Gå til innhold

10 års bursdag (svette..)

Mildrun73

Anbefalte innlegg

Kjære kloke mødre til 10 åringer!

Har seriøst vært inne på tanken å ha festen på en bowling eller pizza-restaurant. Men det er mye brukt i klassen, og sønnen min vil ha det hjemme :0)

Skal ha 15 friske og "fine i farta" gutter og jenter på bursdag snart. Noen ideer for leker?

Husker i fjor da en gutt spurte, " er det ikke mer som skjer"? Da hadde vi hatt en musikk-gave lek og var ferdig med den. Satte på tegneserie-snutter når selskapet var 30 min fra slutten. Da fikk de godteposer.

Vi har bare en liten tv, men deilig at noen unger faktisk stresser ned med å se litt på.

Altså, hva har vært kjekt hjemme hos dere i besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

" er det ikke mer som skjer"? Jah.. og her er årsaken til at vi elegant hopper over den type feiring og heller bruker pinlig mye penger på en fin dag til oss selv. ;0)

Hva skjedde med å aktivisere seg selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen rom som du har mulighet til å mørklegge fullstendig? D pleier være skikkelig stas med blindebukk;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal snart feire 10-årsdag, riktignok for jente, men med nærmere 40 inviterte kjenner jeg at jeg litt svett mot norrrrrrmalt...

Siden alle jentene på trinnet skal inviteres, kjører vi hele selskapet utendørs i/ved en lavvo like ved oss. De skal få steke pølser og pinnebrød på bål, vi har lagd til en liten hoppbakke rett i nærheten og det er supre snøforhold både til aking og borgbygging.

Å ha selskap innendørs er på mange måter en større prøvelse enn jeg setter pris på når det er mange barn, og vi har kjørt utendørsalternativet tidligere også, både sommer og vinter. Alltid en større suksess enn inne, for ute finner de på noe.

Mitt tips er derfor: Ha det ute! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Vi skal snart feire 10-årsdag, riktignok for jente, men med nærmere 40 inviterte kjenner jeg at jeg litt svett mot norrrrrrmalt...

Siden alle jentene på trinnet skal inviteres, kjører vi hele selskapet utendørs i/ved en lavvo like ved oss. De skal få steke pølser og pinnebrød på bål, vi har lagd til en liten hoppbakke rett i nærheten og det er supre snøforhold både til aking og borgbygging.

Å ha selskap innendørs er på mange måter en større prøvelse enn jeg setter pris på når det er mange barn, og vi har kjørt utendørsalternativet tidligere også, både sommer og vinter. Alltid en større suksess enn inne, for ute finner de på noe.

Hørtes knall gøy ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes knall gøy ut! :D

Foreløpig høres det litt jobbigt ut for min del, men jubilanten gleder seg sinnsykt - så da er det bare å henge med. :-)

(Det er et par stykker i klassa som virkelig ikke er noe hyggelige med min datter, og det er kanskje dette jeg blir litt svett over. Allikevel vil hun be dem, så de ikke skal føle seg utenfor, gudene vet hvor hun har denne voldsomme empatien fra. Ja-ja, jeg har lovet å følge godt med, da, men det stresser meg litt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Vi har også hatt mange utendørsbursdager, og det er alltid en suksess. Pinnebrød på bål, skattejakt i skogholtet og de kan rope og søle og løpe så mye de orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Foreløpig høres det litt jobbigt ut for min del, men jubilanten gleder seg sinnsykt - så da er det bare å henge med. :-)

(Det er et par stykker i klassa som virkelig ikke er noe hyggelige med min datter, og det er kanskje dette jeg blir litt svett over. Allikevel vil hun be dem, så de ikke skal føle seg utenfor, gudene vet hvor hun har denne voldsomme empatien fra. Ja-ja, jeg har lovet å følge godt med, da, men det stresser meg litt.)

Oi, skal si din datter en fin! Håper hun biter litt tilbake om de plager henne da, at hun ikke er for snill. :)

Er jo alltid litt jobb, men jeg elsker barneseselskaper, så moro!

Du kan ikke slå det sammen med noen? Siden det er så mange gjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt mange utendørsbursdager, og det er alltid en suksess. Pinnebrød på bål, skattejakt i skogholtet og de kan rope og søle og løpe så mye de orker.

Ja, det er særlig det der med lydnivået som blir atskillig mye mer behagelig utendørs. :-)

Vet at det vil bli et par som blir kalde, men vi skal fyre i lavvoen også så da tenker jeg det blir greit. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skal si din datter en fin! Håper hun biter litt tilbake om de plager henne da, at hun ikke er for snill. :)

Er jo alltid litt jobb, men jeg elsker barneseselskaper, så moro!

Du kan ikke slå det sammen med noen? Siden det er så mange gjester?

Hun er ikke tapt bak en vogn sånn egentlig, men hun ville at jeg skulle passe på - så da gjør jeg det. :-)

Hadde lyst til å prøve å få det sammen med noen, ja, men det har vi gjort på bursdagen til det andre barnet et par ganger, og det er ikke mer enn sånn passe gøy synes jeg. Blir oppgitt over å ende med mesteparten av jobbingen både før og etter, så jeg er litt lunken til å forsøke en gang til.

Men altså, det er ikke noen krise, for all del, vi gleder oss og tror dette skal bli riktig gøy. :-) Det er jo stort å være jubilant med mange gjester, og siden det er 10-årsdag blir det større enn vanlig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Hun er ikke tapt bak en vogn sånn egentlig, men hun ville at jeg skulle passe på - så da gjør jeg det. :-)

Hadde lyst til å prøve å få det sammen med noen, ja, men det har vi gjort på bursdagen til det andre barnet et par ganger, og det er ikke mer enn sånn passe gøy synes jeg. Blir oppgitt over å ende med mesteparten av jobbingen både før og etter, så jeg er litt lunken til å forsøke en gang til.

Men altså, det er ikke noen krise, for all del, vi gleder oss og tror dette skal bli riktig gøy. :-) Det er jo stort å være jubilant med mange gjester, og siden det er 10-årsdag blir det større enn vanlig. :-)

Det er jo bra. :)

Typisk at enn ender opp med mesteparten av jobben ja... Da er det bedre å ta det alene.

Ønsker dere en fantastisk feiring med masse moro. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra. :)

Typisk at enn ender opp med mesteparten av jobben ja... Da er det bedre å ta det alene.

Ønsker dere en fantastisk feiring med masse moro. :D

Takk-takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Støtter forslaget om utebursdag.

Mitt yngste barn var i 8-årsbursdag utendørs sist helg. Da jeg kom og hentet og skulle ha barnet til å si pent takk for seg til bursdagsbarnets mamma kom det i stedet:

"Du Xxx, kan vi dra hit neste uke også?"

Hun tok det med et smil hun, og tolket det som at barnet hadde hatt det kjempefint. Og det hadde de virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...