grot Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 En 5-åring alene mens man henter eldre barn 10 min. unna? Det hørtes litt snodig ut ja. Snodig? Det er i grunnen helt vanlig her det;-) En dag i uka går han hjem fra skolen alene også og venter til storebror kommer hjem en time senere. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 Snodig? Det er i grunnen helt vanlig her det;-) En dag i uka går han hjem fra skolen alene også og venter til storebror kommer hjem en time senere. Men da er det ikke en 5-åring. :-) 0 Siter
grot Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 Men da er det ikke en 5-åring. :-) Eh..jo..han starta da på skolen i høst som fem-åring. Fem og et halvt år, for å være helt presis:-) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 Eh..jo..han starta da på skolen i høst som fem-åring. Fem og et halvt år, for å være helt presis:-) Ok, jeg tenkte bare at man fyller jo 6 år det året man starter på skolen, og da er det liksom en pr. definisjon 6-åring. Men samme det. Det kommer jo så an på ungen. Tror kanskje heller jeg ville bedt de eldre ungene gå hjem, enn å la 5-åringen være alene hjemme. Men samme det også. :-) 0 Siter
grot Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 Ok, jeg tenkte bare at man fyller jo 6 år det året man starter på skolen, og da er det liksom en pr. definisjon 6-åring. Men samme det. Det kommer jo så an på ungen. Tror kanskje heller jeg ville bedt de eldre ungene gå hjem, enn å la 5-åringen være alene hjemme. Men samme det også. :-) kan ikke godt be storebror gå hjem en time før han slutter skolen fordi lillebror er ferdig :-) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 kan ikke godt be storebror gå hjem en time før han slutter skolen fordi lillebror er ferdig :-) Neeeei, jeg hadde sfo og sånn med i dette bildet jeg nå. 0 Siter
grot Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 Neeeei, jeg hadde sfo og sånn med i dette bildet jeg nå. SFO finnes alltids, men hele poenget med å gå direkte hjem er jo å slippe SFO, skjønner du;-) Og jeg skjønner gutta godt. Mye bedre å roe ned hjemme og kunne ta seg en matbit og å starte med lekser, enn mas og styr på SFO. De har SFO en dag i uka og det holder visst i massevis:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 SFO finnes alltids, men hele poenget med å gå direkte hjem er jo å slippe SFO, skjønner du;-) Og jeg skjønner gutta godt. Mye bedre å roe ned hjemme og kunne ta seg en matbit og å starte med lekser, enn mas og styr på SFO. De har SFO en dag i uka og det holder visst i massevis:-) ''Og jeg skjønner gutta godt. Mye bedre å roe ned hjemme og kunne ta seg en matbit og å starte med lekser, enn mas og styr på SFO.'' Jentungen her elsket sfo og hadde det vært opp til henne hadde det nok vært sfo hele barneskolen. ) De var noen jenter som gikk på sfo ut 4. klasse og de storkoste seg med tegning og sånt hver ettermiddag og jeg kom veldig ofte for tidlig og hentet henne. ) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mars 2011 Skrevet 5. mars 2011 SFO finnes alltids, men hele poenget med å gå direkte hjem er jo å slippe SFO, skjønner du;-) Og jeg skjønner gutta godt. Mye bedre å roe ned hjemme og kunne ta seg en matbit og å starte med lekser, enn mas og styr på SFO. De har SFO en dag i uka og det holder visst i massevis:-) :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.