Gå til innhold

Jeg er så misunnelig på andre mødre!

Gjest Misunnelig i kveld!

Anbefalte innlegg

Gjest Misunnelig i kveld!

Jeg opplever ofte misunnelse overfor andre mødre som virker så sikre på seg selv, så overbevist om hvordan "håndtere" barna sine, så selvbevisste ifht morsrollen.....ja i det hele tatt hvordan de oppfører seg...jeg føler meg ikke sånn.....hvordan bli mer trygg i morsrollen?? Er over 40 år, tre barn og med erfaring men likevel sitter jeg her og føler meg mislykka....noen andre der ute og? Føler de fixer alt jeg ikke klarer...de er aktive, positive, virker så fornuftige og har alt "på stell".....blææææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror "trikset" er å slå seg til ro med at man aldri kan gjøre alt rett. Jeg er nok en avslappet mor, men jeg gjør sikkert mye "feil" og upedagogisk overfor ungene. Min tanke er at jeg er bare et menneske, og det tåler ungene å oppleve. Derfor har jeg ikke dårlig samvittighet over at det ikke alltid blir høytlesing og ludo og turer i skog og mark og andre overskuddsting som jeg av og til "misunner" enkelte andre foreldre at de er så flinke med. Når jeg ser meg rundt tror jeg egentlig de aller fleste foreldre er som meg - ofte litt sliten i hverdagen, ikke alltid like tålmodig og sikkert en hel del andre uperfekte karaktertrekk. Men ungene vet at jeg er glad i dem, og jeg tror de vokser opp til å bli helt ålreite mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hvilken mor ville dine barn ha da? Deg eller de andre?

Selvsagt Deg. Du er Mor for dem. :-)

Er det ikke typisk hvordan kvinner kan gi seg selv dårlig samvittighet, til tross for at de gjør sitt beste? Og mer enn sitt beste er det vel ingen som kan forlange at en skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kan love deg at vi er flere. Jeg er milevis ifra alle supermammaene som rekker alt og alltid har full kontroll og baker boller mens de henter og bringer og flyr på dugnnder og møter. Jeg har kommet fram til at jeg heller skal sammenligne meg med de ikke fullt så supre mødrene, for da føler jeg meg ganske dugelig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg overhodet ikke som noen perfekt mamma så du er ikke alene. :o) Men ungene mine påstår nå uansett at jeg er verdens beste mamma og en slik jury må man jo høre på. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tror "trikset" er å slå seg til ro med at man aldri kan gjøre alt rett. Jeg er nok en avslappet mor, men jeg gjør sikkert mye "feil" og upedagogisk overfor ungene. Min tanke er at jeg er bare et menneske, og det tåler ungene å oppleve. Derfor har jeg ikke dårlig samvittighet over at det ikke alltid blir høytlesing og ludo og turer i skog og mark og andre overskuddsting som jeg av og til "misunner" enkelte andre foreldre at de er så flinke med. Når jeg ser meg rundt tror jeg egentlig de aller fleste foreldre er som meg - ofte litt sliten i hverdagen, ikke alltid like tålmodig og sikkert en hel del andre uperfekte karaktertrekk. Men ungene vet at jeg er glad i dem, og jeg tror de vokser opp til å bli helt ålreite mennesker :)

Godt svart og helt enig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der tror jeg nesten alle mødre kunne skrevet en gang iblant ;)

Bare det at du tenker disse tankene er med på å gjøre deg til den perfekte mammaen for dine barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke alle det slik da?

Jeg har perioder der jeg føler meg trygg og sikker i morsrollen. Så kommer det perioder der jeg ikke har overskudd til noe - heller ikke det å være den moren jeg ønsker å være.

Da tenker jeg at det er viktigere å være klar over at vi som regel gjør det godt nok :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kan love deg at vi er flere. Jeg er milevis ifra alle supermammaene som rekker alt og alltid har full kontroll og baker boller mens de henter og bringer og flyr på dugnnder og møter. Jeg har kommet fram til at jeg heller skal sammenligne meg med de ikke fullt så supre mødrene, for da føler jeg meg ganske dugelig;)

Godt sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...