Gå til innhold

Matbudsjett

Gjest Alenemamma til to :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

I fjor brukte vi gjennomsnittlig kr 6.740 pr måned til varer relatert til husholdning som mat, husholdnings- og toalettpapir, vaskepulver, oppvaskpulver, vaskemidler etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

I fjor brukte vi gjennomsnittlig kr 6.740 pr måned til varer relatert til husholdning som mat, husholdnings- og toalettpapir, vaskepulver, oppvaskpulver, vaskemidler etc.

Glemte å skrive at vi er tre voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2000-2500 tipper jeg.

To voksne, to barn, to marsvin og en katt. (svina spiser mye grønnsaker)

Hmm.. så da er ikke kr. 3000,- noen liten sum til meg og mine to barn (en i småskolen og en på ungdomsskolen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2000-2500 tipper jeg.

Det hørtes lite ut! Vet faktisk ikke hvor mye vi bruker, må bli bedre på å holde oversikt merker jeg. Men garantert det dobbelte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. så da er ikke kr. 3000,- noen liten sum til meg og mine to barn (en i småskolen og en på ungdomsskolen)?

hmmm, kanskje jeg var litt kjapp der.

-skal sjekke kontoutskriften for februar - t'øyeblikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hmm.. så da er ikke kr. 3000,- noen liten sum til meg og mine to barn (en i småskolen og en på ungdomsskolen)?''

Syns ikke det er mye; det blir jo ca kr 100 pr dag, og ca kr 30 pr person pr dag.

All ære til de som klarer seg på mindre, vi gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ca 2000-2500 tipper jeg.

Oi, det høres lite ut. Vi bruker nok det dobbelte, to barn, to voksne, ingen marsvin eller andre dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket og ikke bare tippet!

Vi brukte i februar kr 3670 i matbutikker. Da er vaskepulver, dopapir, aviser, et par blader og dvd'er til syk unge og alt sånt også medregnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god appetitt

Da har jeg sjekket og ikke bare tippet!

Vi brukte i februar kr 3670 i matbutikker. Da er vaskepulver, dopapir, aviser, et par blader og dvd'er til syk unge og alt sånt også medregnet.

Jeg har ikke regnet ut hvor mye vi bruker men at det er nok minst 8-9000 i måneden.

Hvordan klarer dere å bruke så lite penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alenemor til to :)

Jeg har ikke regnet ut hvor mye vi bruker men at det er nok minst 8-9000 i måneden.

Jeg, for min del, er alene og har lån på hus og utgifter det fører med seg i tillegg..

Jeg har ikke mer enn 4000 kr igjen når alt er trukket og betalt.. Derfor må det snus litt på krona :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer på å bruke rester etc ihvertfall. Handler på tilbud og fryser ned. En svinesteik er f.eks kjempegod middag i 2-3 dager og koster langt under hundrelappen på tilbud.

(samt at vi har en unge som nesten ikke spiser noenting for tida...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passer på å bruke rester etc ihvertfall. Handler på tilbud og fryser ned. En svinesteik er f.eks kjempegod middag i 2-3 dager og koster langt under hundrelappen på tilbud.

(samt at vi har en unge som nesten ikke spiser noenting for tida...)

Hvordan har du oversikt over alt du bruker penger på? Lager du budsjett og skriver ned hver ting?

Høres veldig greit ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du oversikt over alt du bruker penger på? Lager du budsjett og skriver ned hver ting?

Høres veldig greit ut..

Sjekka kontoutskriften min for februar. Bruker alltid kort i matbutikken, og det er bare jeg som handler mat her i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Når vi handler i helgene ryker det som regel med i overkant av tusenlappen, så jeg tipper 4-6000 i mnd. Men da er andre dagligvarer også regnet med.

To voksne, to barn, ingen dyr. Vi spiser nesten aldri ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Vi bruker 4-5000. To voksne og to barn. Da er bleier og MME og middagsglass osv til baby inkludert. Vi lager all mat fra grunnen av med mye ferskvarer og mange kilo med grønnsaker hver uke.

Vi spiser ikke snacks, men jeg drikker en del brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg synes det er lite. Jeg bor stort sett alene, men har to voksne barn som er ofte innom og bor hos meg i perioder. Jeg bruker i hvert fall 3000 kr. i måneden, men jeg sparer ikke noe særlig når de er hjemme og lager da ofte god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ino1365381263

Vi er 2 voksne og 2 tenåringsgutter - vi bruker ca8000 - 9000 (tilsvarer 270.-/dag i snitt, 66.-/person) i matbutikker pr. mnd..... (Dette inkluderer da vaskemidler, toalettpapir++)

Mye? Ja , men vi spiser mye mat alle 4 - alle trener mye, og noe "lettvindtmat" er det også, men stort sett lager vi maten selv.... Hvordan noen klarer seg med 2-3000 i en familie på 4 aner jeg ikke (21.-/person pr. dag er ikke mye....)

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...