Gå til innhold

Er kjæresten min litt paranoid her..


laguna1

Anbefalte innlegg

Kunne ikke falt meg inn i halvsøvne å la være å låne ut leiligheten i dette tilfellet. Om typen din er paranoid får han komme og pakke vekk sine egne saker. Litt tillit må man ha her i livet hvis man vil være et ålreit medmenneske.

Takk for at vi der flere som mener det :) For meg er det viktig å kunne få lov til å være et ålreit medmenneske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    62

  • mariaflyfly

    14

  • frosken

    13

  • nitty-gritty

    9

Jeg ser ikke problemet, og har nok samme innstilling som deg her. :) Han er jo ikke helt fremmed heller.

Hyggelig at vi er flere som deler innstilling. Nei, han er ikke helt fremmed, han er tross alt min bestevenninnes beste, og jeg ville følt meg bra sær med å ikke hjelpe til når det er så veldig innen rekkevidde og smertefritt og hjelpe til, og når jeg da i tillegg trenger kattevakt selv.

For meg blir det helt kokelimonke å skulle gjøre annerledes, bare fordi kjæresten plutselig skulle bli sær på det,og det i tillegg på en vag måte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nyttig å ha denne diskusjonen her inne hvertfall, blandt annet fordi jeg ser at dette er et skikkelig problem, og at jeg automatisk taper dette, om vi bor sammen, og han skulle bli sær igjen.

Dette er noe der jeg merker jeg vil ha "mine rettigheter" opplest i forkant, og hans eventuelle særheter definert på forhånd, så jeg vet hva jeg går til.

Jeg merker at jeg faktisk er lite villig til å tape "alt" når det kommer til sosial omgang der jeg skal bo.

Du kommer aldri til å bli gift ;-P

Jeg forstår deg godt og jeg har også forståelse for hva kjæresten din mener (selv om han ikke har noe med hva du gjør med din leilighet). Flytter dere sammen blir det annerledes. Bor man sammen må man kompromisse hele tiden for å få forholdet til å vare, og man må svelge mange kameler. Det er det ikke alle som klarer og de bør helst ha særbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er nyttig å ha denne diskusjonen her inne hvertfall, blandt annet fordi jeg ser at dette er et skikkelig problem, og at jeg automatisk taper dette, om vi bor sammen, og han skulle bli sær igjen.

Dette er noe der jeg merker jeg vil ha "mine rettigheter" opplest i forkant, og hans eventuelle særheter definert på forhånd, så jeg vet hva jeg går til.

Jeg merker at jeg faktisk er lite villig til å tape "alt" når det kommer til sosial omgang der jeg skal bo.

Selvsagt skal du ikke måtte tape alt av sosial omgang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ikke måtte tape alt av sosial omgang :-)

Men det gjør jeg jo i praksis, siden hans ting alltid vil være i huset, og han således "med rette" kan slå seg vrang om jeg har venner/venninner han ikke kjenner så godt til å passe katten igjen da, for eksempel.

Og at mine gjester vil kunne synes og dermed påpekes, i motsetning til hans ikke gjester..;)

Dette må vi ha husregler på! Nå ble JEG paranoid, nemlig. Ser for meg uutholdelig, isolert liv i ny by, der jeg ikke bestemmer i det hele tatt hvem som kommer og går..Hjepes! :o

Det var litt greit at denne diskusjonen mellom meg og kjæresten kom opp NÅ, så kan vi få gjennomdiskutert dette, og kanskje lagd noen praktiske kjøreregler på temaet sånn at ingen av oss direkte dør av vantrivsel over den andres lettbent/stivbenthet når det kommer til nøkkelutdelinger og åpent/lukket-hus problematikk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer aldri til å bli gift ;-P

Jeg forstår deg godt og jeg har også forståelse for hva kjæresten din mener (selv om han ikke har noe med hva du gjør med din leilighet). Flytter dere sammen blir det annerledes. Bor man sammen må man kompromisse hele tiden for å få forholdet til å vare, og man må svelge mange kameler. Det er det ikke alle som klarer og de bør helst ha særbo ;)

Denne må hvertfall gjennomdiskuters i forkant. Denne kamelen er nemlig rett og slett for stor for at den bare kan spasere rett inn i min munn og svelges enkelt.

Stakkars kjæresten vet ikke helt hvordan han har skremt meg opp nå. her blir det diskusjon, nedskriving av hellige, ubrytelige regler fpor personlig frihet, hva man gjør med venner og ditt & datt når han kommer fra pendler jobb..;p

Men denne diskusjonen er jeg rett og slett ikke villig til å spille etter øret og ta som den kommer. Her vil jeg ha oversikt i forkant,og vite hva jeg går til. Jeg merker at jeg synes det er kjempeviktig, og er litt overasket over at jeg ble overasket. jeg har rett og ikke tenkt på at slikt kunne bli et problem.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne må hvertfall gjennomdiskuters i forkant. Denne kamelen er nemlig rett og slett for stor for at den bare kan spasere rett inn i min munn og svelges enkelt.

Stakkars kjæresten vet ikke helt hvordan han har skremt meg opp nå. her blir det diskusjon, nedskriving av hellige, ubrytelige regler fpor personlig frihet, hva man gjør med venner og ditt & datt når han kommer fra pendler jobb..;p

Men denne diskusjonen er jeg rett og slett ikke villig til å spille etter øret og ta som den kommer. Her vil jeg ha oversikt i forkant,og vite hva jeg går til. Jeg merker at jeg synes det er kjempeviktig, og er litt overasket over at jeg ble overasket. jeg har rett og ikke tenkt på at slikt kunne bli et problem.

:)

Satser på dere kan komme fram til et kompromiss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på dere kan komme fram til et kompromiss ;)

Håper jo det. Men håper ENDA mere på at jeg får "snakket ham til vett"! ;p

Fanden, her flytter vi til HANS by, tar hensyn til HANS jobb (han pendler, og jeg trives ikke noe særlig med det..selv ikke i egne, trygge Oslo), så da hadde vært veldig fint om jeg kunne få sette litt standard med venner hvertfall. Jeg må jo til & med importere dem på toget! ;p

(Selvom jeg sikkert blir kjent med noen der nede også, håper jeg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjør jeg jo i praksis, siden hans ting alltid vil være i huset, og han således "med rette" kan slå seg vrang om jeg har venner/venninner han ikke kjenner så godt til å passe katten igjen da, for eksempel.

Og at mine gjester vil kunne synes og dermed påpekes, i motsetning til hans ikke gjester..;)

Dette må vi ha husregler på! Nå ble JEG paranoid, nemlig. Ser for meg uutholdelig, isolert liv i ny by, der jeg ikke bestemmer i det hele tatt hvem som kommer og går..Hjepes! :o

Det var litt greit at denne diskusjonen mellom meg og kjæresten kom opp NÅ, så kan vi få gjennomdiskutert dette, og kanskje lagd noen praktiske kjøreregler på temaet sånn at ingen av oss direkte dør av vantrivsel over den andres lettbent/stivbenthet når det kommer til nøkkelutdelinger og åpent/lukket-hus problematikk! ;)

Det kommer jo an på hvor ofte dere begge kommer til å være borte i dagevis og må ha en totalt fremmed kattepasser. Er det noe som kommer til å skje ofte? Jeg synes det virker som om det er et poeng for kjæresten din at dette bare er en venn av en venn, man vil vel normalt bruke en kattemater man kjenner?

Vanlig omgang (inkl. overnatting) med venner er noe helt annet enn å gi nøkler til en man egentlig ikke vet særlig mye om. Ikke ta imot kjæresten som om han har gitt deg forbud mot vanlig sosial omgang, det er å overdrive noe veldig

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg merker jeg må kartlegge skikkelig når han nå kommer tilbake fra pendlerjobb. Jeg må vite hvor like & ulike vi er i forhold til sånt, jeg synes faktisk det er veldig viktig, og har tatt det som litt av en selvfølge at han tenker ganske som meg (han trives godt hos meg som fører et åpent, ukomplisert hus, gir meg komplimenter for trivselsfaktor i vennegruppa etc) men både det at han lagde et såpass stort nummer ut av denne episoden (som han inntil videre, faktisk ikke har noe med) og det faktum at såpass mange i tråden her skjønner hans synspunkter (som jeg synes er verdenssære!;)) og det faktum at jeg skjønner at jeg vil tape i praksis og dermed føle meg snytt for vesentlige trivselsfaktorer samt måtte gi opp, for meg, viktige prinsipper, gjør at jeg skjønner at dette må gjennomdebatters med mannen.

Bra tenkt.

Men det skal noe til for å bli enige her. Jeg heier på din utvalgte. *hehe* Du skal ikke forsake noe fullt og helt, men du må nok endre litt på noe, slik at han også føler seg trygg. Giftemål og felles hjem = felles regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor ofte dere begge kommer til å være borte i dagevis og må ha en totalt fremmed kattepasser. Er det noe som kommer til å skje ofte? Jeg synes det virker som om det er et poeng for kjæresten din at dette bare er en venn av en venn, man vil vel normalt bruke en kattemater man kjenner?

Vanlig omgang (inkl. overnatting) med venner er noe helt annet enn å gi nøkler til en man egentlig ikke vet særlig mye om. Ikke ta imot kjæresten som om han har gitt deg forbud mot vanlig sosial omgang, det er å overdrive noe veldig

synes

Veldig enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor ofte dere begge kommer til å være borte i dagevis og må ha en totalt fremmed kattepasser. Er det noe som kommer til å skje ofte? Jeg synes det virker som om det er et poeng for kjæresten din at dette bare er en venn av en venn, man vil vel normalt bruke en kattemater man kjenner?

Vanlig omgang (inkl. overnatting) med venner er noe helt annet enn å gi nøkler til en man egentlig ikke vet særlig mye om. Ikke ta imot kjæresten som om han har gitt deg forbud mot vanlig sosial omgang, det er å overdrive noe veldig

synes

Det kan komme til å bli et problem, vi flytter ut av Oslo, til hans hjemby samtidig som han pendler til en annen by igjen.

Vi er enige om at den helga han ikke er hjemme i, den kommer nok jeg til å bruke en del til å reise til Oslo i. Skal da han skulle kunne kreve å kvalitetssjekke mine mulige kattepassere, og skal jeg skulle måtte ommøblere og flytte tingene hans, fordi han ser ut til å tro at folk han ikke har hilst på tilstrekkelig mange ganger er en tyv? ;)

Jeg merker at jeg synes han ER urimelig nå, allerede på hva jeg gjør med MIN leilighet, og synes det er naturlig å diskutere grundig hva vi skal gjøre rent praktisk med vår felles, når vi er såpass uenige.

Han skal selvsagt få suss, klem, søtsnakk & øl også, men jeg synes det er berettiget å ta opp temaet sosialt samvær til meg.

Jeg hadde i utgangspunktet litt betenkeligheter med at han finner seg en brud, tar med ut av Oslo & hjem, og drar til sjøs liksom (Nå gjør han ikke bokstavelig talt det,men for utrykket), men det har vi vært over noen ganger og ser løsninger på. Men jeg vil ikke ha innskrenket min bevegelsesfrihet, mitt sosiale liv og mine valgmuligheter særlig ytterligere oppå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan komme til å bli et problem, vi flytter ut av Oslo, til hans hjemby samtidig som han pendler til en annen by igjen.

Vi er enige om at den helga han ikke er hjemme i, den kommer nok jeg til å bruke en del til å reise til Oslo i. Skal da han skulle kunne kreve å kvalitetssjekke mine mulige kattepassere, og skal jeg skulle måtte ommøblere og flytte tingene hans, fordi han ser ut til å tro at folk han ikke har hilst på tilstrekkelig mange ganger er en tyv? ;)

Jeg merker at jeg synes han ER urimelig nå, allerede på hva jeg gjør med MIN leilighet, og synes det er naturlig å diskutere grundig hva vi skal gjøre rent praktisk med vår felles, når vi er såpass uenige.

Han skal selvsagt få suss, klem, søtsnakk & øl også, men jeg synes det er berettiget å ta opp temaet sosialt samvær til meg.

Jeg hadde i utgangspunktet litt betenkeligheter med at han finner seg en brud, tar med ut av Oslo & hjem, og drar til sjøs liksom (Nå gjør han ikke bokstavelig talt det,men for utrykket), men det har vi vært over noen ganger og ser løsninger på. Men jeg vil ikke ha innskrenket min bevegelsesfrihet, mitt sosiale liv og mine valgmuligheter særlig ytterligere oppå det.

Jeg er enig i at du bestemmer over din egen leilighet.

Jeg hadde også forstått det slik at dere skal flytte til hans hjemby. Da så jeg også for meg at mulige kattepassere antakelig ville bli folk han kjente fra før, siden det er naturlig å hente dem fra den byen dere da bor i?

For meg hadde det hatt stor betydning om nøklene ble gitt til en jeg visste noe om eller ikke. Men det er ikke sikkert jeg er helt lik kjæresten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan komme til å bli et problem, vi flytter ut av Oslo, til hans hjemby samtidig som han pendler til en annen by igjen.

Vi er enige om at den helga han ikke er hjemme i, den kommer nok jeg til å bruke en del til å reise til Oslo i. Skal da han skulle kunne kreve å kvalitetssjekke mine mulige kattepassere, og skal jeg skulle måtte ommøblere og flytte tingene hans, fordi han ser ut til å tro at folk han ikke har hilst på tilstrekkelig mange ganger er en tyv? ;)

Jeg merker at jeg synes han ER urimelig nå, allerede på hva jeg gjør med MIN leilighet, og synes det er naturlig å diskutere grundig hva vi skal gjøre rent praktisk med vår felles, når vi er såpass uenige.

Han skal selvsagt få suss, klem, søtsnakk & øl også, men jeg synes det er berettiget å ta opp temaet sosialt samvær til meg.

Jeg hadde i utgangspunktet litt betenkeligheter med at han finner seg en brud, tar med ut av Oslo & hjem, og drar til sjøs liksom (Nå gjør han ikke bokstavelig talt det,men for utrykket), men det har vi vært over noen ganger og ser løsninger på. Men jeg vil ikke ha innskrenket min bevegelsesfrihet, mitt sosiale liv og mine valgmuligheter særlig ytterligere oppå det.

'' Skal da han skulle kunne kreve å kvalitetssjekke mine mulige kattepassere,''

Selvfølgelig. Felles hjem, felles regler for bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nå skal ha denne praten med ham når han kommer hjem, kan det kanskje være avklarende å spørre om det hadde gjort en forskjell om det var en kvinnelig bestevenn av venninnen din som skulle passe leiligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Skal da han skulle kunne kreve å kvalitetssjekke mine mulige kattepassere,''

Selvfølgelig. Felles hjem, felles regler for bruk.

Da skal jaggu jeg begynne å lage merkelige regler også. Noko for noko..;p

Mulig jeg bare har et par sure dager eller noe, men plutselig råtrives jeg i leiligheten min i oslo, og har svære secondthouhgts med hele samboinga. Jeg elsker selvsagt kjæresten min, men er ikke av samme materiale som mange av dere som jeg synes det ser ut som at det er elementært at selv de enkleste og mest selvinnlysende egne avgjørelser skal reduseres til et eller annet idiotkompromiss.

Jeg sitter å merker at SÅ hypp er jeg rett og slett ikke å bo sammen. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nå skal ha denne praten med ham når han kommer hjem, kan det kanskje være avklarende å spørre om det hadde gjort en forskjell om det var en kvinnelig bestevenn av venninnen din som skulle passe leiligheten?

om DET er problemet har vi i hvertfall et problem. Sånt orker jeg ikke..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jaggu jeg begynne å lage merkelige regler også. Noko for noko..;p

Mulig jeg bare har et par sure dager eller noe, men plutselig råtrives jeg i leiligheten min i oslo, og har svære secondthouhgts med hele samboinga. Jeg elsker selvsagt kjæresten min, men er ikke av samme materiale som mange av dere som jeg synes det ser ut som at det er elementært at selv de enkleste og mest selvinnlysende egne avgjørelser skal reduseres til et eller annet idiotkompromiss.

Jeg sitter å merker at SÅ hypp er jeg rett og slett ikke å bo sammen. ;p

Du har bare STOR motvilje mot endring. Bra at du får tøyd deg litt før dere flytter sammen for godt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da skal jaggu jeg begynne å lage merkelige regler også. Noko for noko..;p

Mulig jeg bare har et par sure dager eller noe, men plutselig råtrives jeg i leiligheten min i oslo, og har svære secondthouhgts med hele samboinga. Jeg elsker selvsagt kjæresten min, men er ikke av samme materiale som mange av dere som jeg synes det ser ut som at det er elementært at selv de enkleste og mest selvinnlysende egne avgjørelser skal reduseres til et eller annet idiotkompromiss.

Jeg sitter å merker at SÅ hypp er jeg rett og slett ikke å bo sammen. ;p

Nå må du passe deg før du blir en gammel sær kjerring! ;)

De fleste av oss har meget godt av å slipes litt i kantene av kompromissene en blir nødt til å inngå ved samboerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nyttig å ha denne diskusjonen her inne hvertfall, blandt annet fordi jeg ser at dette er et skikkelig problem, og at jeg automatisk taper dette, om vi bor sammen, og han skulle bli sær igjen.

Dette er noe der jeg merker jeg vil ha "mine rettigheter" opplest i forkant, og hans eventuelle særheter definert på forhånd, så jeg vet hva jeg går til.

Jeg merker at jeg faktisk er lite villig til å tape "alt" når det kommer til sosial omgang der jeg skal bo.

Oj sann.

Du skriver: "Dette er noe der jeg merker jeg vil ha "mine rettigheter" opplest i forkant, og hans eventuelle særheter definert på forhånd, så jeg vet hva jeg går til."

Du definerer dine behov som "rettigheter" og hans behov som "særheter".

Jeg tror kanskje dere burde vente med å flytte sammen til du har lært deg litt mer grunnleggende respekt for din partner. Du høres ut som en person som kan både overkjøre og manipulere.

Jeg håper du viser ham (alle) svarene du har fått her, slik at han ser at hans behov faktisk er ganske så vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...