Gå til innhold

filming av egne barn

Gjest Lettere oppgitt venninne

Anbefalte innlegg

Gjest Lettere oppgitt venninne

Hvor mye gjør dere av sånt? Jeg har filmet "store begivenheter", første skritt, bursdager, ferieturer o.l. Ellers har jeg mange bilder i ulike situasjoner. Men i går kveld fikk jeg besøk i firetiden av et venne par vi nesten ikke har sett på et halvt år fordi de har fått barn. Etter at nurket har kommet har det aldri passet med besøk, noen veier, fordi nurket skulle spise, eller sove, eller var litt urolig i magen og trengte ro, sover dårlig ++++. Men i går fikk vi altså besøk, og får se

nurket "live". Og jeg blir litt oppgitt. Pappan drar frem en laptop. Der sitter vi trengt sammen i sofaen for å se en timinutters snutt av første smil. Og etterpå var det timinutterssnutt av første bleieskift !, med etterfølgende timinutters snutt at første trilletur. Nurket brgynner å klynke litt og jeg fåreslår et par teskjeer med fruktpure ( barnemat). Nei, det var ikke mulig, for de tok alltid film hver gang nurket fikk smake ny mat . Lurte på om de ikke syntes det ble litt mye film, men da ble de nesten fornærmet, for alt må jo dokumenteres. Klokken halv seks måtte de gå, for nurket skulle ha kveldstell kl seks presis, og mat halv sju. Det var viktig å innarbeide faste rutiner, og nurket ble så urolig hvis det gikk fem minutter utover fastlagt tid. Kjente jeg ble litt svett av hele greia. Er det virkelig normalt å holde på sånn, eller har disse etter min mening, tippet litt over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sara Bernard

..det er jo noe spesielt med første barnet da. :-) Jeg filmet og dokumenterte mye mer med nr en enn med nr to, skulle jeg fått nr tre er jeg redd det kun ville blitt tatt et mobilbilde her og der ;-)

La dem holde på, dette er deres prosjekt, og de lever i det akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fryktelig irriterende

Det er sånne folk som også, når du snakker med dem på telefon, stadig innskyter samtaler med ungene. Samtidig som du prøver å holde på samtalen blir du stadig avbrutt fordi de må snakke til ungene sine samtidig.

Jeg har unger, men går inn i andre rom når jeg snakker med noen på tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fryktelig irriterende

..det er jo noe spesielt med første barnet da. :-) Jeg filmet og dokumenterte mye mer med nr en enn med nr to, skulle jeg fått nr tre er jeg redd det kun ville blitt tatt et mobilbilde her og der ;-)

La dem holde på, dette er deres prosjekt, og de lever i det akkurat nå.

En ting er nå å filme, men noe annet at alle andre må se filmene da.....omtrent like intressant som når en tante drar fram 200 bilder fra ferieturen....gjeeesp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara Bernard

En ting er nå å filme, men noe annet at alle andre må se filmene da.....omtrent like intressant som når en tante drar fram 200 bilder fra ferieturen....gjeeesp ;)

Det er jeg enig i.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med film for egen del!

Men aldri i verden om jeg hadde prakket på andre lange filmsnutter! Jeg har vist besteforeldre en del på oppfordring, men andre får av og til se en 10-sekunders snutt fra mobilen dersom det skulle være noe spesielt og vedkommende kjenner ungen...

Har aldri tatt med film hjem til andre ene og alene for å vise det, nei...

De må jo få filme så mye de orker, klart det er stas med baby... Men man bør jo kjenne sin besøkelsestid - eller skal jeg si filmtid - når det gjelder andre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har tippet langt over og om de får flere barn etterhvert kommer de til å skjønne at de var laaaangt ute å kjøre med nr. 1. :o)

En ting er at man selv synes det er morsomt, men man burde jo fange opp at andre ikke har særlig interesse av sånt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filming er greit, men dette hørtes litt voldsomt ut.

Rutiner er også greit. Jeg var rimelig striks på leggetider, særlig da jentene var små. Men litt slingringsmonn hadde vi da :)

Jeg synes også det var litt sært å bruke tiden til å sitte å se på alle "høydepunktene" når dere kunne snakke og innimellom kose med nurket "live".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er normalt, vet jeg ikke.

Men folk har ulike måter å innrette livet på. Og det er helt greit.

Jeg hadde ikke fikset et så rigid opplegg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen blir jo litt tussete når de får nr 1.

får håpe de får en unge til, eller i det minste ei bikkje så ikke ungen blir Universerts Sentrum resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint med å følge rutiner, er at man får et mye mer fornøyd barn, som etterhvert vet hva som skal skje.

Jeg har gjort det på akkurat samme måten, og mange ville nok kalle det å være rigid.

Min minste er snart 2 år, og får fortsatt legge seg til sin faste tid. Det hører til sjeldenhetene og kun ved spesielle anledninger at hun ikke følger rutinene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Noen barn er langt mer avhengig av faste rutiner enn andre. Mine to eldste var slik - faste spisetider og faste leggetider, ellers ble dagen etter fullstendig ødelagt av en unge som bare hylskrek uansett tiltak. Nr tre var annerledes, der kunne vi justere tidspunktene temmelig fritt. Så akkurat rutiner har de min forståelse for.

Når det gjelder filming syns jeg vel kanskje de drar det litt langt ja. At de ikke kunne gi ungen mat fordi de ikke hadde videokameraet med... Himmel og hav. I denne sammenhengen er jeg enig med andre som har svart: La oss håpe de snart får ett barn til slik at de roer seg litt.

En liten historie om mine barn og bilder (jeg har aldri vært noen fan av hjemmevideoer): Den eldste hadde to fulle album på ettårsdagen. Nr to fikk fylt ett til treårsdagen sånn ca. Nr tre er sju og et halvt nå, og det første albumet er enda ikke fullt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til 4 ja

Her har i allefall barna tilpasse seg oss når de har blitt født og ikke vi dem. :)

Skulle ha tatt seg ut. Haha. Når unge nr 4 kom så hadde det blitt vanskelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...