Gå til innhold

aaaarg!!!!

Gjest møkkalei akkurat nå

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme i permisjon med verdens herligste lille gutt på snart 2,5 år. Han er morsom, søt, flink og alldeles herlig. Han er ikke særlig flink til å leke aleine og heller ikke flink til å leke i det heletatt. Han fyker rundtomkring og åpner skap, river ut, kaster på gulvet osv. Det er ingenting som feiler gutten, men det jeg frem til er at han er meget aktiv.

Jeg tror det er stor forskjell på å være hjemme med en baby som sover store deler av dagen og å være hjemme med en 2 åring.

MEN, nå kommer hovedpoenget mitt; Pappaen jobber nå fra tidlig morgen og til 16.00 - 17.00. Spiser middag og er selvsagt sliten... Ingen hjelp å få. Når han har hvilt litt er han klar til å dra ut igjen på ny jobb el, så sitter jeg her med alt ansvaret for legging og leksehjelp med større søsken og ikke minst prøve å aktivisere 8eller deaktivisere;-) 2 åringen.

SÅ kommer spørsmålet mitt; Det er vel normalt og greit å bli MØKKALEI innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Det er vel normalt og greit å bli MØKKALEI innimellom?

''

Jeg hadde blitt det, i hvert fall. Av å aktivisere en aktiv 2,5-åring alene hver dag fra han står opp til han legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første barn var elendig til å leke alene, og til å være alene generelt. Hun kunne ikke ligge 5 min under babygym'en uten å hyle. Hylte i vogna til hun sovnet, kunne ikke en gang sitte på et fang uten å hyle - vi måtte gå rundt med henne og aktivisere henne hele tiden mens hun var i våken tilstand. Nå er hun 11, og har egentlig ikke forandret seg særlig, annet enn at hun nå aktiviserer seg ved hjelp av venner mer enn oss foreldre. De ganger hun ikke har noen å leke med er et mareritt. Dersom barnet ditt ligner bare en smule på vår datter hadde jeg klikka helt av så mye alenetid med barnet og så lite hjelpe fra far. Du har ikke vurdert bhg da - om ikke annet deltid. For oss var det alldeles storartet, og datteren vår hadde helt klart godt av impulser fra andre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvplass i barnehage tror jeg hadde vært meget godt, både for deg og ham.

Jada, til høsten er permisjonstiden ferdig, så da blir det barnehage. Vær du trygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacoba

Ja, det er lov å bli møkkalei innimellom.. :-)

Jeg har selv en gutt som aldri har vært flink til å leke alene, og han er sånn ennå.

Han trenger antakelig å "slites ut" på formiddagen. Gå en lang tur, ake, på lekeplass, åpen barnehage? Du gjør sikkert dette allerede. :-)

Du bør i det minste få lov å sove litt lengre i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er normalt.

Vær mye ute med minsten, min erfaring er at det er lettere.

Avtal med mannen din at du har én fast frikveld. Det lureste er om du melder deg inn i et eller annet, det spiller ingen rolle om det er trening, kor eller husflid - eller bare en venninneavtale. Poenget er at det skal være fast - kan han ikke være hjemme etter middagen den ukedagen, får han skaffe barnevakt. Da skal du ut på noe som har bare med deg selv å gjøre. Det hjelper veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...