AAA Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Lekegrind ble aldri noe mer enn en diger lekekasse hos oss. Alle lekene inni - Ungen på utsiden. Jadda. Problemet var nok at vi begynte for sent, ungen må bli introdusert for lekegrinda før de er vant med å løpe/krabbe rundt i full frihet overalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Nei, de er nå 10 og 12 år og normalt aktive vil jeg si. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det var veldig hjelpsomt FØR de lærte å klatre ut... og det gjorde de omkring 10 mnd. Og da var faren at de slo seg helseløse i det de slapp kanten og deiset i gulvet. Så i ditt tilfelle hadde jeg heller satset på å rydde og rydde og rydde...Og følge med. Sånne ting som glasset vil skje. Enten det er småstein, hybelkaniner eller rett og slett mark.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Det var veldig hjelpsomt FØR de lærte å klatre ut... og det gjorde de omkring 10 mnd. Og da var faren at de slo seg helseløse i det de slapp kanten og deiset i gulvet. Så i ditt tilfelle hadde jeg heller satset på å rydde og rydde og rydde...Og følge med. Sånne ting som glasset vil skje. Enten det er småstein, hybelkaniner eller rett og slett mark.. ''Så i ditt tilfelle hadde jeg heller satset på å rydde og rydde og rydde...Og følge med. Sånne ting som glasset vil skje. Enten det er småstein, hybelkaniner eller rett og slett mark.. '' Broren min og kona var lette bytter for en støvsugerselger som dukket opp da ynstejenta deres var rundt 10 måneder. De kjøpte en vidunderstøvsuger som kostet en formue...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 ''Så i ditt tilfelle hadde jeg heller satset på å rydde og rydde og rydde...Og følge med. Sånne ting som glasset vil skje. Enten det er småstein, hybelkaniner eller rett og slett mark.. '' Broren min og kona var lette bytter for en støvsugerselger som dukket opp da ynstejenta deres var rundt 10 måneder. De kjøpte en vidunderstøvsuger som kostet en formue...*s* Sentralstøvsuger...hehehe.. mannen er av og til ganske smart.. Man kan støvsuge opp legoen som aldri blir pella opp, rett forran fjeset på avkommet. Som stirrende tror den er borte for evig.. (etter å ha truet med å gjøre det lenge) Og når de ikke vet det går man ned i kjelleren og redder møkkaleketøyet til blodpris fra tønna og smugler det inn i et kott.. Hehehehehehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Det var veldig hjelpsomt FØR de lærte å klatre ut... og det gjorde de omkring 10 mnd. Og da var faren at de slo seg helseløse i det de slapp kanten og deiset i gulvet. Så i ditt tilfelle hadde jeg heller satset på å rydde og rydde og rydde...Og følge med. Sånne ting som glasset vil skje. Enten det er småstein, hybelkaniner eller rett og slett mark.. Ja, rydder og rydder (selvsagt). Men nå tør jeg jo ikke spise frokost eller gå på do lengre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Hadde det ikke til noen av mine to, noen fordeler er det å ha unger som er så makelige at de ikke gidder flytte seg rundt før de har rundet året omtrent. ;o) Hehe, min første var slik. Eller heller: Han var så forsiktig at han ikke krabbet utenfor teppet på gulvet uten anstand. Det kunne jo være monstre eller noe ute på det glatte, ukjente gulvet Denne ungen er sta som et esel og nysgjerrig, i tillegg til ekstremt oral. En uheldig kombinasjon er meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Sentralstøvsuger...hehehe.. mannen er av og til ganske smart.. Man kan støvsuge opp legoen som aldri blir pella opp, rett forran fjeset på avkommet. Som stirrende tror den er borte for evig.. (etter å ha truet med å gjøre det lenge) Og når de ikke vet det går man ned i kjelleren og redder møkkaleketøyet til blodpris fra tønna og smugler det inn i et kott.. Hehehehehehe Smart! Enda en grunn til å vurdere sentralstøvsuger ;-) Ellers er ei nylonstrømpe på den ordinære støvsugeren genialt: Man støvsuger opp perler, smålego eller andre irriterende objekter, for så å tømme dem ut igjen (uten at avkommet ser det, naturligvis) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest webrar Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ja, rydder og rydder (selvsagt). Men nå tør jeg jo ikke spise frokost eller gå på do lengre Kan ikke datteren din sitte i en stol på feks kjk mens du spiser frokost? Det er vel heller ikke spesielt vanskelig å ta henne med på badet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Kan ikke datteren din sitte i en stol på feks kjk mens du spiser frokost? Det er vel heller ikke spesielt vanskelig å ta henne med på badet? Hun kan naturligvis sitte i en stol på kjøkkenet mens jeg spiser, men hun blir fort sint og utålmodig av det. Hun bruker heller ikke spesielt lang tid på å spise selv om jeg går får fingermat til henne. Så tidligere har jeg tatt med frokosten inn i stua og latt henne leke, men det er ikke ideelt nå for tiden. Hun kan definitivt ikke kravle rundt på badgulvet. Det er trangt der og vi har en håndklevarmer hun kan nå, som hun da vil brenne seg på. Nå har jeg henne spent fast i bilsetet med leker på fanget, men hun er selvfølgelig ikke spesielt fornøyd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg hadde leikegrind til mine to eldste. Min erfaring er at de må tilvennes. Ved 10 mnd-alder var de for utålmodige, etter få minutter klatra de over kanten og endte opp med en "Donald-kul" i panna. At jeg var i dusjen tok de ikke hensyn til Nå høres det kanskje ut som om de vokste opp i leikegrinda, hehe :-) Men det kan også gi en falsk trygghet når barnet er såpass stort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest webrar Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hun kan naturligvis sitte i en stol på kjøkkenet mens jeg spiser, men hun blir fort sint og utålmodig av det. Hun bruker heller ikke spesielt lang tid på å spise selv om jeg går får fingermat til henne. Så tidligere har jeg tatt med frokosten inn i stua og latt henne leke, men det er ikke ideelt nå for tiden. Hun kan definitivt ikke kravle rundt på badgulvet. Det er trangt der og vi har en håndklevarmer hun kan nå, som hun da vil brenne seg på. Nå har jeg henne spent fast i bilsetet med leker på fanget, men hun er selvfølgelig ikke spesielt fornøyd Det er mye som vil gjøre henne misfornøyd i løpet av livet, så hun kan like gjerne trenes opp i den følelsen først som sist 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Det er mye som vil gjøre henne misfornøyd i løpet av livet, så hun kan like gjerne trenes opp i den følelsen først som sist Hehe, ja, men skriking er ganske ubehagelig for MEG Jeg skal i alle tilfeller forsøke lekegrind. Fungerer det ikke, så fungerer det ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest webrar Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hehe, ja, men skriking er ganske ubehagelig for MEG Jeg skal i alle tilfeller forsøke lekegrind. Fungerer det ikke, så fungerer det ikke Sov-i-ro demper effektivt slike ulyder Neida, men lekegrind kan fungere det Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klarte oss uten Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Vi hadde ikke lekegrind til våre, klarte oss fint uten. Nå var ikke noen av mine så veldig "turbo", begge var relativt forsiktige typer, hvor det intelektuelle lå litt i forkant av den fysiske utviklingen :-) Fetterne deres var omvendt, de kunne gå lenge før de forsto konsekvensene av feks å gå rett mot en bratt trapp. Mine var godt over året før de gikk, og ville alltid sette seg og krabbe baklengs ned en bratt trapp.. Det har også mye med hvordan du bor, vi bodde i en leilighet uten trapper, og hvor en lekegrind ville tatt uforholdsmessig stor del av disponibel gulvplass. Ulykker kan skje, lekegrind eller ikke. Og med mindre man skal bruke grinden masse, så vil jo barnet mesteparten av tiden være utenfor grinden, og ubemerket kunne putte noe i munnen.. Men har du plass, så ser jeg ingen betenkeligheter med en grind til bruk de minuttene man ikke kan ha øynene på dem. Om ikke for annet, for at du skal slippe å være redd. Jeg brukte sprinkelsengen eller barnestolen med bøyle / sele de gangene det skjedde noe akutt jeg måtte holde dem unna (når knappenålboksen falt utover gulvet, eller et glass knuste mens de var på gulvet osv). jeg dusjet enten når pappaen var hjemme, eller med barna på badet. Gå på do alene var luksus :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Lekegrind er genialt. Har brukt det til alle ungene. Det er jo slett ikke slik at vi har parkert noen av barna i grinda over lengre tid. Den mest slitsomme barneperioden, er fra de begynner å bevege seg rundt omkring, til de får vett i panna ;-) ''Den mest slitsomme barneperioden, er fra de begynner å bevege seg rundt omkring, til de får vett i panna ;-)'' Dvs sånn cirka i 25-årsalderen? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Nå tenker jeg dere holder pusten og venter for å høre hvordan det går med dette spennende temaet? Vel, jeg skal ikke la dere lide! En venninne ringte meg i dag morges og sa de har en reiseseng de pleide å bruke til lekegrind og det kan vi få låne gratis. Så da kan vi prøve ut og se om det fungerer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Hehe, ja, men skriking er ganske ubehagelig for MEG Jeg skal i alle tilfeller forsøke lekegrind. Fungerer det ikke, så fungerer det ikke Bruk den relativt sjelden, altså i slike situasjoner når det er nødvendig som de fleste har beskrevet her, og ha noen spennende ting boende der, som hun ikke får se eller bruke ellers. Noen interessante leker eller noen ufarlige voksenting som f.eks. kjøkkenutstyr. De første gangene du prøver den, er det fint om hun er litt opplagt - ikke misfornøyd i utgangspunktet. Sønnen min hadde en fast periode i lekegrinda etter å ha fått morgenpupp. Da holdt han ut lenge nok til at jeg fikk søsteren hans avgårde til skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Nå tenker jeg dere holder pusten og venter for å høre hvordan det går med dette spennende temaet? Vel, jeg skal ikke la dere lide! En venninne ringte meg i dag morges og sa de har en reiseseng de pleide å bruke til lekegrind og det kan vi få låne gratis. Så da kan vi prøve ut og se om det fungerer Bra løsning 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Bruk den relativt sjelden, altså i slike situasjoner når det er nødvendig som de fleste har beskrevet her, og ha noen spennende ting boende der, som hun ikke får se eller bruke ellers. Noen interessante leker eller noen ufarlige voksenting som f.eks. kjøkkenutstyr. De første gangene du prøver den, er det fint om hun er litt opplagt - ikke misfornøyd i utgangspunktet. Sønnen min hadde en fast periode i lekegrinda etter å ha fått morgenpupp. Da holdt han ut lenge nok til at jeg fikk søsteren hans avgårde til skolen. Takk for tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.