frosken Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg synes du skal kjøpe en lekegrind, slik at du fra tid til annen kan ta en ørliten pause fra "vaktholdet". Praktisk hvis du må løse en situasjon med storebror, hvis du skal lage middag osv. Pass bare på at den er såpass stabil at hun ikke klarer å velte den! (Nevøen min var en klatrer, og sprinkelsenga hans så til slutt omtrent ut som et fort. Faren hans måtte forsterke øke høyden på "gjerdet" med over en halv meter - da holdt det et par måneder til. Han kunne ikke være i lekegrind etter at han var et år gammel, han bare heiv seg over kanten når han ville ut...*s* ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 He, he - joda, men den værste perioden synes jeg er mellom 1 og 2 år. Da er de mobile (ganske raske også), samtidig som de ikke har lært seg hva som er farlig og ikke lov. Min erfaring er at de fleste som har fylt 2 begynner å vite forskjell på rett og galt, og hva som er farlig. Ikke at de nødvendigvis ikke utfordrer skjebnen likevel I tillegg går det mye bedre å kommunisere med dem verbalt fra de er ca. to år. Man kan f.eks. til en viss grad forklare dem hva som skal skje, noe som var en stor fordel med mine to. Enig i at ettårsalderen er den verste - de er gode til å forflytte seg og til å klå, men forstår ikke så mye at det gjør noe. Eneste virkelige positive med den perioden er at de slukner rundt kl. 19... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 I tillegg går det mye bedre å kommunisere med dem verbalt fra de er ca. to år. Man kan f.eks. til en viss grad forklare dem hva som skal skje, noe som var en stor fordel med mine to. Enig i at ettårsalderen er den verste - de er gode til å forflytte seg og til å klå, men forstår ikke så mye at det gjør noe. Eneste virkelige positive med den perioden er at de slukner rundt kl. 19... ''Eneste virkelige positive med den perioden er at de slukner rundt kl. 19...'' Også er de jo fryktelig søte, da. Bortsett fra akkurat mens de klorer deg i ansiktet, biter deg i fingeren eller drar deg i håret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''Eneste virkelige positive med den perioden er at de slukner rundt kl. 19...'' Også er de jo fryktelig søte, da. Bortsett fra akkurat mens de klorer deg i ansiktet, biter deg i fingeren eller drar deg i håret. ''...eller drar deg i håret.'' Min eldste hadde venstre tott i munnen og høyre hånd godt festet rundt mitt hår, som fast "kosestilling"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''...eller drar deg i håret.'' Min eldste hadde venstre tott i munnen og høyre hånd godt festet rundt mitt hår, som fast "kosestilling"... ''Min eldste hadde venstre tott i munnen og høyre hånd godt festet rundt mitt hår, som fast "kosestilling"... '' Regner med du ikke unnlot å gjengi dette i konfirmasjonstalen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''Eneste virkelige positive med den perioden er at de slukner rundt kl. 19...'' Også er de jo fryktelig søte, da. Bortsett fra akkurat mens de klorer deg i ansiktet, biter deg i fingeren eller drar deg i håret. ''Også er de jo fryktelig søte, da. Bortsett fra akkurat mens de klorer deg i ansiktet, biter deg i fingeren eller drar deg i håret. '' Du glemte hvor festlig det er med de som "tar fart" og skaller deg midt i ansiktet når de har fått nok kos...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 ''Også er de jo fryktelig søte, da. Bortsett fra akkurat mens de klorer deg i ansiktet, biter deg i fingeren eller drar deg i håret. '' Du glemte hvor festlig det er med de som "tar fart" og skaller deg midt i ansiktet når de har fått nok kos...*s* Hahaha, uff. Håper ikke minstepia observerer det og lærer teknikken. Akkurat nå får hun i grunnen aldri nok kos og "skallingen" hennes involverer bare å kline panna si inntil min så vi kan stirre hverandre inn i øynene på halvtimes vis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hahaha, uff. Håper ikke minstepia observerer det og lærer teknikken. Akkurat nå får hun i grunnen aldri nok kos og "skallingen" hennes involverer bare å kline panna si inntil min så vi kan stirre hverandre inn i øynene på halvtimes vis. Han jeg tenker på brukte bakhodet... Han var god på lugging også, men forøvrig veldig søt;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 I tillegg går det mye bedre å kommunisere med dem verbalt fra de er ca. to år. Man kan f.eks. til en viss grad forklare dem hva som skal skje, noe som var en stor fordel med mine to. Enig i at ettårsalderen er den verste - de er gode til å forflytte seg og til å klå, men forstår ikke så mye at det gjør noe. Eneste virkelige positive med den perioden er at de slukner rundt kl. 19... Nemlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Bernard Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Vi hadde lekegrind til begge våre, fra de var helt små. Greit når en må på do f.eks, eller ungen er grinete. En hvilestund både for stor og liten. Men - det spørs om en på ti mnd lar seg tilvenne til grind? Det kommer vel an på ungens temperament. Men for å svare konkret på spørsmålet ditt; jeg er 100% pro lekegrind - som et supplement. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg hadde ikke overlevd uten lekegrind, men det spørs om hun vil være i den hvis hun er 10 mnd. Jeg har puttet ungene og alle lekene oppi lekegrinda så de har trivdes og jeg var trygg hvis jeg var på et annet rom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Takk og du har nok rett. Jeg har bare assosiasjoner til dyr i bur. Men det er jo ikke slik. Barn i lekegrind av og til for å ikke skade seg er ikke det samme som dyr i bur nei. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Han er vanligvis veldig flink, i går var en glipp. Men jeg skal ha det i bakhodet og snakke om trygge ting igjen. Stakkars, han har jo bare fått høre om små leker og er kjempenøye på at han ikke gir henne slikt, tar fra henne om hun stjeler, spør om han ikke vet om en leke er stor nok til at hun kan låne den... Også skjer dette Ja, 100 % sikker kan man sjelden være, men heldigvis går det som regel bra. Perioden fra de "kommer seg over alt" og til de har fått litt vett i hodet er ganske utfordrende får man si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Takk og du har nok rett. Jeg har bare assosiasjoner til dyr i bur. Men det er jo ikke slik. Poenget er å få ungen til å trives i lekegrinda og at det ikke skal føles som straff. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Lekegrind har vært et must hos oss. Når jeg eller min mann var i stua sammen med den lille, så var den lille "fri" på gulvet. Men dersom jeg skulle på toalettet, eller hente noe i kjelleren, så satte jeg den lille i lekegrinda. Samme ble gjort dersom det ringte på døra. Lekegrinda så vi på som "sikkerhetssone" til bruk når vi plutselig måtte gå ut av rommet et minutt eller to uten å kunne ta den lille med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Lekegrind er kjempekjekt! Fint for å beskytte de mot farer i de tilfeller man må et eller annet. Brukte den en stund til min første, noe kortere til min andre da hun er mer aktiv. Jeg syns det var kjempekjekt når jeg skulle dusje, hente ved, post etc. Godt det gikk bra med henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''Noen som har hatt lekegrind og synes det var hjelpsomt?'' Åja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hadde det ikke til noen av mine to, noen fordeler er det å ha unger som er så makelige at de ikke gidder flytte seg rundt før de har rundet året omtrent. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hadde det ikke til noen av mine to, noen fordeler er det å ha unger som er så makelige at de ikke gidder flytte seg rundt før de har rundet året omtrent. ;o) Er de rolige og makelige ennå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Er de rolige og makelige ennå? Nei, de er nå 10 og 12 år og normalt aktive vil jeg si. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.