Gå til innhold

Barn rundt 40 år

Gjest svangerskapsdiagnostikk mm

Anbefalte innlegg

Gjest Høstløv

''Hvis du ikke mener at du har krefter og overskudd til et sykt barn, bør du vurdere å være fornøyd med de barn du har og glede deg over dem uten å ønske seg fler.''

Jeg er på mange måter helt enig med deg, men skal man tenke slik må man også tenke "jeg kan bli syk selv, og selv om jeg nå er i stand til å ta omsorg for et barn som blir sykt, så kan det hende jeg ikke er det om 5 år". Og da kan man aldri få barn.

En kan ikke ta alle eventualiteter i betraktning og nå synes jeg at du drar svaret mitt altfor langt ut i det blå. Jeg svarte trådstarter på dette:

''Mens et barn med store avvik tenker jeg på som mer katastrofe i vår familie nå. Grunnet vår alder og omsorg for de barna som allerede er født.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kan ikke ta alle eventualiteter i betraktning og nå synes jeg at du drar svaret mitt altfor langt ut i det blå. Jeg svarte trådstarter på dette:

''Mens et barn med store avvik tenker jeg på som mer katastrofe i vår familie nå. Grunnet vår alder og omsorg for de barna som allerede er født.''

Jeg prøver bare å si at man kan ikke ta alle eventualiteter med i betraktningen, men at man kan ta hensyn til det man _vet_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svangerskapsdiagnostikk mm

Fordi en aldri vil få full garanti for at barnet vil forbli sunn og frisk gjennom hele barn- og ungdomstiden, og hvis trådstarter ikke føler at hun har overskudd til å dra omsorg for et sykt barn, så bør hun la være å få fler barn og glede seg over de barn hun har.

Jeg synes du drar den veldig langt.

Jeg er selvfølgelig klar over at mye kan skje med oss alle. Og jeg kjenner folk som har mistet både i magen, etter fødselen og eldre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi en aldri vil få full garanti for at barnet vil forbli sunn og frisk gjennom hele barn- og ungdomstiden, og hvis trådstarter ikke føler at hun har overskudd til å dra omsorg for et sykt barn, så bør hun la være å få fler barn og glede seg over de barn hun har.

Vi leser kanskje litt ulike ting inn i det trådstarter skriver?

Hvis det er slik at hun nesten er på sammenbruddets rand, men håper hun såvidt kan orke å ta seg av et friskt barn, så bør hun la være å få flere barn.

Men jeg tolker henne til å ikke være _så_ nære rock bottom.

Jeg har en venninne hvor barn nr 1 ble skadet under fødselen, og det har vært nokså krevende å ta følge opp dette barnet. Hun tok fostervannsprøve med barn nr 2, for hun følte ikke at hun hadde overskudd til enda et barn med spesielle behov.

Selvsagt har man ikke noen garanti for at barnet vil holde seg friskk gjennom hele barne- og ungdomstiden, og det første barnet ble som sagt skadet under fødselen. Man har heller ingen garanti for at man selv vil holde seg frisk inntil barna er voksne, men de færreste av oss velger vel bort barn av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...