Gå til innhold

Er kjæresten min litt paranoid her..


laguna1

Anbefalte innlegg

Du har bare STOR motvilje mot endring. Bra at du får tøyd deg litt før dere flytter sammen for godt;-)

Har ikke så lyst til å endre sentrale trekk ved personligheten min, som jeg & flere andre faktisk setter pris på, nei..;p

Uansett om kjæresten er en fan av akkurat dette, eller ikke.

Vi får bytte noe. Han har fått : by, jobb, samt hvilken leilighet vi skal bo i. Hvis jeg ikke får bestemme kattepasser, og hvem som går ut og inn SÆRLIG når han ikke er hjemme nå, er det like før jeg bestemmer at jeg blir i Oslo og bestemmer: by, jobb & leilighet jeg skal bo i..;p

Og ikke kom å fortelle meg at vi kan lage et kompromiss om den helsikes kattepasseren, verken nå eller senere, Enten passer noen katt, eller ikke. Og den som får siste ordet, bestemte faktisk akkurat det..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    62

  • mariaflyfly

    14

  • frosken

    13

  • nitty-gritty

    9

tzatziki1365380058

Da jeg bodde alene, og bare hadde mine egne ting, som strengt tatt ikke var verdt stort, hadde jeg latt en sånn fyr få bo.

Nå som vi har stort hus, med mange flere ting enn mine, og mange dyrere ting, ville jeg neppe gjort det.

Jeg synes ikke typen din har en pøkk med hva du gjør, så lenge det er din leilighet og din katt :)

Men du må nok ta diskusjonen med ham i forhold til hva som skal være reglene i deres felles hjem, når dere flytter sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan komme til å bli et problem, vi flytter ut av Oslo, til hans hjemby samtidig som han pendler til en annen by igjen.

Vi er enige om at den helga han ikke er hjemme i, den kommer nok jeg til å bruke en del til å reise til Oslo i. Skal da han skulle kunne kreve å kvalitetssjekke mine mulige kattepassere, og skal jeg skulle måtte ommøblere og flytte tingene hans, fordi han ser ut til å tro at folk han ikke har hilst på tilstrekkelig mange ganger er en tyv? ;)

Jeg merker at jeg synes han ER urimelig nå, allerede på hva jeg gjør med MIN leilighet, og synes det er naturlig å diskutere grundig hva vi skal gjøre rent praktisk med vår felles, når vi er såpass uenige.

Han skal selvsagt få suss, klem, søtsnakk & øl også, men jeg synes det er berettiget å ta opp temaet sosialt samvær til meg.

Jeg hadde i utgangspunktet litt betenkeligheter med at han finner seg en brud, tar med ut av Oslo & hjem, og drar til sjøs liksom (Nå gjør han ikke bokstavelig talt det,men for utrykket), men det har vi vært over noen ganger og ser løsninger på. Men jeg vil ikke ha innskrenket min bevegelsesfrihet, mitt sosiale liv og mine valgmuligheter særlig ytterligere oppå det.

Litt "off-topic"

Men hvorfor flytter du til HANS hjemby hvis han allikevel pendler og er borte mesteparten av tiden.

Den mest innlysende logikk tilsier jo at det er smartere å bo der den hjemmeværende har mest tilhørighet...

Men jeg skjønner jo at det kan være mange grunner til at dere må gjøre det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Hyggelig at vi er flere som deler innstilling. Nei, han er ikke helt fremmed, han er tross alt min bestevenninnes beste, og jeg ville følt meg bra sær med å ikke hjelpe til når det er så veldig innen rekkevidde og smertefritt og hjelpe til, og når jeg da i tillegg trenger kattevakt selv.

For meg blir det helt kokelimonke å skulle gjøre annerledes, bare fordi kjæresten plutselig skulle bli sær på det,og det i tillegg på en vag måte.

:)

Enig med deg.

Det å hjelpe andre mennesker er en god kvalitet å ha.

For meg er det en såpass stor del av personligheten min, at den får han svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "off-topic"

Men hvorfor flytter du til HANS hjemby hvis han allikevel pendler og er borte mesteparten av tiden.

Den mest innlysende logikk tilsier jo at det er smartere å bo der den hjemmeværende har mest tilhørighet...

Men jeg skjønner jo at det kan være mange grunner til at dere må gjøre det sånn..

Vi hadde allerede blitt enige om å flytte dit, (og alt var ordnet m. oppsigelser av leilighet og jobb for meg her i Oslo..samt at leil, etc var ditto ordnet der) da han fikk tilbud om en bedre jobb..Men da som pendler til en tredje by..:S

DET var en av disse berømmelige kamelene det, men jeg kan jo ikke gå rundt å være negativ til det for evig tid, prøver da å fokusere på det som ER veldig positivt med å flytte dit..Og det er jo ganske mye, selvom jeg i utgangspunktet ikke er/var for å være alene i ny by i fjortendagers perioder, når jeg trives aldeles utmerked i Oslo.

Litt tullball skal det nå alltid være med alt, men håper jo selvsagt at det blir fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...