Gjest GA Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Fikk oss en skikkelig overraskelse her da pappa'n i huset fikk regning på tilsammen 1.396,- på iTunes! Viste seg at jentungen hadde spilt Tap Zoo og Smurf's Village på sin arvede iPhone og greid å svi av flerfoldige hundrelapper på "smurfberries" og "coins". kjøpet ble gjort uten passord, med to trykk på telefonen. Selve spillene er gratis, men det er altså mulig å handle stæsj i spillet uten å oppgi passord. Frøkna hadde ikke skjønt hva hun gjorde, ikke lett å vite forskjellen på ekte og virtuelle penger for en niåring. Vi har klaget til iTunes og håper å få igjen pengene, men i utgangspunktet er jo alle kjøp i AppStore endelige... (og muligheten for "in App" kjøp er nå avskrudd på samtlige iPod'er og iPhon'er i husstanden) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ikke uten grunn jeg har passord på iTunes :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ikke uten grunn jeg har passord på iTunes :-) Det har vi også, poenget var at disse smurfebærene kunne kjøpes _uten_ passordet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Det har vi også, poenget var at disse smurfebærene kunne kjøpes _uten_ passordet. Virkelig? Det ante jeg ikke, og det høres underlig ut - slik bør det jo ikke være!? Men skjønner jeg må følge med - barna mine leker seg også med iPhone'n og iPad'en og spør stadig om å få kjøpe ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Virkelig? Det ante jeg ikke, og det høres underlig ut - slik bør det jo ikke være!? Men skjønner jeg må følge med - barna mine leker seg også med iPhone'n og iPad'en og spør stadig om å få kjøpe ting. Man kan slå av funksjonen under innstillinger heldigvis, men det visste ikke vi før skaden var skjedd. innstillinger-generelt-restriksjoner-kjøp i program dyr lærdom... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 ''(og muligheten for "in App" kjøp er nå avskrudd på samtlige iPod'er og iPhon'er i husstanden) '' Eh, helt grønn på sånt. Hvordan gjør man det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 ''(og muligheten for "in App" kjøp er nå avskrudd på samtlige iPod'er og iPhon'er i husstanden) '' Eh, helt grønn på sånt. Hvordan gjør man det? la ut oppskrift under Elextras kommentar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Man kan slå av funksjonen under innstillinger heldigvis, men det visste ikke vi før skaden var skjedd. innstillinger-generelt-restriksjoner-kjøp i program dyr lærdom... Ja, det bør jeg gjøre. Men hender jo at det er app'er jeg _vil_ kjøpe, må jeg gjøre om innstillingen, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, det bør jeg gjøre. Men hender jo at det er app'er jeg _vil_ kjøpe, må jeg gjøre om innstillingen, da? Dette er bare på kjøp _inni_ spillet, du kan fremdeles kjøpe nye app'er på vanlig måte. (duverden så mye jeg har lært de siste 48 timene...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Dette er bare på kjøp _inni_ spillet, du kan fremdeles kjøpe nye app'er på vanlig måte. (duverden så mye jeg har lært de siste 48 timene...) Ok, takk for tips, da skal jeg sørge for denne innstillingen med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Man kan slå av funksjonen under innstillinger heldigvis, men det visste ikke vi før skaden var skjedd. innstillinger-generelt-restriksjoner-kjøp i program dyr lærdom... ''innstillinger-generelt-restriksjoner-kjøp i program '' Iler etter Iphonene våre! (har en spilleglad 9-åring nemlig). Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest epleallergi Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Var en sak om akkurat det samme i media ved juletider. En av grunnene til at jeg unngår alt som har med epler å gjøre så langt det er mulig. Apple er et arrogant firma med minimal respekt for sine kunder. De følger ikke lover før de blir tvunget til det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Dette er bare på kjøp _inni_ spillet, du kan fremdeles kjøpe nye app'er på vanlig måte. (duverden så mye jeg har lært de siste 48 timene...) Ah. lurt! *noterer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Auda. Her kan du lese om noen som opplevde det samme - bare at de fikk en enda høyere regning: http://www.nettavisen.no/okonomi/article3068812.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Er ikke iTunes passordbeskyttet hs dere? Hos meg hadde dette vært oppaget underveis, jeg får kvittering på hvert kjøp til e-posten min. Her må dere nok rydde opp litt i rutiner... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Er ikke iTunes passordbeskyttet hs dere? Hos meg hadde dette vært oppaget underveis, jeg får kvittering på hvert kjøp til e-posten min. Her må dere nok rydde opp litt i rutiner... ;-) Jo, iTunes er passordbeskyttet. Jo, vi får alle kvitteringer på e-post. Dette var saker som kunne kjøpes i spillet _uten_ passord, og regningen kom 2 dager etterpå på e-post. Da var det allerede handlet for 1400,-. Vi fikk heldigvis igjen pengene og har nå skrudd av muligheten for å gjøre kjøp i app'en. Vi var ikke klar over at man ikke trengte passordet for å handle i spillet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Auda. Her kan du lese om noen som opplevde det samme - bare at de fikk en enda høyere regning: http://www.nettavisen.no/okonomi/article3068812.ece Ja, har sett opptil flere saker som ligner. Mange diskusjoner rundt prinsippene her også... selv synes jeg smurfer er skikkelig sleipe... Sier som Trond Viggo "tramp, tramp, tramp på en smurf!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jo, iTunes er passordbeskyttet. Jo, vi får alle kvitteringer på e-post. Dette var saker som kunne kjøpes i spillet _uten_ passord, og regningen kom 2 dager etterpå på e-post. Da var det allerede handlet for 1400,-. Vi fikk heldigvis igjen pengene og har nå skrudd av muligheten for å gjøre kjøp i app'en. Vi var ikke klar over at man ikke trengte passordet for å handle i spillet. Jeg så det når jeg leste videre i tråden - bra det ordnet seg for dere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.