nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Datteren min ble rushet til sykehuset i går. Hun hadde svelgt glass. Alt gikk fint, men i dag er jeg helt sjelven. Tør ikke la henne leke på gulvet som normalt. Hun kan kun åle, men kommer seg absolutt overalt. Med eldre barn i huset så skjer det hun får tak i ting hun ikke skal, men dette er selvfølgelig første gang det har gått skikkelig galt. Pappaen mener jeg må kjøpe lekegrind, slik at jeg ikke trenger å være redd, men jeg vet jammen meg ikke om det vil fungere for henne. Hun er veldig aktiv og nysgjerrig. Hun er ti måneder snart. Noen som har hatt lekegrind og synes det var hjelpsomt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg brukte det på eldstemann en periode, fordi han var høyt og lavt, og min eneste mulighet for å få tatt en dusj eller gått på toalettet i fred, var å sette han i grinda. Det fungerte helt greit i korte tidsperioder. Den var stappfull med leker, og han satt og koste seg i 15-20 min før han ble lei. Tror ikke jeg hadde satsa på det på "permanent basis", men det er veldig greit om du må ta øynene fra henne i korte perioder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ja, har hatt lekegrind og ville ikke vært det foruten! Bare det at jeg måtte ta oppmerksomheten vekk i 2 min. for å gå på do, det kan jo være nok til at ting kan gå galt. Er ikke snakk om å plassere ungen i lekegrinda i timesvis. Jeg kan ikke forstå hvorfor du er betenkt nå etter det som skjedde. Jeg ville kjøpt lekegrind tvert, du kan sikkert få tak i en brukt. Bra det gikk godt med dattera di! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Bare husk på at søsken kan gi "farlige" ting til henne selv om hun sitter i lekegrinda også. De er kanskje gamle nok til å forstå at de ikke skal gjøre det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Uff, så skummelt, godt det endte bra! Jeg har hatt lekegrind til begge mine, og ville aldri vært foruten. Her har vi både hunder og katter, så det var kjempe greit å kunne gå fra ungen et par minutter for å gå på, uten å være redd for at de tok livet av dyrene, eller fant på annet spikk. Også kjempe greit når vi hadde besøk, og slapp følge med ungene hele tiden. De satt så fint å lekte at. Førstemann hadde vi reisesengen som lekegrind, funket helt topp det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg brukte det på eldstemann en periode, fordi han var høyt og lavt, og min eneste mulighet for å få tatt en dusj eller gått på toalettet i fred, var å sette han i grinda. Det fungerte helt greit i korte tidsperioder. Den var stappfull med leker, og han satt og koste seg i 15-20 min før han ble lei. Tror ikke jeg hadde satsa på det på "permanent basis", men det er veldig greit om du må ta øynene fra henne i korte perioder. Ja, det er for korte perioder. Jeg måtte sette henne i bilsetet for å gå på do og torte ikke spise frokost før hun skulle legge seg. Slik kan jeg jo ikke ha det, men samtidig er jeg redd det bare blir skrik og skrål. Hun blir sint som en løve om jeg blokkerer veien hennes om hun har et mål i sikte Men da vet jeg jo i alle fall at hun er trygg, selv om hun hyler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Ja, har hatt lekegrind og ville ikke vært det foruten! Bare det at jeg måtte ta oppmerksomheten vekk i 2 min. for å gå på do, det kan jo være nok til at ting kan gå galt. Er ikke snakk om å plassere ungen i lekegrinda i timesvis. Jeg kan ikke forstå hvorfor du er betenkt nå etter det som skjedde. Jeg ville kjøpt lekegrind tvert, du kan sikkert få tak i en brukt. Bra det gikk godt med dattera di! Takk og du har nok rett. Jeg har bare assosiasjoner til dyr i bur. Men det er jo ikke slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Bare husk på at søsken kan gi "farlige" ting til henne selv om hun sitter i lekegrinda også. De er kanskje gamle nok til å forstå at de ikke skal gjøre det? Han er vanligvis veldig flink, i går var en glipp. Men jeg skal ha det i bakhodet og snakke om trygge ting igjen. Stakkars, han har jo bare fått høre om små leker og er kjempenøye på at han ikke gir henne slikt, tar fra henne om hun stjeler, spør om han ikke vet om en leke er stor nok til at hun kan låne den... Også skjer dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Uff, så skummelt, godt det endte bra! Jeg har hatt lekegrind til begge mine, og ville aldri vært foruten. Her har vi både hunder og katter, så det var kjempe greit å kunne gå fra ungen et par minutter for å gå på, uten å være redd for at de tok livet av dyrene, eller fant på annet spikk. Også kjempe greit når vi hadde besøk, og slapp følge med ungene hele tiden. De satt så fint å lekte at. Førstemann hadde vi reisesengen som lekegrind, funket helt topp det også. Takk Jeg bestiller i dag. Dette er jo ikke noe å tenke på, tror jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Til eldstemann brukte vi reisesenga litt i 9-12 mnd alder som 'bur', jeg fikk ikke gått på do engang om hun var 'løs'. Minstefrøkna stortrivdes i lekegrinda til en venninne, men da vi lånte den ble det bare rabalder hjemme. Men hun var også flinkere til å skjønne sine egne begrensninger, så det gikk greit uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Til eldstemann brukte vi reisesenga litt i 9-12 mnd alder som 'bur', jeg fikk ikke gått på do engang om hun var 'løs'. Minstefrøkna stortrivdes i lekegrinda til en venninne, men da vi lånte den ble det bare rabalder hjemme. Men hun var også flinkere til å skjønne sine egne begrensninger, så det gikk greit uten. Ja, her blir det vel mye skriking om vi starter med lekegrind. Men da kan jeg i alle fall få gått på do eller satt på middagen uten å være redd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg fikk låne en lekegrind, men minstemann skrek så voldsomt i den at jeg bare ga opp. Jeg "stemplet" den tilgjengelige delen i huset og fjernet alle tenkelige skadelige gjenstander. Har ingenting prinsipielt i mot lekegrind - antar barnet ikke er der veldig lenge av gangen. En venninnes barn elsket å oppholde seg i lekegrinden sin . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Takk Jeg bestiller i dag. Dette er jo ikke noe å tenke på, tror jeg Da får du bare krysse fingrene for at hun vil være oppi der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Lekegrind er genialt. Har brukt det til alle ungene. Det er jo slett ikke slik at vi har parkert noen av barna i grinda over lengre tid. Den mest slitsomme barneperioden, er fra de begynner å bevege seg rundt omkring, til de får vett i panna ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Lekegrind er genialt. Har brukt det til alle ungene. Det er jo slett ikke slik at vi har parkert noen av barna i grinda over lengre tid. Den mest slitsomme barneperioden, er fra de begynner å bevege seg rundt omkring, til de får vett i panna ;-) ''Den mest slitsomme barneperioden, er fra de begynner å bevege seg rundt omkring, til de får vett i panna ;-)'' Hehe, ja. Jeg skippet den perioden med eldstemann. Han er en litt forsiktig type, samtidig som han hadde svært god kroppskontroll de første årene. Nå for tiden skader han seg støtt, men det får han ta litt ansvar for selv, synes jeg Den orale fasen var ikke spesielt framtredende hos han, men minstepia er ram. ALT skal inn i munnen, uten unntak. Hun biter meg daglig i nesa i et uoppmerksomt øyeblikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
l@bamba Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 se om du finner ei på FINN, jeg har brukt grind til alle mine 4, godt å ha når jeg fyrer i ovnen og må i kjelleren å sette på ei maskin klær. eller lign. har ei lita nå som er til stor fare for seg selv, spiser alt ho kommer over av papir og smårusk... da er grinda god å ha 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Vi kjøpte lekegrind da eldstemor skulle bli storesøster. Hun begynte å bruke den da hun var rundt 10-12 mnd og koste seg der inne. Etter at babyen kom (da var hun 14 mnd) satt hun gjerne der mens jeg ammet, og hun koste seg masse. Lekte og "leste" bøker Lillesøster fikk også være der, av og til for å være i fred for storesøster - som var veldig glad i lillesøstera si Og for at jeg skulle kunne gjøre ting uten å måtte holde øye med henne hele tiden. Minstemann brukte også grinda. Da mest for at jeg skulle få gjort noe. Alle mine koste seg i grinda. Så jeg har bare godord å si om den 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Lekegrind er genialt. Har brukt det til alle ungene. Det er jo slett ikke slik at vi har parkert noen av barna i grinda over lengre tid. Den mest slitsomme barneperioden, er fra de begynner å bevege seg rundt omkring, til de får vett i panna ;-) Nemlig - mellom 1 og 2 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nemlig - mellom 1 og 2 år Nåh! Det er jo relativt ;-) Men noen barn tar det lengre tid. Minsta her burde vært i lekegrind fram til 4-årsalderen ;-) Hun klådde på alt! "Æ vil da bare sje kordan det ser ut innji!?!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nåh! Det er jo relativt ;-) Men noen barn tar det lengre tid. Minsta her burde vært i lekegrind fram til 4-årsalderen ;-) Hun klådde på alt! "Æ vil da bare sje kordan det ser ut innji!?!" He, he - joda, men den værste perioden synes jeg er mellom 1 og 2 år. Da er de mobile (ganske raske også), samtidig som de ikke har lært seg hva som er farlig og ikke lov. Min erfaring er at de fleste som har fylt 2 begynner å vite forskjell på rett og galt, og hva som er farlig. Ikke at de nødvendigvis ikke utfordrer skjebnen likevel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.