svar på hva dette kan være, og at jenta di kommer seg i bedre form! Klem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei. Ikke noe er verre enn å se på at ungen ikke er frisk og de ikke finner noe. Min ungdom har gått i 5 år med feber og dårlig form periodevis. Har enda ikke fått noen diagnose. Nå er det nesten blitt det "normale". Håper de raskt finner ut hva som feiler ungen din slik at det kan settes igang en behandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Bra at hun blir ordentlig utredet, slik at dere enten kan finne ut av hva det er eller i det minste få ekskludert muligheten for alvorlig sykdom. Kjenner en gutt som nå er 17 og som har hatt det slik du beskriver i mange år. Der fant man aldri noen underliggende sykdom, og de siste 2-3 årene har plagene forsvunnet. Han klarer seg bra både i idrett og på skolen til tross for at han har hatt relativt høyt sykefravær gjennom barne- og ungdomsskolen. Snålt å se noen periodevis bli såpass syk, og allikevel hele tiden klare å prestere bra innen idrett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Uff, så dumt at dere ikke ble klokere. Men så bra at dere ble henvist videre med en gang. Hold oss oppdaterte, GA 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei Nøyaktig det du beskriver hadde barnet vårt i fjor vår... Til slutt ble barnet innlagt på barneavdelingen, masse undersøkelser inkl ultralyd av magen (som ikke viste noe) og røntgen av magen - som faktisk viste problemer i tykktarmen. Ingen utslag på blodprøver eller andre ting, ufattelig frusterende og kjempe slitsomt for alle... Men, med de riktige medisiner så er nå magen bra igjen og barnet er frisk som en fisk! (PUUUUUUUUUUUUUUUUH) Lykke til videre! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei Nøyaktig det du beskriver hadde barnet vårt i fjor vår... Til slutt ble barnet innlagt på barneavdelingen, masse undersøkelser inkl ultralyd av magen (som ikke viste noe) og røntgen av magen - som faktisk viste problemer i tykktarmen. Ingen utslag på blodprøver eller andre ting, ufattelig frusterende og kjempe slitsomt for alle... Men, med de riktige medisiner så er nå magen bra igjen og barnet er frisk som en fisk! (PUUUUUUUUUUUUUUUUH) Lykke til videre! Hilsen Så bra det ordnet seg for dere! håper snart vi kan skrive det samme. I går kveld var vi faktisk på legevakta pga intense magesmerter, og de fant fremdeles ingenting. (ungen klarte ikke å rette seg ut og lå i en krøll og bare gråt) det slapp heldigvis litt etter 3-4 timer. -så nå venter og venter vi på innkalling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei Nøyaktig det du beskriver hadde barnet vårt i fjor vår... Til slutt ble barnet innlagt på barneavdelingen, masse undersøkelser inkl ultralyd av magen (som ikke viste noe) og røntgen av magen - som faktisk viste problemer i tykktarmen. Ingen utslag på blodprøver eller andre ting, ufattelig frusterende og kjempe slitsomt for alle... Men, med de riktige medisiner så er nå magen bra igjen og barnet er frisk som en fisk! (PUUUUUUUUUUUUUUUUH) Lykke til videre! Hilsen hva var forresten diagnosen til barnet ditt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.