Gå til innhold

Er kjæresten min litt paranoid her..


laguna1

Anbefalte innlegg

Gjest Høstløv

Kjæresten bor ikke der, og laguna1 skal ikke være der mens han andre fyren er der. Da har jeg litt problemer med å se det reviret.

Men jeg er litt naiv når det gjelder sånt.

''Men jeg er litt naiv når det gjelder sånt.''

Vi kan ikke være enige om alt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    62

  • mariaflyfly

    14

  • frosken

    13

  • nitty-gritty

    9

Ja, men MÅ man det? Jeg er litt forkjemper av å kalle en spade for en spade, også hvis folk har dustete meninger. Jeg har faktisk fler enn en gang satt pris på det selv, hvis jeg har ment noe voldsomt noe.

Jeg hater hvertfall at folk _prøver_ å være enige, når de ikke er det.

Jeg respekterer faktisk ikke det han sier & mener her, men jeg respekterer selvfølgelig mye annet han sier og mener.I dette tilfelle mener jeg at han er toskete,lite villig til å være hjelpsom, og litt teit. Og at jeg har bedre synspunkter her enn ham, og at jeg kan begrunne dem titusen ganger bedre. Derfor er jeg lite lysten på å jenke meg "bare for det at"

:)

''Jeg respekterer faktisk ikke det han sier & mener her, men jeg respekterer selvfølgelig mye annet han sier og mener.I dette tilfelle mener jeg at han er toskete,lite villig til å være hjelpsom, og litt teit. Og at jeg har bedre synspunkter her enn ham, og at jeg kan begrunne dem titusen ganger bedre. Derfor er jeg lite lysten på å jenke meg "bare for det at"

''

I akkurat denne situasjonen, så synes jeg ikke du nødvendigvis trenger å ta hensyn til hans ønsker, siden dere fortsatt ikke bor sammen. Men selv om jeg nok ikke ville hatt noe i mot å lånt bort egen leiliighet i tilsvarende situasjon, så synes jeg ikke at typen din er helt på bærtur når han har motforestillinger. Du kjenner jo ikke fyren du låner ut leiligheten til, du sier han har rotet til livet sitt for tiden, og det er jo nettopp i den typen situasjoner at folk kan komme til å gjøre dårlige valg. Som å ta med seg noen hjem fra byen som ikke er til å stole på, som å bråke mer enn naboene liker, - og i verste fall ødelegge ting eller rote bort nøkkelen. Alt dette er noe du selv vil måtte rydde opp i i etterkant, det er ikke forsikringsdekning dersom fyren drar med seg noen hjem som stjeler. F.eks.

Hvordan ser du for deg at dere skal løse tilsvarende situasjon etter at dere har flyttet sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvare revir?

Beskyttelsestrang?

Hvilket århundre lever du egentlig i?

*Hehe* jeg sitter her med de samme spørsmålene.. Forsvare revir.. Gud bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det er jo sånn det er! :D

Andre ganger har jo han rett, og jeg sier teitere ting enn han, men nå KAN jeg faktisk begrunne meg bedre akkurat i dette tilfellet.

Skal slikt skyves under en stol av pedagogiske årsaker? Mannen er jo ikke fire! ;)

I dette tilfellet er jeg altså ikke enig i at du nødvendigvis trenger å fire på krava, siden det nå er slik at det er din leilighet det er snakk om. Jeg synes du skal følge magefølelsen og gjøre det du mener er rett.

Jeg er bare innmari nysgjerrig på hvordan du ville løst dette dersom det var deres felles bolig. Ville du fortsatt brukt argumentet med at ditt synspunkt pisser på hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen ganger må man jo også kunne si ting som : den meningen liker jeg ikke, jeg er uenig, gjør som jeg vil for det har ikke du noe med uansett, men takk for innspillet.

Jeg synes ikke man skal legge seg flat for andre i et hvert tilfelle, uansett hvor gift man måtte være. velge sine kamper, ja, men å unngå å ha dem & å unngå å sette ned noen føtter : nei.

Dessuten er ikke alle meninger like bra hele tiden. Som i dette tilfellet ; hvor jeg synes mine meninger suverent trumfer hans! ;D (Særlig i og med at akkurat NÅ dreier det seg om min leilighet. men faktisk ellers også..;))

Jeg har ingen intensjoner om å bli selvutslettende selvom jeg gifter meg..;)

Det er da ingen som sier du ikke kan _si_ akkurat hva du vil, du kan jo gjerne argumentere til du blir blå i trynet om temaer du er opptatt av. Men jeg stiller meg skeptisk til berettigelsen av å handle på tvers av ektefelles ønsker dersom dine handlinger vil komme til å berøre ham direkte? Etter min oppfatning så er det f.eks. lite fair å invitere gjester til felles bolig dersom den ene parten har sterk motvilje mot det. Tilsvarende så låner man ikke ut penger til venner uten enighet dersom det rammer felles økonomi. Men det er ingen grunn til å slutte å argumentere for deg man selv mener er rett (innenfor rimelighetens grenser...*s*) Mener jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten er ikke alle meninger like bra hele tiden. Som i dette tilfellet ; hvor jeg synes mine meninger suverent trumfer hans! ;D ''

Det er jo en høyest subjektiv oppfatning.

''(Særlig i og med at akkurat NÅ dreier det seg om min leilighet. men faktisk ellers også..;))''

Hva ville du tenkt dersom det var deres felles bolig det var snakk om? Du trenger ikke svare, altså. Sikkert bare lurt å tenke gjennom. :)

Noen ganger er meninger mere valide enn andre da..For eksempel har ikke en som mener at 2+2 er 5 like rett som den som mener det er fire,for å sette det på spissen. Også når det kommer til mere abstrakte diskusjoner medmindre bombastisk gitte svar, er det fullt mulig å legge merke til feil og argumetasjonsrekkemangler. Selvsagt har en tendens til å kunne gi superlativer til egne tankrerekker og holdninger på en urettferdif måte, men alt i alt, det går fint ann å gradsbøye meninger, og jeg synes det er i orden å innimellom fastslå at en mening er feil, kjip eller mindre klok enn en annen.Sånn for å fastslå det, det har jeg krangla mye med folk om. jeg er HELT uenig i at alles meninger er like fine, alltid. ..;p

Og, nei, jeg hadde jo MÅTTET forholde meg til hans synspunkter om saken om vi hadde felles hus, men hadde han ikke hostet opp noe bedre argumentasjon enn den han hadde presantert nå, hadde jeg synes meningen var akkurat like nissete, og sagt klart i fra om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Dessuten er ikke alle meninger like bra hele tiden. Som i dette tilfellet ; hvor jeg synes mine meninger suverent trumfer hans! ;D ''

Det er jo en høyest subjektiv oppfatning.

''(Særlig i og med at akkurat NÅ dreier det seg om min leilighet. men faktisk ellers også..;))''

Hva ville du tenkt dersom det var deres felles bolig det var snakk om? Du trenger ikke svare, altså. Sikkert bare lurt å tenke gjennom. :)

'' Du trenger ikke svare, altså. Sikkert bare lurt å tenke gjennom. :)

''

Selvfølgelig må hun svare. Det er jo det som gjør tråder som laguna starter så engasjerende;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er meninger mere valide enn andre da..For eksempel har ikke en som mener at 2+2 er 5 like rett som den som mener det er fire,for å sette det på spissen. Også når det kommer til mere abstrakte diskusjoner medmindre bombastisk gitte svar, er det fullt mulig å legge merke til feil og argumetasjonsrekkemangler. Selvsagt har en tendens til å kunne gi superlativer til egne tankrerekker og holdninger på en urettferdif måte, men alt i alt, det går fint ann å gradsbøye meninger, og jeg synes det er i orden å innimellom fastslå at en mening er feil, kjip eller mindre klok enn en annen.Sånn for å fastslå det, det har jeg krangla mye med folk om. jeg er HELT uenig i at alles meninger er like fine, alltid. ..;p

Og, nei, jeg hadde jo MÅTTET forholde meg til hans synspunkter om saken om vi hadde felles hus, men hadde han ikke hostet opp noe bedre argumentasjon enn den han hadde presantert nå, hadde jeg synes meningen var akkurat like nissete, og sagt klart i fra om dette.

''Og, nei, jeg hadde jo MÅTTET forholde meg til hans synspunkter om saken om vi hadde felles hus, men hadde han ikke hostet opp noe bedre argumentasjon enn den han hadde presantert nå, hadde jeg synes meningen var akkurat like nissete, og sagt klart i fra om dette.

''

Det er jo helt greit at du mener at hans mening er nissete og du kan gjerne fortelle ham det. Men du sier ikke hva du ville _gjort_ i en slik situasjon (bortsett fra å få han til å forstå at han er en nisse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som sier du ikke kan _si_ akkurat hva du vil, du kan jo gjerne argumentere til du blir blå i trynet om temaer du er opptatt av. Men jeg stiller meg skeptisk til berettigelsen av å handle på tvers av ektefelles ønsker dersom dine handlinger vil komme til å berøre ham direkte? Etter min oppfatning så er det f.eks. lite fair å invitere gjester til felles bolig dersom den ene parten har sterk motvilje mot det. Tilsvarende så låner man ikke ut penger til venner uten enighet dersom det rammer felles økonomi. Men det er ingen grunn til å slutte å argumentere for deg man selv mener er rett (innenfor rimelighetens grenser...*s*) Mener jeg :-)

Nei, jeg snakket selvsagt om å MENE det, ikke gjøre det.

Jeg gidder ikke å bytte meninger for å være grei fordi jeg gifter meg..;)

Pengene mine er dog fortsatt mine, så de låner jeg jo vekk til hvem jeg vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Du trenger ikke svare, altså. Sikkert bare lurt å tenke gjennom. :)

''

Selvfølgelig må hun svare. Det er jo det som gjør tråder som laguna starter så engasjerende;-)

Godt poeng. Jeg finner fram popcornet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg snakket selvsagt om å MENE det, ikke gjøre det.

Jeg gidder ikke å bytte meninger for å være grei fordi jeg gifter meg..;)

Pengene mine er dog fortsatt mine, så de låner jeg jo vekk til hvem jeg vil. :)

''Pengene mine er dog fortsatt mine, så de låner jeg jo vekk til hvem jeg vil. :)

''

Selv om dere da ikke får betalt strømregninga eller må avlyse ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at jeg ikke har lest resten av tråden, ville jeg tenkt som deg. Du kan jo evt låse inn kjærestens stasj et eller annet sted om det lar seg gjøre.

Et annet forbehold er at jeg nok ikke er heilt representativ når det kommer til eiendeler.. Til noens store forskrekkelse låner jeg villig bort bilen min til naboer som trenger bil med hengerfeste eller venner i nød.

For noen år siden fikk jeg ei dørmatte i gave der det står "Hotel Mama" fra et familiemedlem som meiner jeg har et litt for åpent hus... Men dørmatta er fin, den, "gullskrift" og greier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg ville blitt rasende om jeg hadde fått beskjed om at en perifer bekjent skal bo hjemme hos oss, mens vi selv var bortreist.

Men jeg skjønner at situasjonen er litt annerledes hos dere siden dere ikke deler hjem.

Jeg tror du må finne deg i dere skal være to om å bestemme slik ting den dagen dere flytter sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville selv ikke lånt bort min leilighet.... Liker rett og slett ikke at folk har tilgang på tingene mine. Svigermor bodde her i tre dager da vi var bortreist og var barnevakt. Hun er verdens greieste, men det holdt hardt for meg. Det kommer ikke til å skje igjen!

har en venninne som er medlem i en såånn husbytteklubb (bytter med fremmede for å få billigere ferie). Hun bryr seg ikke. Rydder ikke unna noe. Mannen hennes hater det. Dermed blir det ikke husbytting i år.......

For tre dager- kan ikke katten være alene hjemme? dt er vår. Den sover stort sett, har en fin og ren kattedo, tre skåler tørrfor og tre store skåler med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og, nei, jeg hadde jo MÅTTET forholde meg til hans synspunkter om saken om vi hadde felles hus, men hadde han ikke hostet opp noe bedre argumentasjon enn den han hadde presantert nå, hadde jeg synes meningen var akkurat like nissete, og sagt klart i fra om dette.

''

Det er jo helt greit at du mener at hans mening er nissete og du kan gjerne fortelle ham det. Men du sier ikke hva du ville _gjort_ i en slik situasjon (bortsett fra å få han til å forstå at han er en nisse).

Jeg hadde vel spurt og gravd en del om hvorfor, prøvd å forklare hvordan jeg følte det, og hvis han var helt urokkelig & urimelig, hadde jeg jo måttet kapitulere på akkurat dette praktiske spørsmålet,i og med at det synes bedre å ha gjester enn å ikke ha det.

Jeg hadde synes det var trist, fordi det er en stor trivselsfaktor for meg, men håper jo at jeg hadde kunnet kompensere dette litt med å møte venner ute etc, og ved å fokusre på ting vi begge er enige i at er hyggelig sånn at forholdet ikke surna helt da..;)

Hadde han blitt helt nazi, og ikke trivdes med at jeg var med venner, verken ute eller hjemme, hadde jeg blitt så grunntrist at det hadde spøkt for at vi kunne bo sammen, da jeg er et veldig sosialt vesen, som er direkte avhengig av litt vennetid, pluss at jeg ville ha problemer med å ha en så kontrollerende mann, uansett hva grunnene hans måtte være.

Nå håper jeg jo selvsagt at ingenting trekkes så langt ut, og at vi på noe punkt blir så grunnleggende uenige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Pengene mine er dog fortsatt mine, så de låner jeg jo vekk til hvem jeg vil. :)

''

Selv om dere da ikke får betalt strømregninga eller må avlyse ferien?

Smikker vi jo inn på en konto. det er jo det samme som å bo alene, jeg må betale husleia før jeg låner vekk, eller kjøper meg øl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg hadde vel spurt og gravd en del om hvorfor, prøvd å forklare hvordan jeg følte det, og hvis han var helt urokkelig & urimelig, hadde jeg jo måttet kapitulere på akkurat dette praktiske spørsmålet,i og med at det synes bedre å ha gjester enn å ikke ha det.

Jeg hadde synes det var trist, fordi det er en stor trivselsfaktor for meg, men håper jo at jeg hadde kunnet kompensere dette litt med å møte venner ute etc, og ved å fokusre på ting vi begge er enige i at er hyggelig sånn at forholdet ikke surna helt da..;)

Hadde han blitt helt nazi, og ikke trivdes med at jeg var med venner, verken ute eller hjemme, hadde jeg blitt så grunntrist at det hadde spøkt for at vi kunne bo sammen, da jeg er et veldig sosialt vesen, som er direkte avhengig av litt vennetid, pluss at jeg ville ha problemer med å ha en så kontrollerende mann, uansett hva grunnene hans måtte være.

Nå håper jeg jo selvsagt at ingenting trekkes så langt ut, og at vi på noe punkt blir så grunnleggende uenige :)

''Hadde han blitt helt nazi, og ikke trivdes med at jeg var med venner, verken ute eller hjemme, hadde jeg blitt så grunntrist at det hadde spøkt for at vi kunne bo sammen, da jeg er et veldig sosialt vesen, som er direkte avhengig av litt vennetid, pluss at jeg ville ha problemer med å ha en så kontrollerende mann, uansett hva grunnene hans måtte være''

Kanskje du hadde sett annerledes på det om du hadde hatt en skokk med unger, full jobb og tidspress. Det kan jo hende da at du ville like å vite om du har muligheten til å få fred og ro, synke ned i sofaen og slenge beina på bordet når du kommer hjem fra jobb en fredag ettermiddag, eller om du kan risikere og komme hjem til fullt hus og stormende jubel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...