Gå til innhold

Er kjæresten min litt paranoid her..


laguna1

Anbefalte innlegg

''I såfall kan han faktisk ryke & reise, og gå å få seg selv i terapi sporenstex! :o ;D'' Overrasket over at ingen har sagt "dump han" ennå. Hvor er Flyfly?? :D))

Hahaha! :) Nei, her er oponionen mer at JEG er vanskelig, ser jeg. Men så får jeg være det da. Det er jeg god på, nemlig..;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    62

  • mariaflyfly

    14

  • frosken

    13

  • Mammantil3

    9

Joda, men enkelte kameler skal da også ikke svelges, og gå rundt å være så kamelaktige og store de bare vil, uten at jeg vil svelge dem for å glede den ene eller den andre..;p Han kan vel svelge en nissemening eller to han også, syners jeg, om man absolutt skulle måtte være enige om alt..;p

Jeg sier ikke at jeg ikke støtter deg i denne diskusjonen, altså, bare så det er sagt. Jeg synes din kjære rett og slett er lite raus i denne sammenhengen.

Poenget mitt er bare at når man har bodd for seg sjøl over lang tid, er man antagelig blitt litt "sær" mht vaner og uvaner. Å bo sammen med en annen handler om å gi og ta, og dette medfører en del kamelsvelging. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I såfall kan han faktisk ryke & reise, og gå å få seg selv i terapi sporenstex! :o ;D'' Overrasket over at ingen har sagt "dump han" ennå. Hvor er Flyfly?? :D))

*Rekker opp hånda og melder meg til tjeneste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var i samme situasjon, ville jeg pakket vekk tingene mine selv, hvis jeg var redd for dem. Eller kjæresten min sine, hvis det var han som var redd for sine.

Jeg tror ikke noen tar tingene mine, men han skal selvsagt få pakke vekk sine,om han føler at han må det. men ikke pokker om jeg hjelper til! ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha! :) Nei, her er oponionen mer at JEG er vanskelig, ser jeg. Men så får jeg være det da. Det er jeg god på, nemlig..;p

Jeg tolker svarene du har fått som at de fleste i bunn og grunn er enig med deg, men at kanskje en del tenker at du også må ta hensyn til din kjæres følelser rundt temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Forsvare revir?

Beskyttelsestrang?

Hvilket århundre lever du egentlig i?

Menn er enkle skapninger og har ikke helt fulgt med i tidenes gang, de har fremdeles urinstinktene i behold under et lag ferniss av tilsynelatende å akseptere kvinnefrigjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er enkle skapninger og har ikke helt fulgt med i tidenes gang, de har fremdeles urinstinktene i behold under et lag ferniss av tilsynelatende å akseptere kvinnefrigjøring.

Hmmm.. Jeg er glad mine mannlige venner tilsynelatende har fulgt bedre mer i utviklinga enn det du har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er litt grunnleggende da (for meg)..Å ta egen valg (uten å "bli passa på" av stor sterk mann, åpenhet og hjelpsomhet mot venner og bekjente, samt at det i tillegg er viktig for meg (men ikke i akkurat like stor grad som de to første) å kunne ha folk ut og inn av huset på en avslappa måte.

ELLERS kan jeg selvsagt gjøre kompromisser, men de to første der, de vet jeg faktisk ikke om jeg er særlig innstilt på å forandre i det hele tatt.

Du kan selvfølgelig fortsatt være hjelpsom og generøs, men ikke med felles bolig i større grad enn han synes er ok, og heller ikke på måter som går ut over deres felles økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men enkelte kameler skal da også ikke svelges, og gå rundt å være så kamelaktige og store de bare vil, uten at jeg vil svelge dem for å glede den ene eller den andre..;p Han kan vel svelge en nissemening eller to han også, syners jeg, om man absolutt skulle måtte være enige om alt..;p

''Han kan vel svelge en nissemening eller to han også, syners jeg, om man absolutt skulle måtte være enige om alt..;p

''

Kompromisser handler vel nettopp om at begge parter må jenke seg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolker svarene du har fått som at de fleste i bunn og grunn er enig med deg, men at kanskje en del tenker at du også må ta hensyn til din kjæres følelser rundt temaet.

Ja, men MÅ man det? Jeg er litt forkjemper av å kalle en spade for en spade, også hvis folk har dustete meninger. Jeg har faktisk fler enn en gang satt pris på det selv, hvis jeg har ment noe voldsomt noe.

Jeg hater hvertfall at folk _prøver_ å være enige, når de ikke er det.

Jeg respekterer faktisk ikke det han sier & mener her, men jeg respekterer selvfølgelig mye annet han sier og mener.I dette tilfelle mener jeg at han er toskete,lite villig til å være hjelpsom, og litt teit. Og at jeg har bedre synspunkter her enn ham, og at jeg kan begrunne dem titusen ganger bedre. Derfor er jeg lite lysten på å jenke meg "bare for det at"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler også om å forsvare revir.

Kjæresten bor ikke der, og laguna1 skal ikke være der mens han andre fyren er der. Da har jeg litt problemer med å se det reviret.

Men jeg er litt naiv når det gjelder sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men MÅ man det? Jeg er litt forkjemper av å kalle en spade for en spade, også hvis folk har dustete meninger. Jeg har faktisk fler enn en gang satt pris på det selv, hvis jeg har ment noe voldsomt noe.

Jeg hater hvertfall at folk _prøver_ å være enige, når de ikke er det.

Jeg respekterer faktisk ikke det han sier & mener her, men jeg respekterer selvfølgelig mye annet han sier og mener.I dette tilfelle mener jeg at han er toskete,lite villig til å være hjelpsom, og litt teit. Og at jeg har bedre synspunkter her enn ham, og at jeg kan begrunne dem titusen ganger bedre. Derfor er jeg lite lysten på å jenke meg "bare for det at"

:)

''I dette tilfelle mener jeg at han er toskete,lite villig til å være hjelpsom, og litt teit. Og at jeg har bedre synspunkter her enn ham, og at jeg kan begrunne dem titusen ganger bedre.''

Herlig argumentasjon å trekke fram alle ganger man er uenige.

Meget anbefalt argumentasjon dersom du i tillegg ønsker en snarlig skillemisse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han kan vel svelge en nissemening eller to han også, syners jeg, om man absolutt skulle måtte være enige om alt..;p

''

Kompromisser handler vel nettopp om at begge parter må jenke seg litt?

Men noen ganger må man jo også kunne si ting som : den meningen liker jeg ikke, jeg er uenig, gjør som jeg vil for det har ikke du noe med uansett, men takk for innspillet.

Jeg synes ikke man skal legge seg flat for andre i et hvert tilfelle, uansett hvor gift man måtte være. velge sine kamper, ja, men å unngå å ha dem & å unngå å sette ned noen føtter : nei.

Dessuten er ikke alle meninger like bra hele tiden. Som i dette tilfellet ; hvor jeg synes mine meninger suverent trumfer hans! ;D (Særlig i og med at akkurat NÅ dreier det seg om min leilighet. men faktisk ellers også..;))

Jeg har ingen intensjoner om å bli selvutslettende selvom jeg gifter meg..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen ganger må man jo også kunne si ting som : den meningen liker jeg ikke, jeg er uenig, gjør som jeg vil for det har ikke du noe med uansett, men takk for innspillet.

Jeg synes ikke man skal legge seg flat for andre i et hvert tilfelle, uansett hvor gift man måtte være. velge sine kamper, ja, men å unngå å ha dem & å unngå å sette ned noen føtter : nei.

Dessuten er ikke alle meninger like bra hele tiden. Som i dette tilfellet ; hvor jeg synes mine meninger suverent trumfer hans! ;D (Særlig i og med at akkurat NÅ dreier det seg om min leilighet. men faktisk ellers også..;))

Jeg har ingen intensjoner om å bli selvutslettende selvom jeg gifter meg..;)

''Dessuten er ikke alle meninger like bra hele tiden. Som i dette tilfellet ; hvor jeg synes mine meninger suverent trumfer hans! ;D ''

Det er jo en høyest subjektiv oppfatning.

''(Særlig i og med at akkurat NÅ dreier det seg om min leilighet. men faktisk ellers også..;))''

Hva ville du tenkt dersom det var deres felles bolig det var snakk om? Du trenger ikke svare, altså. Sikkert bare lurt å tenke gjennom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I dette tilfelle mener jeg at han er toskete,lite villig til å være hjelpsom, og litt teit. Og at jeg har bedre synspunkter her enn ham, og at jeg kan begrunne dem titusen ganger bedre.''

Herlig argumentasjon å trekke fram alle ganger man er uenige.

Meget anbefalt argumentasjon dersom du i tillegg ønsker en snarlig skillemisse :D

Jammen det er jo sånn det er! :D

Andre ganger har jo han rett, og jeg sier teitere ting enn han, men nå KAN jeg faktisk begrunne meg bedre akkurat i dette tilfellet.

Skal slikt skyves under en stol av pedagogiske årsaker? Mannen er jo ikke fire! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...