caprice Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg har vært mange ganger i Paris, men aldri med barn. En kollega skal feire svigermors 60 års dag i Paris om noen uker, og skal ha med sin 4 mnd gamle sønn. Jeg må innrømme at jeg aldri har sett verken heiser eller spesielt mange rulletrapper i Paris' metrosystem. Sperrene som skal foreseres er også så smale at det er umulig å passere med barnevogn. Er det bare jeg som ikke har sett godt nok etter? Finnes det alternativer? Noen som har vært i Paris med baby og tatt offentlig kommunikasjon? Hva ****** gjør pariserne? De får jo barn der og.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Til en på 4 mnd ville jeg satset på bæresjal hvis de skal bevege seg noe særlig rundt omkring i byen. Det er som du sier trapper overalt og sjelden en heis å finne, ganske håpløst med vogn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kos dere Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Min erfaring med baby i Paris: bruk en paraplytrille hvor ryggen kan legges helt ned, og bruk litt tepper etc som støtte hvis babyen egentlig er for liten til denne type vogn. Stor vanlig vogn fungerer ikke i Paris. Ta også med sjal eller bæresele, og slå sammen vognen til en paraply der det er for trangt eller ufremkommelig for vognen. Nyt byen ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Paris er ikke særlig vognvennlig, nei. Jeg ville satset på bæresjal, først og fremst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg har ikke vært i Paris med småbarn, men jeg har vært i London - flere ganger. Det er ikke akkurat vognvennlig, der heller, men vi har klart oss fint med paraplytrille hvor ryggen kan legges helt ned + bæretøy. Alene med baby ville jeg ikke reist til noen av stedene, dog, det er fint at en kan bære vogna og den andre ungen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Du kan bruke buss. Jeg vet at metroen ikke er rullestoltilrettelagt, men bussen er så da skulle det vel ikke være noen grunn til at man ikke kan bruke buss med barnevogn. Ellers så er det alltid taxi da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg har vært i Paris med en på 20 måneder, og var veldig glad for at paraplytrillen kunne klappes sammen og bæres forbi sperringene på metroen... Det var også omtrent umulig (den gangen ihvertfall) å finne spisesteder med høy barnestol. Han kunne jo sitte på vanlig stol, men kunne da finne på å klatre opp og ned når han fant det for godt. Det endte opp med at vi tok vårt hovedmåltid på uterestaurant mens han sov i vogna på dagtid, og så ble det enklere/kjappere måltider mens han var våken :-) God tur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Vi var i Paris med minstemann da han var fire måneder, og det gikk helte fint. Vi var jo forberedt på at nedgangene til metroen ikke var spesielt barnevognvennlig, men er man to går det helt fint. Det blir litt bæring av vogn i trapper, men er ikke vognen altfor tung og man er to går det også fint for de fleste. Det er jo også mulig å begrense seg til trille, men til et såpass lite barn er det jo bedre med ordentlig vogn. Den er også mye bedre å trille på gateplan. Vi hadde faktisk også med vognen på restaurant hver kveld. Vi rekognoserte litt på forhånd og fant gode restauranter som ikke var altfor trange, slik at vi kunne ha med vognen ut :-). Dette gjalt barn nr. 2, som var et sovedyr. Hadde aldri gjort dette med nr. 1, som skrek store deler av kvelden og natten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.